کد خبر : 1723626 | 16 آذر 1399 ساعت 13:12 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

فقط یک راه برای کنترل کرونا دارید

ذوب آهن الهلال لیگ برتر ایران!

ماجرای الهلال در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی مشابه در لیگ ایران تکرار شده‌است.

ذوب آهن الهلال لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، این بار ذوب آهن، باشگاه سبزوسفیدپوش و معتبر ایرانی است که در کمرکش یک تورنمنت دشوار و طاقت فرسا باید با ویروس کرونا و شیوع آن در اردو دست وپنجه نرم کند؛جنگی که فعلا بازنده آن است که طبق گفته مدیررسانه‌ای ذوب تعداد کرونایی های تیم اصفهانی به 19 رسیده است.


اما در این زادوولد کوویدی، شرایط ذوب کمی با الهلال متفاوت است. طبق قانونی که سازمان لیگ وضع کرده هر تیمی که ۱۱+۵ بازیکن سالم (از بین تمامی بازیکنانی که کارت برای‌شان صادر شده) در اختیار داشته باشد باید به میدان برود و به نظر می‌رسد امروز نیز دیدار ذوب‌آهن مقابل شهرخودرو برگزار بشود و این متفاوت با کابوسی است که الهلال در بازی سوم مقابل پاختاکور از سر گذراند و به دلیل نداشتن بازیکن کافی از مسابقات کنار رفت.


اما مشابه این اتفاق فصل قبل برای تیمی مانند فولاد رخ داد و سئوال اینجاست وقتی ویروس کرونا به یک تیم فوتبال حمله می‌کند و اینگونه تعداد نفرات بالایی را درگیر می‌کند، باید چه کرد؟
یکی از دلایل این گسترش ویروس، عدم رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی است و اگر بازیکنان در رستوران‌، سالن جلسات و محیط‌های سرپوشیده بدون ماسک و فاصله اجتماعی کنار هم قرار بگیرند،قطعا درگیری بیشتری با بیماری خواهند داشت.


تجربه فولاد نشان می‌دهد یک تیم برای اینکه بخواهد از شر این ویروس به طور کامل رها شود باید بین ۷ تا ۱۰ روز تمرینات خود را کاملا تعطیل کند و پس از آن  تست گیری انجام شود و پس از جواب آزمایشات تمرینات با حضور بازیکنان سالم برگزار گردد که این امر در فوتبال ایران با توجه به روند برگزاری مسابقات، شدنی نیست.


مسیر دیگر برای تیمی که دچار این ویروس شده، افزایش سختگیری های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، حضور بازیکنان در اتاق‌های تک نفره، انجام جلسات گروهی در فضای باز و استفاده مداوم از وسایل ضدعفونی در مواقع تمرین با تست‌های مرتب ۳ روزه است که با این روش  خیلی زود و در مدت کمتر از ۲ هفته غربالگری نسبتا کاملی انجام خواهد گرفت.

 

در هر صورت اگر مسابقه امروز دو تیم برگزار شود، لازم است تا مسئولان هر دو تیم به مسائل بهداشتی و سخت‌گیری در خصوص فاصله اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی روی بیاورند و اگر این بازی لغو شد، تمرینات تیم ذوب‌آهن مدتی تعطیل شود و شاگردان رحمان رضایی پس از آزمایشات دوباره و حتی چند باره، تمرینات خود را آغاز کنند.

 

در این اوضاع و به عنوان یک بیننده فوتبال، هرگز فراموش نکنیم که شرایط فعلی غیرطبیعی و نامتناسب با روند طبیعی زندگی و برنامه‌ریزی است و این ویروس و ترس و وحشت از شیوعش  تصمیمات و جداول را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید با بی‌نظمی‌های ناشی از آن خو گرفت.

دیدگاه‌ها