کد خبر : 1723457 | 15 آذر 1399 ساعت 18:20 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض تند خیرآبادی به اشتباهات داوری در لیگ کشتی:

مگر نانوایی است که از داوران نوبتی استفاده کردند؟!

رییس هیات کشتی کردستان گفت: مشخص شد که اعتراض ما در کشتی محمدهادی ساروی و مهدی بالی درست بوده و امتیاز ساروی را نداده‌اند.

مگر نانوایی است که از داوران نوبتی استفاده کردند؟!

به گزارش "ورزش سه"، جمشید خیرآبادی، رییس هیات کشتی کردستان که معتقد است اشتباهات داوری باعث حذف تیم صبانور کردستان از لیگ برتر کشتی فرنگی شده، در گفت و گو با برنامه دایره طلایی در این باره گفت: مسابقات که برگزار شد مشکلات زیادی داشت. یک مقدار به کرونا برمی‌گشت و یک سری به خود تیم‌ها. اگر تلاش و ایثار فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر و نصیرزاده نبود، شکی نیست که لیگ کشتی هم مثل لیگ رشته‌های دیگر برگزار نمی‌شد. کار فدراسیون در این زمینه قابل تقدیر بود ولی خالی از اشکال هم نبود.


وی درباره اعتراض مسئولان تیم کردستان به داوری افزود: گفتیم چرا از این داوران برای قضاوت در لیگ استفاده کردید، گفتند نوبت شان بوده. مگر صف نانوایی است که قضاوت نوبتی باشد؟ آن هم در مسابقاتی که گردش مالی آن به گفته رئیس سازمان لیگ، 50 میلیارد تومان است. هر کسی که نوبتش بوده را بیاوریم درحالیکه در آن جایگاه نبوده، کمیته داوران باید در این زمینه تجدید نظر کند. ضمن اینکه برای قضاوت کشتی فرنگی باید از داورانی استفاده کرد که تخصص این کار را دارند، مثلا از داوران استان‌هایی مثل قم، اردبیل، خورستان و کردستان که در کشتی فرنگی صاحب حرف و اعتبار هستند. در همین برنامه دایره طلایی هم مشخص شد که اعتراض ما در کشتی محمدهادی ساروی و مهدی بالی درست بوده و امتیاز ساروی را نداده‌اند. سه تا داور امتیاز را دادند و ژوری برگردانده، من داور ممتاز ملی بودم و با قوانین آشنایی دارم. این اجحاف بزرگی بود که در حق ما اتفاق افتاد.


وی در مورد باخت کشتی‌گیر خارجی این تیم عنوان کرد: این کشتی‌گیر گرجستانی، کشتی‌گیر بدی نبود. او از پرواز جا ماند و 16 ساعت در ترکیه ترانزیت داشتند و نخوابیده بود. وقتی با دلخانی 4-4 شد یعنی اینکه به لحاظ فنی خوب بود ولی متاسفانه جا ماندن از پرواز کار ما را خراب کرد و نتنیجه بدی گرفت.


وی در مورد پرداختی‌های تیم صبانور نیز گفت: اسپانسر ما برای هر مرحله از لیگ، واریزی داشت. امروز هم مبلغی برای ساروی و ارسلان واریز شد و کل تیم فردا (یکشنبه) مبلغ دور برگشت خود را برخلاف سایر تیم ها که هنوز پولی بابت دور برگشت نداده‌اند، دریافت خواهند کرد.


خیرآبادی همچنین با اشاره به اینکه زمانی که سرمربیگری تیم ملی آذربایجان را برعهده داشت، در مسابقات آنها از داوران خارجی استفاده می شد، گفت: مشکلی که من الان دارم بحث جمشید خیرآبادی و شخصی نیست، با حضور صبانور در لیگ یک استان را امیدوار کردیم. نمایندگان مجلس از دیشب ده بار به من زنگ زدند و با علیرضا دبیر هم صحبت کرده‌اند. استاندار هم پیگیر کار است و مدیرکل ورزش استان که عضو تیم ملی دوومیدانی بوده هم روز و شب ندارد. زمانی که آذربایجان بودیم آنجا 6 تا داور خارج از کشور را دعوت می‌کردیم تا ضمن اینکه در مسابقات عدالت اجرا می‌شد، همه داوران را برای جهانی و المپیک نمک‌گیر می‌کردیم.

دیدگاه‌ها