کد خبر : 1723205 | 14 آذر 1399 ساعت 08:56 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

ابوالحسنی: مشکل ورزش ما قوانین است

پیمان ابوالحسنی اظهار داشت: جدا از شرایط کرونایی، فدراسیون عملا تعطیل است و فعالیتی انجام نمی‌دهد

ابوالحسنی: مشکل ورزش ما قوانین است

به گزارش"ورزش سه" پیمان ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در مورد شرایط تنیس روی میز کشور اظهار داشت: جدا از شرایط کرونایی، فدراسیون عملا تعطیل است و فعالیتی انجام نمی‌دهد. البته مسئولان فدراسیون در این مدت چند کار از جمله تغییر نام برخی کمیته‌ها، انجام مصاحبه‌های زنده توسط دبیر فدراسیون در اینستاگرام و مهندسی انتخابات که در مورد سوم خیلی هم فعال بوده‌اند و حتی کسانی هم که در انتخابات پیروز شدند، خودشان هم از این همه مهندسی تعجب کردند. 

 

دبیر فدراسیون را به اشتباه در این سمت قرار داده‌اند وی در مورد اینکه چرا باید دبیر فدراسیون مصاحبه زنده در اینستاگرام بگذارد، عنوان کرد: هرکسی کاری را انجام می‌دهد که در آن تخصص دارد و بهتر بلد است. البته شاید سمتی که به او داده‌اند، اشتباه است و در قسمت روابط عمومی بهتر می‌توانست کار کند. دبیرکل غیر از اینکه باید پینگ پنگی باشد، باید یک وجهه‌ای هم در میان اهالی این رشته داشته باشد.

 

مدعی مهندسی انتخابات هیات‌ها هستیم، اما هیچ نهاد نظارتی به آن رسیدگی نمی‌کند رئیس سابق هیات تنیس روی میز فارس در مورد اینکه صحبت‌های زیادی در مورد مهندسی در انتخابات استانی شده و چرا کسی به درستی یا نادرستی آن رسیدگی نمی‌کند، گفت: اصلا شاید ما اشتباه می‌گوییم که مهندسی می‌شود. آیا نباید نهادهای نظارتی به این ادعا رسیدگی و آن را بررسی کنند؟ کسی که انتخاب می‌شود شاید خیلی محترم باشد، اما وقتی مشروعیتی در بین اهالی آن رشته نداشته باشید، چطور می‌خواهید کار کنید؟ خودم عضو فدراسیون جهانی هستم و مسائل و نکاتی را به فدراسیون اعلام کردم اما هیچ گاه به آنها توجه نکردند.

 

توسعه تنیس روی میز اولویت مسئولانش نیست وی در مورد تعطیلی اردوها و مسابقات تنیس روی میز گفت: از نزدیک با آنها کار کرده و چیزی که روشن است اینکه این مسائل در اولویت نیست و معتقدند 4، 5 نفر را بیاوریم و فقط روی آنها کار کنیم. توسعه تنیس روی میز هدف‌شان نیست و خودشان را با کشوری مانند کرواسی مقایسه می‌کنند، در حالی که نباید این کار صورت بگیرد.

 

در هیچ کجای دنیا یک کارمند را رئیس کارخانه نمی‌کنند مدرس فدراسیون جهانی تنیس روی میز با عنوان اینکه در هیچ کجای دنیا یک کارمند را به عنوان رئیس یک کارخانه یا شرکت نمی‌گذارند، گفت: فردی که انتخاب می‌شود باید نگاه درآمدزایی داشته باشد؛ نه اینکه منتظر بودجه یا حقوق ماهانه بماند. در مورد فدراسیون‌ها هم همین است. باید درآمدزایی وجود داشته باشد. شما اگر منتظر یک بودجه مشخص از وزارتخانه باشید، هیچ گاه پیشرفت نمی‌کنید و درجا می‌زنید. این یک ایراد بزرگ برای ورزش کشور است. کسی که رئیس فدراسیون می‌شود باید نگاه تجارت محور داشته باشد. وی تاکید کرد: مشکل ورزش روسای فدراسیون‌هایی مانند علیقارداشی یا ایکس و ایگرگ نیستند، بلکه قوانینی هستند که دست وزارت ورزش را برای دخالت و عزل و نصب باز گذاشته‌ است. وقتی قانون غلط یا ناقص باشد، راه سوء استفاده هم باز می‌شود و خیلی راحت می‌توان در آن دست برد. مثلا رئیس فدراسیون با هماهنگی مدیرکل می‌توانند رئیس هیات را برکنار کنند، یا وزیر یک رئیس فدراسیون را. 

 

تا زمانی که قوانین اصلاح نشود، درگیر اشخاص خواهیم بود وی ادامه داد: فکر می‌کنم از سال 1383 آیین نامه مجامع انتخاباتی تغییر و اصلاح نشده است. به عنوان مثال، با این آیین نامه کسی که مدیر آرامستان‌های یک شهرستان باشد و 4، 5 سال سابقه داشته باشد، می‌تواند در انتخابات هیات‌ها و فدراسیون‌ها نامزد شود، اما فردی که قهرمان آن رشته بوده، نمی‌تواند. تا زمانی که این قوانین اصلاح یا تغییر نکند، ما همچنان درگیر اشخصا خواهیم بود.

دیدگاه‌ها