کد خبر : 1723351 | 15 آذر 1399 ساعت 10:56 | 138K بازدید | 17 دیدگاه

ستاره‌های بزرگ در چرخ دنده حذف؛

پرسپولیس منتظر قهرمان انگری بردز! (عکس)

یک کاریکاتوریست ژاپنی با طرحی جالب به استقبال ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان رفته؛ جایی که پرسپولیس با نماد شیر در خواب به‌سر می‌برد و بقیه جنگی تمام عیار برای صعود به فینال رقم زده‌اند.

پرسپولیس منتظر قهرمان انگری بردز! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اگر طرفدار انیمیشن های تلویزیونی باشید، احتمالا در یک چشم بهم زدن شخصیت های داخل این عکس را خواهید شناخت اما اگر اوقات فراغت را با فوتبال بگذرانید، بعید است که این موجودات شبه پرنده را به صورت دقیق شناسایی کنید؛ پس ما هم مثل دسته دوم، بدون شناسایی دقیق این نمادها، اسم انگری بردز (پرندگان خشمگین) را برایش انتخاب می‌کنیم و می‌رویم سراغ اصل ماجرا. یعنی این که کدام یک از این 8 قدرت قرار است به فینال آسیا برسد و مقابل پرسپولیس صف آرایی کند؟

 

1550246

 

از بیجینگ گوآن (چین) و اولسان هیوندای (کره جنوبی) که مقتدرانه صعود کردند تا ملبورن ویکتوری (استرالیا) و سوون سامسونگ (کره جنوبی) که میلی‌متری بالا آمدند و البته ویتسل کوبه (ژاپن)، یوکوهاما مارینوس (ژاپن)، اف سی توکیو (ژاپن) و شانگهای SIPG (چین) که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند، هرطور که مرحله حذفی را گذرانده باشند، حالا تنها به یک هدف می‌اندیشند و آن هم بازی در استادیوم الجنوب در تاریخ 19 دسامبر (29 آذر) است. اما تردیدی نیست که قدرت فنی هر یک از این تیم ها، تفاوت قابل توجهی با دیگران دارد و همین موضوع سبب شده تا برای صعود از شانس متفاوتی نیز برخوردار باشند.

 

بیجینگ گوآن - اف سی توکیو؛ شگفتی رقم می‌خورد؟


اگرچه بی گمان ویتسل کوبه، شانگهای SIPG، بیجینگ گوآن و اولسان هیوندای دستکم در اذهان عمومی تیم قدرتمندتری به شمار می‌روند اما آنچه که بخت تیم ها برای صعود را تعیین می‌کند، تقابل در مرحله یک هشتم نهایی و سپس قرعه کشی ای اف سی خواهد بود. در گام نخست روز یک شنبه بیجینگ گوآن باید در مقابل اف سی توکیو به میدان برود؛ نماینده چین که با پیراهن سبز در میادین حضور می‌یابد، در سوپرلیگ 2020 از قهرمانی بازماند اما برای پی بردن به قدرت این تیم باید بدانید که در بازی رده بندی، توانست شانگهای SIPG را با تمام ستاره هایش (هالک، اسکار، آرناتوویچ و...) شکست دهد. هدایت بیجینگ برعهده برونو گنسیو سرمربی سابق المپیک لیون است و بازیکنان خارجی اش را جاناتان ویه را (سابقه بازی در والنسیا)، آلان (سابقه بازی در سالزبورگ)، رناتو آگوستو (سابقه بازی در لورکوزن) و فرناندو (سابقه بازی در سمپدوریا) تشکیل می‌دهند. بیجینگ تیمی پرستاره با یک سرمربی کاربلد است که اغلب با 4 مدافع وارد زمین‌ می‌شود و دو مدافع رونده، سرعتی و تکنیکی را در اختیار دارد؛ تایان جین و فان یانگ. 

 

1549911

 

حریف این تیم یعنی توکیو به هیچ وجه دست و پا نیست؛ اگرچه سرمربی این تیم از فوتبال اروپا نیامده و در ترکیبش بازیکن خارجی شناخته شده ای نیست اما حداقل در چند بازی اخیر لیگ قهرمانان نمایش هایی منظم را ارائه کرده و شایسته صعود به مرحله حذفی بوده است. شایستگی آن ها را می‌توان از خلق 16 موقعیت گل برابر شانگهای شنهوآ دریافت. البته آن ها برخلاف پرسپولیس تعداد پاس و مالکیت توپ بالایی را دارند و در بیشتر بازی ها کمتر از 400 پاس رد و بدل نمی‌کنند و درصد مالکیتشان هم در حدود 45% است. در هر صورت اف سی توکیو، برای صعود به این مرحله شایسته بوده اما اگر به فینال یا حتی نیمه نهایی برسد، یک شگفتی بزرگ را رقم زده است.

 

ملبورن - اولسان؛ رقابت حیثیتی برای کانگوروها


در یک نظرسنجی که برای نتیجه این بازی انجام شده، تنها 11 درصد، ملبورن ویکتوری را برنده بازی دانسته اند. این تیم تنها نماینده استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی محسوب می‌شود و با حذف اف سی سئول، یک نتیجه عجیب را رقم زده اما با این حال شاگردان گرنت بربنر نمی‌خواهند به این سادگی ها از بازی کنار بکشند. یک نکته جالب از آخرین بازی ملبورن در مرحله گروهی برابر اف اسی سئول این که نماینده استرالیا با 30% مالکیت توپ و ثبت تنها 5 ضربه به دروازه در مقابل 24 ضربه، توانست برنده بازی باشد! یعنی یک تیم به شدت خطرناک و فرصت طلب که اگر شانس را در طرف خود ببیند، آماده خلق هر نتیجه ای است که باعث تعجب طرفداران فوتبال شود.

 

1548810

 

اما آن طرف زمین شاگردان دو هون کیم اصلا نمی‌خواهند مثل دیگر نماینده کره، شگفت زده شوند. این مرد 50 ساله کره ای، چهار سال است که هدایت اولسان را در دست داشته و حالا می‌خواهد میوه این چهار سال را در دوحه بچیند و با جام قهرمانی به اولسان بازگردد. اولسان هیوندای دیگر نماینده استرالیا یعنی پرث گلوری را رفت و برگشت شکست داد و با تیم پرستاره و ملی پوش خود به استقبال دیگر تیم این کشور می‌رود. اولسان اغلب 4-2-3-1 بازی می‌کند و اتکایش روی دو بازیکن هجومی اش سانک هئون لی و جونگ این پارک است. این تیم همچنین چهار بازیکن ملی پوش هم دارد.

 

شانگهای - ویتسل؛ فینال زودرس در یک هشتم!


بازی های روز دوم بی گمان جذاب تر هستند؛ مسابقاتی که قرار است روز دوشنبه در ورزشگاه زیبای خلیفه برگزار شوند و احتمالا نظر طرفداران ایرانی را هم به خود جلب می‌کنند. ویتسل کوبه با ستاره های نام آشنا باید یک فینال زودرس را مقابل شانگهای SIPG به انجام برساند. یاران آندرس اینیستا که در مرحله گروهی عامل حذف دیگر تیم چینی با هدایت فابیو کاناوارو شدند، در شرایطی پای به این میدان خواهند گذاشت که صعود زودرس سبب شد تا در دو بازی آخر دستکم یک نیمه به چند بازیکن شاخص استراحت بدهند. اگرچه ویتسل به خاطر حضور فرمالن، اینیستا و داگلاس به شدت مورد توجه است اما نباید فراموش کرد که السد با ستاره های بیشتر، در سال های اخیر هرگز به فینال آسیا نرسید و شاید همین سرنوشت در انتظار یاران اینیستا هم باشد؛ تیمی که فوتبالش بر پایه مالکیت توپ تشکیل شده و مدل شرقی بارسلونا محسوب می‌شود؛ پرسپولیس مدل غربی (السد) را که چند بار شکست داد!

 

1548080

 

آن طرف زمین یک تیم پرستاره انتظار کوبه را می‌کشد. تیمی که ویتور پریرای معروف را روی نیمکت خود دارد و در مسابقات اغلب با سیستم چهار مدافع، پنج هافبک و یک مهاجم حضور پیدا می‌کند. اسکار ستاره سابق چلسی نقش هافبک هجومی را برای این تیم دارد و در پست هافبک دفاعی هم آرون موی بازیکن سابق تیم ملی استرالیا دیده می‌شود. با این حال نکته جالب این است که ویکتور پریرا برای چند بازی متوالی هالک ستاره برزیلی را به خاطر «عدم روحیه کافی» کنار گذاشته که این موضوع عجیب به نظر می‌رسد. با این حال اگر در جستجوی فینالیست آسیا هستید، این بازی را از دست ندهید.

 

سامسونگ - یوکوهاما؛ فرصت انتقام برای پرسپولیس


هر دو تیم دیدارهای حساسی را با پرسپولیس داشتند و سرخ های پایتخت را دو بار از دستیابی به جام قهرمانی آسیا محروم کردند. یک بار سوون سامسونگ در سال 1380 با غلبه بر تیم علی پروین در نیمه نهایی، به فینال رفت و مدال طلا را هم کسب کرد و بار دیگر نیز یوکوهاما مارینوس که آن زمان با نام نیسان فعالیت می‌کرد، در فینال جام در جام پرسپولیسی ها را از پیش رو برداشت و قهرمان آسیا شد.

 

1349503

 

اما حالا از آن روزها خیلی گذشته و بازیکنان آن میادین به مربیان کنونی تبدیل شده اند. یوکوهامای ژاپن با صدرنشینی به این مرحله رسید. آن ها سرمربی سابق تیم ملی استرالیا آنگه پوستکوگلو را روی نیمکت دارند که ترجیح می‌دهد در مسابقات با یک مهاجم و پنج هافبک حضور یابد. این تیم در چند بازی اخیر خود بیش از ده موقعیت در هر بازی را خلق کرده و ممکن است دوباره به پُست پرسپولیس بخورد! سوون سامسونگ اگرچه با قدرت قبلی خود فاصله گرفته اما همچنان تیمی شاخص در سطح فوتبال آسیاست. این تیم در بازی دیروز 16 بار به دروازه ویتسل کوبه ضربه زد و دوبار به گل رسید. با این وجود تردیدی نیست که برای این بازی نماینده ژاپن شانس بیشتری خواهد داشت.

 

به نظر شما 4 تیم صعود کننده به مرحله بعدی کدام‌ها هستند؟

 

دیدگاه‌ها