کد خبر : 1723109 | 13 آذر 1399 ساعت 16:40 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال اسپانیا در هفته ای که گذشت

از کابوس تلخ مارادونا تا شکست رئال برابر گربه سیاه

طی یک هفته گذشته اتفاقات مهمی در فوتبال اسپانیا رخ داده است.

از کابوس تلخ مارادونا تا شکست رئال برابر گربه سیاه

به گزارش "ورزش سه"، طی یک هفته گذشته اتفاقات مهمی برای فوتبال اسپانیا و لالیگا رخ داده است؛ از درگذشت دیه‌گو آرماندو مارادونا گرفته تا بازنشستگی یک اسطوره که در اینجا به همه آنها اشاره می‌کنیم.

 

درگذشت دیه گو مارادونا
دنیای فوتبال هفته گذشته پس از انتشار خبر درگذشت دیه گو مارادونا در 60 سالگی در روز چهارشنبه در ماتم به سر می برد.  اسطوره آرژانتینی قسمت قابل توجهی از حرفه خود را در اسپانیا گذراند و در بارسلونا و سویا بازی کرد. از طرفی شاید لیونل مسی بعد از گلزنی مقابل اوساسونا قابل توجه و منحصر به فردترین ادای احترام را به مارادونا نشان داد؛ جایی که او پیراهن خود را درآورد و زیر آن لباس شماره 10 اولد بویز که پیش از این بر تن اسطوره این باشگاه بوده را پوشیده بود.

 

 

1549903

 

 

صعود سویا و بارسلونا به مرحله بعد لیگ قهرمانان
سویا و بارسلونا با پیروزی های خارج از خانه در این هفته موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شدند.  سویا 2-1 برابر کراسنودار پیروز شد، در حالی که بارسلونا بدون لیونل مسی با نتیجه 4-0 دینامو کیف را شکست داد.

 

 

1549905

 

 

وضعیت امیدوارکننده سایر تیم‌های اسپانیایی حاضر در اروپا
پنج تیم دیگر لالیگا که این فصل در اروپا حاضر هستند نیز در گروه های خود موقعیت خوبی دارند.  رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در حال حاضر هر دو در گروه های خود برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان شانس دارند، در حالی که گرانادا و ویارئال در گروه های خود در لیگ اروپا صدرنشین هستند و رئال سوسیداد در رده دوم قرار دارد.

 

اولین برد ادواردو کودت در لالیگا
مربی جدید RC سلتا ،ادواردو کودت، در دومین مسابقه خود که هدایت تیم گالیسی را در این آخر هفته به عهده داشت، یک پیروزی بزرگ بدست آورد.  گل های نولیتو، میگوئل بائزا و فران بلتران کافی بود تا سلتا با نتیجه 3-1 برابر گرانادا به پیروزی برسد؛ نتیجه ای که به آنها اجازه می دهد کمی راحت تر نفس بکشند.

 

پابلو ماچین بار دیگر رئال مادرید را شکست داد
شنبه شب آلاوس در ورزشگاه آلفردو دی استفانو با نتیجه 2-1 موفق به شکست حریف قدرتمند خود یعنی رئال مادرید شد. نتیجه ای که به معنای آن است که پابلو ماچین، مربی تیم باسکی اکنون رئال مادرید را با خیرونا، سویا و آلاوز شکست داده است.  رکورد کلی او در مقابل لوس بلانکوس سه برد از شش مسابقه است که در نوع خود اتفاقی فوق العاده محسوب می شود.

 

 

1548246

 

 

قراردادهای جدید در سراسر اسپانیا
باشگاه های متعدد لالیگا در این هفته قراردادهای جدیدی را اعلام کردند. اوساسونا قرارداد جدیدی را تا سال 2023 با روبرتو تورس به ثبت رساند. رئال وایادولید قرارداد فده سان امتریو را تا سال 2023 تمدید کرد و رئال بتیس رودری سانچز را تا سال 2024 به خدمت گرفت.

 

گابی کاپیتان سابق اتلتیکو کفش‌های خود را آویخت
اسطوره اتلتیکو مادرید بازنشسته شد. گابی هفته گذشته اعلام کرد که کارش به پایان رسیده است. این هافبک، کاپیتان تیم اتلتیکویی بود که در فصل 2013/14 عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد.‌ او 297 بازی در لالیگا برای باشگاه پایتخت انجام داد.  گابی در اوایل کار خود همچنین در 32 مسابقه لالیگا در ختافه و 100 بازی در رئال ساراگوسا به میدان رفت.

 

1549904

 

همه نگاه‌ها به بازی یکشنبه شب بود
دیدار یکشنبه شب رئال سوسیداد با ویارئال یکی از بحث های مهم جدول بود زیرا تقابل تیم اول و سوم به حساب می آمد. هر دو تیم در فصل جدید لالیگا شروع فوق العاده ای داشته اند و مسابقه شان نیز مطابق انتظار بسیار جذاب و در عین حال نزدیک انجام شد؛ جایی که بازی نهایتاً با تساوی 1-1 خاتمه یافت. نتیجه ای که حالا به اتلتیکو اجازه می‌دهد در صورت پیروزی در بازی عقب افتاده خود به صدر جدول صعود کند.

 

اولین گل لوکا رومرو برای مایورکا
لوکا رومرو درست در 16 سالگی و در جریان پیروزی 4-0 مایورکا برابر لوگرونس در دسته دوم فوتبال اسپانیا موفق شد برای اولین بار گلزنی کند.با گلزنی در سن 16 سال و 11 روز اکنون رومرو به دومین بازیکنی تبدیل می‌شود که در هر دو دسته فوتبال اسپانیا گلزنی کرده است.

 

هفت ستاره لالیگا نامزد دریافت بهترین جوایز FIFA هستند
تعدادی از ستاره های برتر لالیگا به خاطر عملکرد خوب شان طی یک سال گذشته در لیست بهترین های فیفا قرار گرفته اند. لیونل مسی و سرخیو راموس در جمع بهترین بازیکنان قرار دارند. همچنین تیبو کورتوا، یان اوبلاک و مارک آندره تراشتگن نیز در لیست بهترین دروازبان ها حضور دارند. این در حالی است که نام خولن لوپتگی و زین الدین زیدان در جمع بهترین سرمربی ها دیده می شود.

 

 

1549906

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها