کد خبر : 1723882 | 17 آذر 1399 ساعت 18:30 | 115.5K بازدید | 2 دیدگاه

طالب را گرفتند ، طیبی گل زد

استقلال 1- نفت1؛ صدرنشینی از روی تیر به اوت رفت!

استقلال به سه امتیاز بازی با نفت نیاز داشت اما با وجود گلی که به ثمر رساند نتوانست آن را تا پایان حفظ کرده و در نهایت دومین تساوی پشت سرهم را به دست آورد.

استقلال 1- نفت1؛ صدرنشینی از روی تیر به اوت رفت!

به گزارش " ورزش سه" استقلال در روزی که غایبان سرشناس و مطرحی شد برای برد مقابل صنعت نفت به بازی آمد و در صورتی که پیروز می شد می توانست به صدر جدول هم برسد اما صنعت نفت در هر دو نیمه بازی پایاپایی با استقلال انجام داد و در نهایت در حالی که با یک امتیاز تهران را ترک می کند که به نظر شایستگی اش را داشت. البته در این بازی علاوه برگلی که نفت زد و داور آفساید گرفت استقلال نیز فرصت هایی را داشت که مهمترین آن ها در آخرین دقیقه به دست آمد اما ضربه دانشگر از بالای تیر دروازه به اوت رفت تا فکری و یارانش دستشان از سه امتیاز کوتاه بماند.


هفته پنجم لیگ برتر
دوشنبه 17 آذر 1399 /ورزشگاه آزادی


داور: حسن اکرمی
کمک ها: یعقوب سخندان – امیرمحمدداود زاده – مرتضی منصوریان
‌ناظر: علیرضا کهوری

 

ترکیب استقلال


رشید مظاهری
 محمدحسین مرادمند
عارف غلامی
محمد نادری
سیداحمد موسوی( 90 - محمد دانشگر)
داریوش شجاعیان(79 - سجاد آقایی)
فرشید باقری
آرش رضاوند(70 - هرویه میلیچ)
مهدی مهدی پور
مهدی قایدی(90 - فردین رابط)
ارسلان مطهری


سرمربی : محمود فکری

 

1551163

 

ترکیب صنعت نفت آبادان


حامد فلاح زاده
محمد طیبی
محمد اهل شاخه
عبداله ناصری
حسین ساکی
محمود مطلق‌زاده
امید حامدی‌فر
سید فاخر تهامی(75- مهدی حنفی)
حسن بیت سعید(89 - علی آل کثیر)
طالب ریکانی
رضا خالقی‌فر(75 - مهدی زبیدی)


سرمربی: سیروس پورموسوی

 

1551164

 

اخطار:

 

استقلال صنعت نفت
داریوش شجاعیان(45) علی آل کثیر(90+1)
مهدی قایدی(63)  
محمد حسین مرادمند(90+1)  

 

 

شرح گل


استقلال 1 - صنعت نفت آبادان 0 (دقیقه 50): نفوذ محمدنادری از سمت راست و پاس خوب او به قائدی از بین چند نفر باعث شد تا ستاره خط حمله استقلال به هجده قدم نفوذ کرده و یک ضربه زمینی را به سمت دروازه بزند ، فلاح زاده دروازه بان نفت توپ را دفع کرد اما احمد موسوی با سرعت زیاد خودش را رساند و با کف پا توپ را وارد دروازه کرد.


استقلال 1 - صنعت نفت آبادان 1 (دقیقه 82): حسن بیت سعید کرنر را روی تیر دوم فرستاد و محمد طیبی با زانو توپ را به تور دروازه استقلال و مظاهری دوخت

 

اتفاق ویژه:


نفت در این بازی یک گل زد که توسط کمک داور آفساید اعلام شد. گلی که بعد از بازی برخی کارشناسان معتقد بودند سالم بود و داور به اشتباه آفساید گرفته است.


همچنین محمددانشگر که در آخرین دقیقه بازی به زمین آمده بود می توانست روی یک ارسال گل برتری تیمش را بزند اما توپ دانشگر با اختلاف کمی به بیرون رفت.


بهترین بازیکن:


سیداحمد موسوی مدافع راست این فصل استقلال در این بازی جانشین وریا غفوری در پست دفاع راست شده بود و توانست مسئولیت سنگینی که به دوشش بود به خوبی  انجام دهد. او در این بازی یک گل حساس برای استقلال به ثمر رساند تا سنت گلزنی مدافعان راست این تیم را در نبود ستاره این خط حفظ کند. اما موسوی تنها بازیکن خوب زمین نبود. رشید مظاهری دروازه بان استقلال نیز در این بازی موقعیت های زیادی را از حریف گرفت .


در تیم نفت هم علاوه بر محمدطیبی که با گلش یک امتیاز را گرفت حسین بیت سعید و حامدفلاح زاده نمایش خوبی داشتتند.

 

شرح بازی

 

نیمه اول بازی یک بازی سرد و کسل کننده و تنها با یک موقعیت نصف و نیمه بود. البته که این نیمه برای نفت که یک امتیازهم برایش در این بازی خارج از خانه به دردش می خورد خوب پیش رفت اما برای استقلال که سه امتیاز را به هر قیمتی می خواست راضی کننده نبود. استقلال اما نیمه دوم را خوب و تهاجمی شروع کرد و خیلی زود توسط احمدموسوی مدافع راست این فصلش که در این بازی جانشین وریا غفوری شده بود به گل رسید اما صنعت نفت که تیمی منظم و بابرنامه نشان می داد در این نیمه و بعد از گل پا به پای استقلال بازی کرد. آن ها روی یک کرنر و توسط طیبی گل زدند و چند موقعیت را هم توسط طالب ریکانی از دست دادند.


ریکانی که در این بازی چند فرصت تک به تک را در جدال با رشید مظاهری از دست داد یک گل هم زد که داور آن را آفساید اعلام کرد. گلی که تصاویر تلویزیونی نشان می داد تصمیم درباره آن کار دشواری بوده و احتمالا کارشناسان نظرات مختلفی درباره اش خواهند داشت.


استقلال اما که می خواست بازی را ببرد چند شانس خوب را هم داشت؛ از جمله فرصتی که شجاعیان روی پاس نادری به بیرون زد یا ضدحمله قائدی که فلاح زاده با خروجش توپ را زد و مهمترین آن ها ضربه سر محمددانشگر بود که در آخرین دقیقه با اختلاف اندک از بالای دروازه خالی به بیرون رفت.


با این وجود استقلال در شبی که می توانست با یک برد خوب خانگی هم امتیاز با گل گهر به صدر برسد این فرصت را از دست داد.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 15 : فکری از بازی بازیکنانش تا اینجا راضی نیست و با چهره ای عصبانی و در حالیکه دستهایش را در جیبش فرو برده کنار نیمکت ایستاده است. این در حالی است که جواد خیابانی گزارشگر بازی نیز معتقد است بازی کیفیت چندانی ندارد و دو تیم بی هدف بازی می کنند.

دقیقه 22 : استقلال که سعی دارد از کناره ها و روی ارسال ها به گل برسد در این دقیقه روی یک ارسال می توانست خطرساز شود. سانتر موسوی را فلاح زده با خروجی نامتعادل دفع کرد اما استقلالی ها نتوانستند در برگشت از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه 25 استقلال صاحب یک اوت شد و نادری قصد داشت توپ را بلند بیندازد اما توپ به خاطر باران خیس شده بوده از دستش لیز خورد و در نهایت داور خطا گرفت تا این اوت برای آبی ها تبدیل به فرصت نشود.

دقیقه 29: مصدومیت فرشید باقری که در این بازی و در غیاب وریاغفوری بازوبند کاپیتانی را به بازود بسته باعث نگرانی نیمکت استقلال شد اما باقری به بازی برگشت تا فکری بیش از این باکمبود بازیکن مواجه نشود.

دقیقه 35: ارسلان مطهری در یک و دو با احمدموسوی به توپ رسید و با یک فرار از راست از روی خط کرنرتوپ را به بیرون فرستاد اما مدافع نفت توپ را از مقابل پای قائدی به بیرون زد.

دقیقه  40 داریوش شجاعیان وقتی دید محمد نادری از چپ فرار گرفته با یک پاس قوس دار و دقیقا او را در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما ضربه نادری که مشخص نبود پاس است یا شوت را فلاح زاده زودتر از قائدی گرفت.

دقیقه 65: طالب ریکانی از پشت هجده قدم با پای چپ ضربه محکمی زد که این ضربه بعد از برخورد به مدافع استقلال به کرنر رفت.

 

 

دقیقه 67 : حرکت تکنیکی احمد موسوی در وسط زمین و سپس نفوذ نادری با سانتر این بازیکن همراه بود اما توپی که مقابل سر همه رد شد را شجاعیان با بی دقتی بیرون زد.

دقیقه 68 : طالب ریکانی می توانست بازی را مساوی کند اما فضاسازی خوب بیت سعید و پاس خوبی که به او رسید را آرام زد و مظاهری توپ را به کرنر فرستاد
کرنر برگشتی نیز روی سر محمدطیبی فرود آمد اما ضربه سر او مظاهری دو ضرب دفع کرد و بعد از تلاش مدافع نفت برای گرفتن توپ روی دروازه بان استقلال مرتکب خطا شد.

دقیقه 74 : یک ضربه ایستگاهی برای نفت روی دروازه ارسال شد و توپ در گوشه شش قدم به طالب ریکانی رسید و او با یک بغل پا دروازه مظاهری را باز کرد اما کمک داور این صحنه را آفساید گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که نفتی ها معترض بودند و قصد داشتند داور مسابقه متقاعد کنند که تصاویر تلویزیونی را بییند اما داور این کار را نکرد و گل نفت را نپذیرفت

دقیقه 77 :در یک ضدحمله فرشید باقری با یک پاس عالی قائدی را روانه دروازه کرد اما فلاح زاده با خروج سریع خود توپ را قبل از مهاجم استقلال زد تا این موقعیت خطرناک برای استقلال از دست برود.

دقیقه 86  :ابتدا ر حمله استقلال و زمانی که بازیکن صنعت نفت می خواست توپ را دفع کند برخورد توپ به دست او باعث شد استقلالی ها معتقد به پنالتی باشند اما داور همین صحنه را بازی داد و صنعت نفت روی ضدحمله می توانست به گل دوم برسد اما ریکانی پاس خوب زبیدی را در هجده قدم بار دیگر به بدن رشید مظاهری کوبید تا سومین موقعیت گلش در این بازی از دست برود

 

حاشیه:


*در دقیقه 13 و در حالیکه صنعت نفتی ها پرس سنگینی را روی هافبک استقلال کرده بودند داریوش شجاعیان در یک صحنه تعادلش را ازدست داد و معتقد به خطا بود اما داور به ادامه بازی رای داد. موضوعی که باعث ناراحتی شجاعیان شد و در حالی که انگشتش را به سمت داور تکان می داد به او می گفت که اشتباه کرده است.

*مهدی مهدی پور خرید جدید این فصل استقلال که با شماره 9 در این بازی به میدان رفته ، در غیابت ضربات ایستگاهی را هم می زند .هر دو ضربه ایستگاهی او در نیم ساعت اول راه به جایی نبرد.

*در دقیقه 60 خطای بازیکن صنعت نفت روی مهدی قائدی باعث شد تا کادرفن استقلال و در راس آن ها نسبت به اینکه داور بازیکن حریف را با کارت جریمه نکرد معترض شوند. اکرمی داور مسابقه در این صحنه به محمود فکری کارت زرد داد اما فکری که از این تصمیم عصبانی بود بشدت اعتراض می کرد هرچند پرویز مظلومی سرپرست تیم او را به سمت نیمکت برد.

 

 

*دقیقه 91 و در اوج هیجان بازی برخورد مرادمند و آل کثیر باعث عصبانیت مرادمند شد و دو بازیکن با هم درگیری مختصری پیدا کردند که داور هر دو را با کارت زرد جریمه کرد

دیدگاه‌ها