کد خبر : 1723329 | 15 آذر 1399 ساعت 00:38 | 118.1K بازدید | 6 دیدگاه

پیراهن دست خدا مارادونا فروشی نیست (عکس)

مردی که پیراهن معروف دست خدا مارادونا در سال 1986 را در اختیار دارد، می گوید این پیراهن برای فروش نیست.

پیراهن دست خدا مارادونا فروشی نیست (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پس از درگذشت دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و دنیای فوتبال، خبرهای گوناگونی در رابطه با این فوق ستاره منتشر می شود که اکنون جدیدترین خبر در این رابطه مربوط به پیراهنی است که او در دیدار با انگلیس پوشیده است.


استیو هاج بازیکن سابق تیم ملی انگلیس، فردی که پس از پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 پیراهن خود را با دیگو مارادونا عوض کرد، اصرار دارد که این پیراهن برای فروش نیست.
این در حالی است که یک کارشناس یادگاری ورزشی در ایالات متحده ارزش آن را در حدود 2 میلیون دلار اعلام کرده است. هاج به بی بی سی گفت که او از زمان درگذشت اسطوره فوتبال آرژانتین در 60 سالگی یک هفته ناراحت کننده را صرف پاسخ به سوالات ناخواسته کرده است.


هاج 58 ساله پس از بازی معروف آرژانتین و انگلیس در جام جهانی و دو گل معروفی که مارادونا به ثمر رساند، پیراهنش را با او عوض کرد. این، همان پیراهنی است که مارادونا در جریان دیداری که با دست دروازه انگلیس را باز کرد، به ثمر رسانده است.


گلی که بعدها اسطوره فوتبال آرژانتین، آن را دست خدا نامید. مارادونا در آن دیدار، یک گل استثنایی دیگر به ثمر رساند. او پس از دریبل و پشت سر گذاشتن چندین بازیکن بریتانیایی ها، دروازه پیتر شلتون را باز کرد.


هاج به رادیو ناتینگهام بی بی سی گفت: من 34 سال است که این پیراهن را دارم و هرگز سعی نکرده ام آن را بفروشم. داشتن آن را دوست دارم. از نظر احساسی، یک حس باورنکردنی به آدم دست می دهد.

 

1550282


او در مورد تماس های فراوانی که پس از مرگ مارادونا برای خرید و فروش این پیراهن با او می شده، گفت: افرادی زیادی بی وقفه درب خانه من را زده اند و یا با تلفن از انواع اقصی نقاط جهان با من تماس گرفته اند و گوشی من مدام زن می خورد.


بازیکن سابق تیم ملی انگلیس در ادامه گفت: این اتفاقات ناراحت کننده بود. من گزارشات زیادی را در اینترنت دیده ام که عده ای شایعاتی به راه انداخته اند که من با دریافت یک یا دو میلیون یورو، این پیراهن را خواهم فروخت.


هاج در پایان گفت: من فروش پیراهن مارادونا را بی احترامی و کاملاً اشتباه می دانم. این پیراهن با ارزش هرگز برای فروش نیست. من به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی، قصد فروش آن را ندارم.

دیدگاه‌ها