کد خبر : 1723814 | 17 آذر 1399 ساعت 11:07 | 14.2K بازدید | 1 دیدگاه

جزییاتی از رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری

غیبت سهراب و عادت تکراری کیانوش!

رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری در شرایطی انجام شد که بازهم کیانوش رستمی در یکضرب اوت کرد.

غیبت سهراب و عادت تکراری کیانوش!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری در تالار بزرگ ایرانیان اگرچه برای جوان‌ترهای با انگیزه و پرامید تیم ملی وزنه‌برداری خوش‌یمن بود اما این مسابقه بازهم برای کیانوش رستمی به جز اوت شدن از گردونه مسابقه دستاوردی به همراه نداشت. ناکامی و حذف مجدد کیانوش رستمی از گردونه امتیازی مسابقه رکوردگیری در حالی ثبت شد که سهراب مرادی دیگر چهره شاخص و مدال‌دار این دسته با گرفتن مجوز از کادرفنی، غایب بزرگ این رکوردگیری داخلی بود. سهراب اگرچه شرایط امیدوارکننده‌ای از نظر رکوردی و آمادگی بدنی دارد اما با صلاحدید کادرفنی فعلاً قرار نیست تا مسابقات آسیایی ازبکستان دست به وزنه شده و به رکوردی حمله کند.


سلطانی، میری، معتمدی و داودی امیدهای آینده


رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری طبق زمانبندی اعلام شده در مجموعه ورزشی آزادی با حضور ملی‌پوشان برگزار شد. رکوردگیری که قبل از شروع هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری در اهواز برای ملی‌پوشانی که در لیگ 1400 با تیم‌های حاضر در این فصل از مسابقات قرارداد دارند، تدارک دیده شده بود تا آنها بتوانند برای تیم‌های خود در جدول امتیازی لیگ، امتیاز کسب کنند.


 البته این رکوردگیری سوای اهمیتی که برای تیم‌های لیگی داشت، برای کادرفنی تیم ملی نیز که مسابقات آسیایی 2021 ازبکستان را پیش رو دارد حیاتی بود. یکی از دستاوردهای مهم این رکوردگیری، نمایش خیلی خوب امیدهای آینده تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان بود. ستاره‌های آینده‌دار و جوانی همچون حسین سلطانی در دسته 81 کیلوگرم، علی میری در دسته 89 کیلوگرم، رسول معتمدی وزنه‌بردار 96 کیلویی که کادرفنی از او در دسته 102 کیلوگرم برای حضور در اردو دعوت کرده است یا علی داودی آینده فوق ‌سنگین وزنه‌برداری ایران در دسته 109+کیلوگرم که ثابت کردند وزنه‌برداری ما می‌تواند در آینده‌ای نزدیک بازهم به داشتن یک تیم ملی ششدانگ و پرامید در سطح جهانی امیدوار باشد.

 

1489427


 اگرچه عملکرد همه امیدهای حاضر در اردوی بزرگسالان، قابل تحسین و تقدیر بود اما پیشرفت رسول معتمدی، وزنه‌بردار اصفهانی خیلی به چشم آمد. اگر کادرفنی بتواند این جوان جویای نام و سرشار از انگیزه را همینطور در مسیر درست خود هدایت کند، شک نکنید که در آینده‌ای نزدیک رسول معتمدی می‌تواند جانشینی شایسته و ششدانگ برای سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم باشد.


«اوت شدن» تنها دستاورد رستمی از تمرین انفرادی


پایان رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری اگرچه برای چهره‌های جوان و آینده‌دار وزنه‌برداری ایران، نویدبخش روزهای روشن و امیدوار‌کننده‌ای بود اما خاطره خوشی در ذهن برخی ستاره‌های عنواندار و شناخته شده وزنه‌برداری ایران همچون کیانوش رستمی به جا نگذاشت. 


رستمی که بار دیگر به رغم دعوت شدن توسط کادرفنی به اردوی آسیایی، تمرین انفرادی را به حضور در جمع اردونشینان و دست به وزنه شدن کنار هم‌تیمی‌های ملی‌پوش خود ترجیح داده بود، بار دیگر با حذف از مسابقه رکوردگیری تیم ملی و رقابت امتیازی برای ثبت در جدول امتیازی لیگ وزنه‌برداری ثابت کرد که همچنان با قدرت روی ریل ناکامی قدم برمی‌دارد. 

 

1475608


رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک با اوت شدن دوباره از گردونه مسابقه رکوردگیری، آن هم در یک رقابت رسمی، نه تنها ضربه سنگینی به تیم رفیق قدیمی خود یعنی بهداد سلیمی (سرمربی تیم تازه‌وارد گهر زمین سیرجان در لیگ) در هفته نخست وارد کرد، بلکه ضمن دریافت مجدد «سه چراغ قرمز» ثابت کرد که مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است.


درخشش قدمی در جدال با هاشمی


کیا قدمی وزنه‌بردار کرمانشاهی دسته 109 کیلوگرم با مهار وزنه 180 کیلوگرم در حرکت یکضرب، 230 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 410 کیلوگرم روز درخشان و پرفروغی را در رقابت با رقیب سرشناس و عنواندار جهانی خود یعنی علی هاشمی دیگر ملی‌پوش این دسته داشت. هاشمی با مهار وزنه‌های 178 کیلوگرم در یکضرب، 218 کیلوگرم دوضرب و مجموع 396 کیلوگرم خیلی رکوردهای ایده‌آلی را ثبت نکرد اما در جدول المپیکی این وزن شرایط علی هاشمی به واسطه امتیازات خوبی که در دو سه سال گذشته کسب کرده، بهتر از قدمی است. البته اگر قدمی بتواند این رکوردها و شرایط آمادگی خود را تا زمان اعزام به مسابقات آسیایی حفظ کند می‌تواند به اعزام شدن و رقابت در ازبکستان امیدوار باشد.

دیدگاه‌ها