کد خبر : 1723484 | 15 آذر 1399 ساعت 19:45 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

عصبانیت از مبارزه با نژادپرستی در انگلیس! (عکس)

هواداران تیم میلوال پس از زانو زدن بازیکنان شان پیش از مسابقه با دربی کانتی آنها را هو کردند.

عصبانیت از مبارزه با نژادپرستی در انگلیس! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و با تصمیم نخست وزیر انگلیس، برای اولین بار از زمان شیوع بیماری کرونا در برخی شهرها اجازه بازگشت هواداران به استادیوم ها داده شده و امروز دو هزار هوادار تیم میلوال برای حمایت از این تیم در استادیوم حاضر شدند.

 

در ماه های اخیر بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان برای حمایت از سیاه پوستان و مبارزه با نژادپرستی، پیش از آغاز مسابقه یا هنگام گلزنی زانو زده و اینگونه اعتراض خود را به تبعیض های نژادی در سراسر دنیا نشان می دهند. رفتاری که به نظر مورد پسند هواداران تیم ملیوال نیست و آنها امروز بازیکنان تیم خود را هنگام زانو زدن هو کردند.

 

1550461

 

البته گری روت، سرمربی میلوال و بازیکنان این تیم تاکید کردند که به این کار ادامه خواهند داد. در بیانیه منتشر شده توسط این باشگاه آمده است: "ما از همه تلاش ها برای پاک کردن ورزش و جامعه از انواع تبعیض ها حمایت می کنیم و این وظیفه ماست که این پیام رسانی مثبت را تقویت کنیم. زانو زدن برای ما به هیچ وجه نشانه ای از پیام رسانی سیاسی یا ایدئولوژی نبوده و این تنها معطوف به مقابله با تبعیض است."

 

در ماه ژوئن و پس از مرگ جورج فلوید مرد آمریکایی سیاه پوست به دست یک افسر پلیس سفیدپوست، این جنبش در سراسر دنیا آغاز شده و بسیاری نیز از Black Lives Matter روی پیراهن خود استفاده می کنند.

 

با این حال در لیگ برتر و پس از افزایش نگرانی ها درباره سوء استفاده از این جنبش توسط تندروها، تصمیم به جایگزینی شعار دیگری بر روی پیراهن ها گرفتند. در حال حاضر بازیکنان از شعار "هیچ جایی برای نژادپرستی وجود ندارد" استفاده کرده و در حمایت از جنبش ضد نژادپرستی زانو می زنند.

 

1550463

 

1550464

 

1550465

دیدگاه‌ها