کد خبر : 1723073 | 13 آذر 1399 ساعت 11:58 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

هفته ای همراه با "امید" برای فوتبال آذربایجان

هفته چهارم هفته ای بود که هواداران فوتبال آذربایجان نسبت به آینده تیم هایشان امیدوار شدند.

هفته ای همراه با "امید" برای فوتبال آذربایجان

به گزارش ورزش سه، تراکتور و ماشین سازی به عنوان نمایندگان فوتبال آذربایجان، شروع خوبی در لیگ برتر 00-99 نداشتند. حاصل کار نمایندگان فوتبال آذربایجان در سه هفته ابتدایی به هیچ عنوان امیدوار کننده نبود. آنها در مجموع 6 دیدار، 3 باخت و 3 مساوی بر جای گذاشته و بردی کسب نکرده بودند. اما هفته چهارم هفته ای بود که هواداران فوتبال آذربایجان نسبت به آینده تیم هایشان امیدوار شدند.

 

بردی واجب تر از نان شب

شاید برای توصیف شرایط یک تیم و میزان نیازش به برد، به کار بردن عبارت "بردِ واجب تر از نان شب" زیاد از حد تکراری باشد اما شرایط حاکم بر تراکتور به گونه ای بود که این تیم به معنای واقعی کلمه، نیازمند کسب برد مقابل مس در رفسنجان و مصداق بارز عبارت تکراری یاد شده، بود. شاگردان منصوریان در شبی که مس رفسنجان برای زدن گل تلاش زیادی کرد و در خط دفاعی هم کم اشتباه بود، یک برد اقتصادی بسیار مهم کسب کردند. کسب این برد، اولین سه امتیاز لیگ بیستم را به حساب تراکتور واریز و امید را در دل هواداران این تیم زنده کرد.

 

اگر این برد به دست نمی آمد!

تراکتور در هفته اول به تساوی خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان تن داد، نتیجه ای که به هیچ عنوان رضایت بخش نبود. این تیم در مازندران و مقابل نساجی با تساوی زمین بازی را ترک کرد و هفته گذشته نیز در تبریز با یک گل مغلوب سپاهان، یکی از رقیبان همیشگی خود شد. شکست مقابل سپاهان در خانه، شرایط را برای منصوریان و تیمش اندکی ویژه کرد. آنها به دنبال دو تساوی ابتدای فصل شان تحت فشار بودند اما فشاری که بعد از شکست مقابل سپاهان متحمل شدند، شدتی چند برابر داشت. در چنین شرایطی بود که آنها راهی رفسنجان شدند. بی شک هر نتیجه ای جز این نتیجه، نمی توانست آرامش را به اردوی تراکتوری ها در هفته های آغازین بازگرداند. این برد باعث شد تا فشار سه هفته ای اخیر از روی دوش تراکتوری ها برداشته شده و آنها با فراغ روانی بالاتری خود را برای ادامه فصل آماده کنند.

 

نیاز به چند گام بلند

از دیگر اهدافی که پیروزی مقابل مس رفسنجان را برای تراکتور واجب کرده بود، رتبه ای بود که این تیم در پایان هفته سوم در آن قرار داشت. رتبه سیزدهم، رتبه ای نبود که هواداران تراکتور عادت زیادی به دیدن تیم شان در آن داشته باشند. فرار از جمع دو رقمی ها هدف دیگر تراکتوری ها بود که اهمیت برد مقابل مس را بیشتر می کرد. تراکتور با وجود اینکه با سه امتیاز به دست آمده از این برد رتبه خود را تک رقمی نکرد اما صعود چهار پله ای در جدول داشت. با توجه به اینکه در هفته های آغازین قرار داریم فاصله تیم ها از هم بسیار اندک است و تراکتور با توجه به برد ارزشمندش مقابل مس با چند نتیجه خوب می تواند خود را به جمع مدعیان برساند.

 

 

1549619

 

 

شکست قابل انتظاری که غیر منتظره رقم خورد!

ماشین سازی در شرایطی در هفته چهارم پذیرای گل گهر سیرجان بود که از سه بازی ابتدایی خود تنها یک امتیاز به دست آورده بود. حریف سبزپوشان اما در شرایط متفاوتی قرار داشت؛ این تیم از سه بازی هفت امتیاز کسب کرده و بدون باخت و با به همراه داشتن بهترین خط حمله لیگ، آمده بود تا سه امتیازی دیگر را به شمار امتیازات خود اضافه کند. عملکرد قابل قبول ماشین سازان در بازی هفته سوم مقابل استقلال در تهران که تحسین بسیاری را برانگیخته بد، باعث شد تا بازیکنان جوان و اکثرا کم تجربه این تیم با اعتماد به نفس بالاتری در برابر گل گهر صف آرایی کنند. آنها با وجود اینکه از استقلال در تهران شکست خورده بودند اما به نمایش بسیار خوب شان در تهران، باعث شده بود که هیچ آنها را به خاطر باخت سرزنش نکند.

 

شکستی که امیدوار کننده بود!

ماشین سازی با وجود اینکه مقابل گل گهر شکست خورد اما عملکرد خوب این تیم باعث شد تا امیدواری ها به تیم جوان بیاتلو بیشتر شود. این تیم در بازی هفته چهارم مقابل گل گهر با وجود اینکه به هیچ عنوان از نظر مهره های در اختیار با حریف قابل مقایسه نبود اما با حفظ شکل تیمی خود در طول کل دقایق بازی نشان داد که همان گونه که سرمربی جوانش گفته بود، به زمان نیاز دارد تا خود را اثبات کند. ماشین سازی در جریان بازی موقعیت چندانی به مهاجمان بهترین خط حمله لیگ نداد و شاگردان قلعه نویی در جریان بازی موفق به طراحی حملات منجر به گل نشدند تا اینکه در دقایق پایانی و روی یک اشتباه فردی، یک ضربه پنالتی برای گل گهر اعلام شد تا همین ضربه، منجر به ثبت تنها گل بازی برای تیم میهمان شود.

 

اندکی صبر، اندکی تحرک بیشتر

همان گونه که اشاره شد، عملکرد قابل دفاع ماشین سازی با توجه به اوضاعی که در این تیم حاکم است باعث شده تا علی رغم دو شکست متوالی، هنوز به این تیم امید وجود داشته باشد. این تیم حداقل موقعیت ها را به دو تیم آماده لیگ داد و با حداقل گل از این تیم ها شکست خورد. شاکله کلی ماشین تغییر کرده و تمامی بازیکنان باتجربه و نامی این تیم جدا شده اند. جایگزین ها همگی جوان و کم تجربه هستند و بیاتلو برای رساندن آنها به شرایط آرمانی، محتاج صبر مدیریت و افکار عمومی است. البته این نکته را هم باید ماشین سازان به خوبی بدانند که کاسه صبر در فوتبال آذربایجان نسبت به سایر شهرها اندکی زودتر لبریز می شود و در کنار عملکرد مناسب نتایج تیم نیز بایستی در مسیر امیدوارکنندگی قرار بگیرند.

 

سعید عبدی
 

دیدگاه‌ها