کد خبر : 1723797 | 17 آذر 1399 ساعت 09:33 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی رابرتسون در مسابقات اسنوکر قهرمانی انگلیس

اسنوکر باز استرالیایی موفق شد مرد شماره یک اسنوکر جهان را در مسابقات اسنوکر قهرمانی انگلیس شکست دهد و قهرمان این رقابت‌ها شود.

قهرمانی رابرتسون در مسابقات اسنوکر قهرمانی انگلیس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رقابت‌های مهم اسنوکر قهرمانی انگلیس شب گذشته پیگیری شد که در آن دو فینالیست این رقابت‌ها  مقابل یکدیگر قرار گرفتند.  جاد ترامپ، مرد شماره یک اسنوکر جهان به مصاف  نیل رابرتسون استرالیایی، مرد شماره ۳ حرفه‌ای‌های جهان رفت و شکست خورد. نیل رابرتسون موفق شد پس از ۱۴ روز رقابت مرد شماره یک اسنوکر جهان را شکست دهد و قهرمانی خود را جشن بگیرد. با این قهرمانی نیل رابرتسون  ۲۰۰ هزار پوند برنده شد.

 

هم‌چنین مرد شماره یک اسنوکر جهان با شکست در فینال این رقابت‌ها ۸۰ هزار پوند را به جیب زد.  نیل رابرتسون ۳۸ ساله استرالیایی موفق شد در یک رقابت بسیار جذاب جاد ترامپ را با نتیجه نزدیک ۱۰ بر ۹ شکست دهد تا برای سومین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیارود. این بازیکن استرالیایی اولین قهرمانی خود را در این مسابقات در سال ۲۰۱۳ و دومین آن را در سال ۲۰۱۵ کسب کرده بود. 

 

شوک بزرگ این رقابت‌ها حذف مدعی اصلی یعنی رونی اُ سالیوان بود. مرد شماره ۲ اسنوکر جهان که به مصاف الکساندر اورسنباچر جوان سوییسی رفته بود، با نتیجه  ۶ بر ۵ شکست خورد و در کمال تعجب از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. رونی اُ سالیوان سال گذشته این مسابقات هم در یک شانزدهم نهایی مقابل دینگ جونهوی چینی با نتیجه شش بر چهار شکست خورد و از این رقابت‌ها کنار رفت. انتظار می‌رفت که او مدعی اصلی برای قهرمانی این رقابت‌ها باشد چرا که او هفت قهرمانی در این مسابقات داشته و امسال منتظر جشن هشتمین قهرمانی خود بود.

 

مسابقات قهرمانی انگلستان برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۷ برگزار شده و دومین تورنمنت بزرگ رتبه‌بندی، بعد از مسابقات جهانی به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها