کد خبر : 1723501 | 15 آذر 1399 ساعت 21:00 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

با تراکتور همزمان بازی کردیم ولی ...

علی‌محمدی: سبک جدید سپاهان بازیکن توانمند می‌خواهد

جلال علی‌محمدی می‌گوید سبک جدید سپاهان به بازیکنانی توانمند نیاز دارد که البته معتقد است طلایی پوشان این پتانسیل را دارند.

علی‌محمدی: سبک جدید سپاهان بازیکن توانمند می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، جلال علی محمدی آخرین خرید محرم نویدکیا برای تقویت سپاهان در لیگ بیستم بود و این بازیکن برخلاف انتظارات خیلی زود هم به ترکیب اصلی رسید و بازوبند کاپیتانی در دیدار برابر تراکتور و سایپا به بازوی دست چپ او بسته شده بود.


علی‌محمدی که یکی از پرورش‌یافتگان آکادمی سپاهان، پس از اینکه در پایان لیگ هجدهم از جمع طلایی‌پوشان جدا شد، بار دیگر به این تیم بازگشته و در گفتگویی با "ورزش سه"، در مورد این موضوع، شرایط سپاهان، سبک بازی محرم نویدکیا، بستن بازوبند کاپیتانی و مشکل اساسی‌ای که لیگ فوتبال ایران با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، صحبت کرده که در ادامه می خوانید.

 

نتیجه بازی با گل‌گهر یک اتفاق بود


صحبت‌های ما با کاپیتان سپاهان در رابطه با شرایط سپاهان شروع شد:« شرایط از زمانی که من اضافه شدم، خوب است. تمرینات خوب و بچه ها انرژی زیادی دارند. کادر مدیریتی، کادر فنی و بچه ها همه وقت می‌گذارند و کار می کنند. من بازی با گل گهر نبودم ولی فکر می کنم این یک اتفاق بود و ما نباید به آن شکل می باختیم. آن بازی یک اتفاق بود و روز به روز بهتر شدیم. شاید بازی آخر از نظر نتیجه برای ما خوب نبود ولی روز به روز در حال پیشرفت هستیم. همه این خواسته را در تمرین دارند. به خاطر اینکه سبک بازی تیم در حال تغییر است، همه باید تلاش دو چندانی داشته باشند. این تیم دو سال قبل را با یک شیوه دیگر بازی کرده و حالا یک شکل دیگر بازی می کند. این یک مقدار کار ما را سخت می کند ولی بازیکنان یا کیفیتی داریم. شاید پیاده کردن سیستم جدید نیاز به زمان داشته باشد ولی بازیکنان ما توانایی انجام این کار را دارند.»

 

لطف مهدی تارتار را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم


از علی‌محمدی که در دوران حضور عبدالله ویسی اجازه جدایی پیدا نکرده بود، در رابطه با جدایی از پیکان با انتخاب تارتار به عنوان سرمربی پرسیدیم و او در واکنش به این سوال گفت:« زمان آقای ویسی به خاطر اینکه تیم پیکان به من احتیاج داشت، بحث جدایی ام کلا منتفی شد و گفت که دوست دارم بمانی و کمک کنی. من هم قرارداد داشتم و تصمیم گرفتم بمانم. بعد که عبدالله ویسی با مدیران باشگاه به مشکل خورد، من تصمیم گرفتم جدایی ام را پیگیری کنم و باشگاه سپاهان هم پیگیر بود. باید اینجا از مهدی تارتار تشکر کنم که با وجود احساس نیاز به من، اجازه جدایی داد. من هم دوست داشتم بمانم، چون قبلا با او کار کرده ام و می دانم چه شخصیت خوبی دارد. اما اینکه به من اجازه جدایی داد، برای من خیلی ارزشمند بود. صحبت ها انجام شد و من با دادن مبلغی جدا شدم، ولی لطف مهدی تارتار را فراموش نمی کنم، چون می توانست نه بگوید و قضیه تمام شود.»


برای من در سپاهان هیچ چیز غریب نبود


سوال بعدی از علی‌محمدی این بود که چطور اینقدر زود با سیستم محرم نویدکیا هماهنگ شد و خیلی زود در ترکیب اصلی به میدان رفت. هافبک سپاهان در واکنش به این سوال گفت:« من شناخت کاملی از محرم نویدکیا داشتم و سپاهان هم برای من غریبه نبود. من اینجا بازی کرده بودم و جو اینجا را می دانستم. با بیشتر بچه های سپاهان قبلا هم تیمی بودم و خیلی زود توانستم خود را با شرایط جدید وفق بدهم. در واقع سپاهان برایم چیز ناشناخته‌ای نداشت و شرایط مثل قبل بود. هیچ احساس غریبی‌ نداشتم و اصلا احساس نکردم که یکسال اینجا نبودم.»


سبک جدید سپاهان بازیکن توانمند می‌خواهد


سوال بعدی ما از علی‌محمدی در رابطه با سبک جدید سپاهان با محرم نویدکیا و چگونگی پیاده کردن آن بود و او به این سوال اینطور پاسخ داد:« در بخشی از صحبت‎هایم اشاره کردم که سپاهان چند سال با طرز تفکر دیگری بازی کرده و حالا می‌خواهد روش بازی را تغییر  بدهد. سیستم جدیدی که ما پیاده می کنیم، به بازیکنانی نیاز دارد که قدرت حفظ توپ بالایی داشته باشند و بتوانند موقعیت ایجاد کنند. بیشتر بازی روی زمین است و تعداد پاس‌ها بالا می رود. این نوع فوتبال بازی کردن، بازیکن یا کیفیت می خواهد که ما داریم. البته برای پیاده کردن این نوع فوتبال به زمان نیاز داریم. هر روز در حال پیشرفت هستیم و می خواهیم تیمی قدرتمند بسازیم تا همه هواداران لذت ببرند.»

 

1550544


نتیجه گرایی مفرط دلیل فوتبال تدافعی است


از هافبک سپاهان در رابطه با دلیل کیفیت پایین بازی های لیگ و نمایش های تدافعی پرتعداد پرسیدیم. علی‌محمدی این موضوع را به دلیل نتیجه گرایی مفرط می داند و می گوید:« این بحث همیشه مطرح است و کلیشه ای شده؛ مدیران و سرمربیان هیچ وقت احساس امنیت ندارند تا روی تیمشان کار کنند. با این شرایط مربی نتیجه گرا می شود. در هفته های گذشته بیشتر بازی ها یک هیچ می شوند یا صفر صفر. این برای فوتبال ما که می خواهد درآسیا اول باشد، زیاد خوب نیست. اینطور بازی کردن البته به فرهنگ تیم ها هم بستگی دارد؛ مثلا بعضی تیم ها همیشه و بدون توجه به مهره هایی که دارند، تهاجمی بازی می کنند. الان ولی بعضی تیم ها فقط برای گرفتن تک امتیاز می آیند و وقتی یک امتیاز را می گیرند، خیلی خوشحال می شوند. در صورتی که شاید یک حمله هم نداشته باشند. این طرز تفکر باید عوض شود ولی مربیان و شاید حتی مدیران تحت فشار هستند و باعث می شود که نتیجه گرایی بیشتر شود.»


بازی سختی برابر نفت مسجد سلیمان داریم


علی محمدی سپس در رابطه با دیدار برابر نفت مسجد سلیمان که روز آینده برگزار خواهد شد، عنوان کرد:« این تیم جوان، دونده و درگیر است. تیم خوبی هستند. بازی با پرسپولیس را دیدم. فکر می کنم بازی سختی باشد. البته فکر نمی کنم بازی آسانی در لیگ وجود داشته باشد ولی تیمی مثل سپاهان که می خواهد مدعی باشد، باید سه امتیازها را بگیرد و نباید برایش فرقی داشته باشد که در خانه بازی می کند یا بیرون از خانه. این امتیازهای ابتدای فصل خیلی برای ما مهم است و امیدوارم با شرایط خوبی هفته های ابتدایی را پشت سر بگذاریم.»


با تراکتور در یک روز بازی کردیم ولی...


بخش بعدی حرف های علی محمدی گلایه از برنامه ریزی سازمان لیگ بود و در این رابطه توضیح داد:« ما با تراکتور همزمان در یک روز بازی کردیم ولی تمام بازی های تراکتور تا سه هفته آینده، یکی دو روز بعد ما برگزار می شود؛ در صورتی که ما همزمان بازی کردیم. ما تیمی بودیم که در هفته سوم دیرتر بازی کردیم، ولی باز هم در روز اول باید بازی کنیم. ما در تبریز جمعه بازی کردیم؛ با سایپا سه شنبه بازی کردیم. یکشنبه بازی خواهیم کرد و جمعه هم بازی داریم. سازمان لیگ باید طوری برنامه ریزی کند که به برخی تیم ها فشار وارد نشود. تراکتور با ما جمعه بازی کرد؛ بعد چهارشنبه با مس بازی کرد. بازی بعدی این تیم دوشنبه است و بازی هفته هفتمش یکشنبه. البته من اصلا به تراکتور کاری ندارم و اگر اسمی از آنها می برم، به خاطر این است که همزمان در هفته سوم بازی کردیم. یعنی زمان بسیار خوبی برای ریکاوری دارند.»


بستن بازوبند مسئولیت سنگینی است


سوال بعدی از علی محمدی در مورد بستن بازوبند کاپیتانی تیم بود و او با ابراز افتخار از این موضوع بیان کرد:« خب من بیشتر سال های فوتبالم را در سپاهان گذرانده ام. اینکه بازوبند سپاهان به من رسیده، قطعا افتخار بزرگی است و البته وظیفه‌ای سنگین. البته شرایط را می دانم و می دانم سپاهان چه جایگاه و تاریخی دارد و این را هم می دانم که چه بازیکنان بزرگی این بازوبند را بسته اند و حالا رسیده به من. اینکه من در این دو بازی بازوبند را بستم به این دلیل است که بازیکنان قدیمی تیم نبودند. بچه ها اگر برگردند و به زمین وارد شوند، بازوبند را خواهند بست؛ با این حال من هر وقت فرصت بستن بازوبند کاپیتانی را پیدا کنم، افتخار بزرگی نصیبم شده است.»

دیدگاه‌ها