کد خبر : 1723302 | 14 آذر 1399 ساعت 19:11 | 258.3K بازدید | 8 دیدگاه

هرچه گفتید به خودتان برگردد؛

جواد نکونام بالاخره پاسخ فکری را داد

جواد نکونام پس از چند هفته سکوت، به حرف‌های محمود فکری در فیلم کوتاهی که از او منتشر شد، پاسخ داد.

جواد نکونام بالاخره پاسخ فکری را داد

به گزارش "ورزش سه"، هنوز چند دقیقه از پایان دیدار فولادخوزستان و استقلال تهران در اهواز سپری نشده بود، که انتشار فیلمی چند ثانیه‌ای این بازی را هم مانند بازی برگشت سال گذشته به حاشیه برد، تا هنوز اخبار پیرامون این مسابقه ادامه‌دار باشد.


پس از انتشار این فیلم بیانیه‌های زیادی از سوی دو باشگاه منتشر شد و سعید آذری و احمد مددی که در راس کادر اداری دو باشگاه فعالیت می‌کنند نیز حسابی از خجالت هم در برنامه فوتبال برتر درآمدند و اتهامات زیادی را متوجه هم کردند.


یکی از نکاتی که استقلالی‌ها و احمد مددی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال پس از مسابقه بر آن تاکید داشتند، اخراج مداوم مربیان فولادخوزستان از کنار خط بود و کارت قرمز حسین کعبی را هم به دلیل ادامه رفتارهای غیرحرفه‌ای فولادی‌ها تفسیر کردند. جواد نکونام که تاکنون در مورد اتفاقات این بازی حرف نزده است، درگفتگویی با ایسنا داشته، صحبت‌هایش را با پاسخ در رابطه با این اتهام استقلالی‌ها آغاز کرده و گفته است:« من از یک هفته پیش از بازی با استقلال و پس از بازی سکوت کردم. نخواستم احترام‌ها بیش از این خدشه‌دار شود. آنها مدعی شدند که نیمکت تیم ما در بازی با استقلال شلوغ‌کاری کرد اما من سکوت کردم در حالی که این ادعا اصلا واقعیت نداشت. اگر این ادعاهایی که مطرح کردند درست بود قطعاً مربیانم مثل صحنه اخراج کعبی توسط داور بازی اخراج می‌شدند. حتی بعد از بازی به سمت آقایان مظلومی و مرفاوی رفتم و به آنها خسته نباشید گفتم. نکونام که در لیگ یک نیز با محمود فکری در قالب تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان رقابت کرده و در پایان آن سال دو تیم به لیگ برتر صعود کردند، در ادامه با اشاره غیر مستقیم به بازی های فصل گذشته نساجی با محمود فکری و بازی پرحاشیه فولاد برابر شاگردان این مربی در قائمشهر، اضافه کرد:« تمام این ادعاهایی که درباره نیمکت ما مطرح کردند خودشان سال قبل انجام دادند اما من بعد از بازی به کسی فحاشی و توهین نکردم ما بر قدرت فنی خودمان استواریم و در این حیطه هر کاری می‌کنیم تا تیم‌مان موفق شود اما هیچ وقت از چارچوب اخلاق و حرفه‌ای‌گری خارج نمی‌شویم. در فوتبال ایران سر و صدا وجود دارد و تمام تیم‌های لیگ هم زیاد و کم سر و صدا می‌کنند ولی کسی بی احترامی نمی‌کند چون داور چهارم و ناظر حضور دارند اما همانطور که گفتم در فوتبال ایران شلوغ‌کاری وجود دارد.»

 

 

اما مهم‌ترین بخش از مصاحبه نکونام، حرف‌های کوتاهی بوده که او در مورد ویدئوی منتشر شده چند ثانیه‌ای از محمود فکری، به زبان می‎‌آورد. جایی که او در واکنش به بی‌احترامی محمود فکری در صحبت با امین قاسمی‌نژاد بازیکن سابقش در نساجی مازندران، اینطور حرف زده است:« واقعیت این است که همیشه حفظ احترام برایم در اولویت بوده اما اگر منظور از آن حرف‌ها من بوده‌ام همه آن حرف‌ها تمام و کمال تقدیم خودش چون برای من در زندگی هیچ‌چیز مهمتر از خانواده‌ام نیست. اگر هم که منظور از آن حرف‌ها من نبوده‌ام که دیگر این موضوع به من ارتباطی ندارد و خودشان می‌دانند.»


در برنامه فوتبال برتر بارها احمد مددی از مسعود اکبری عکاس تیم فوتبال فولادخوزستان نام برد و از مدیرعامل باشگاه خوزستانی خواست تا شرح وظایف این چهره را نام ببرد و بارها به او اتهام جاسوسی زد. نکونام که دوست ندارد، زیاد در مورد این موضوع حرف بزند، به این موضوع و اینکه گفته می‌شود، عکاس باشگاه برای گرفتن فیلم‌های پنهانی و حاشیه‌ساز از کادر فنی فولادخوزستان دستور گرفته است، گفت:« بله گفتند که ما کسی را گذاشته‌ایم تا از نیمکت استقلال ویدئو بگیرد و ... اما این حرف‌ها آن قدر بی ارزش است و فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد که پاسخی به این ادعاها نمی‌دهم.»


این در واقع اولین واکنش جواد نکونام پس از حواشی بازی با استقلال در فولاد آره‌نا است؛ پیش تر محمود فکری به دلیل ویدئوی چندثانیه ای حاشیه ساز، یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد و این محرومیت را در مقابل پیکان پشت سر گذاشت. او همچنین در کنفرانس خبری پس از پیروزی برابر ماشین سازی در هفته سوم، بابت الفاظی که استفاده کرده بود، عذرخواهی کرد، ولی تاکید داشت که این رفتار غیرمحترمانه، در واقع کنشی به رفتار اعضای باشگاه فولادخوزستان بوده است. موضعی که حالا اینطور با واکنش نکونام همبازی او در تیم ملی فوتبال ایران در جریان جام ملت های 2007 آسیا، روبرو شده است.

دیدگاه‌ها