کد خبر : 1723949 | 17 آذر 1399 ساعت 18:55 | 61.1K بازدید | 12 دیدگاه

آقایان کارشناس ما هم فوتبال می‌فهمیم

فکری: داور خدای زمین است، چرا لج می‌کند

جا دارد به تیم حریف بابت یک امتیازی که گرفت، تبریک بگویم. اما این تنها تبریک سرمربی استقلال نبود. او بلافاصله صحبتهایش را متوجه داوری کرد.

فکری: داور خدای زمین است، چرا لج می‌کند

به گزارش ورزش سه ،محمود فکری در نشست مطبوعاتی بعد از بازی نفت خشم خود را از کنار زمین نگه داشته بود. او رو به تک خبرنگار رسمی حاضر در نشست کرد و به تیم داوری انتقاد شدیدی کرد:به تیم داوری هم که خیلی خوب قضاوت کرد، تبریک می‌گویم. همان روند بازی‌های قبلی، مجدداً ادامه پیدا کرد. متأسفانه بازی امروز را با سوت‌هایی که زدند و تصمیماتی که گرفتند، به هم زدند.قبل از بازی اعتراضی به داوری داشتم و خواهش کردم دقت داشته باشند، اما متأسفانه بعد از گل ما همه چیز برگشت. متأسفانه   همه شمشیر را از رو بسته‌اند.

 

او در ادامه گفت : شب بازی می‌گویند یک بازیکن‌تان محروم است، روز بازی هم یک بازیکن دیگر. خیلی‌ها کارهایی می‌کنند و با آن کاری ندارند، اما تمام تمرکز ما و بازیکنان را به‌هم می‌زنند. مشخص است که کارهایی که انجام می‌دهند، مشخص است از کجا آب می‌خورد و نمی‌خواهند استقلال نتیجه و شکل بگیرد. به هدف‌شان هم می‌رسند و هر کاری می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم آماده شویم تا با خیلی چیزها بجنگیم.

 

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه تیمش به راحتی دو امتیاز خانگی را از دست داد، گفت: با توجه به اتفاقاتی که امروز افتاد، می‌توانستیم با گرفتن سه امتیاز با تیم صدرنشین هم‌امتیاز شویم. سه امتیاز بازی امروز خیلی مهم بود و به گل هم رسیدیم. از سد حریف گذشتیم، اما از سد اشتباهات داوری نگذشتیم. گلی که نفتی‌ها زدند، پرسیدم و گفتند آفساید درست بوده است. در محوطه جریمه نفت پنالتی شد، اما نگرفتند. در صحنه‌هایی کمک داور به سود ما پرچم می‌زد، اما داور وسط آن را عوض می‌کرد و به ضررمان تصمیم می‌گرفت. هیچ هماهنگی بین داوران نبود و متزلزل نشان می‌دادند.

 

فکری می گوید: داور وسط با ما لجبازی می‌کرد و خیلی راحت به بازیکنان و نیمکت استقلال کارت نشان می‌داد. در بحث فنی باید بگویم، چه در گلی که آفساید بود و چه در گلی که خوردیم، بازیکن حریف را گم کردیم و فرصت به آنها دادیم تا به گل برسند. با امتیازاتی که داریم، به صدر جدول نزدیک هستیم و فاصله آنچنانی نداریم. باید ضعف‌های‌مان را پوشش دهیم تا به امید خدا در بازی‌های آینده بهتر بازی کنیم. برای ضعف داوری نمی‌توانیم کاری کنیم. وقتی صحبتی انجام می‌دهیم، کمیته داوران و داوران قرار نیست، لجبازی کنند. داوران به نوعی خدای زمین هستند و نباید دنبال لجبازی باشند.

 

سرمربی استقلال در ادامه گفت : یک سوت اشتباه تیم را بالا و پایین می‌کند. وقتی حرف می‌زنیم، نباید باعث ناراحتی داوران شود. داور نباید در زمین لجبازی کند. داوری که لجبازی کند فاکتور داوری را ندارد. چهار هفته حرف نزدیم عین آب خوردن علیه ما سوت زدند. در بازی با فولاد آن پنالتی را نگرفتند و یک پنالتی را برای آنها گرفتند. در برنامه تلویزیونی چهار کارشناس می‌آورند، یکی می‌گوید صحنه مشکوک است و دیگری چیز دیگری می‌گوید. انگار ما از فوتبال چیزی نمی‌فهمیم و کارشناسان داوری می‌فهمند. خیلی راحت امتیازات را از ما گرفتند. برای یک تیم قشنگ سوت می‌زنند و اشتباهات‌شان به سود آنهاست، اما اشتباهات به ضرر ماست. متأسفانه باید با این اشتباهات جلو برویم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا با این روند به آینده استقلال امیدوار است یا نه، گفت: من خیلی به این تیم امیدوارم. تکرار می‌کنم ما 20 روزه فرصت داشتیم تا تیم را ببندیم. استقلال مشکلاتی چون تغییرات مدیریتی، مالی و خیلی از مسائل دیگر را داشت، اما مجموعه همکاری کرد، خودمان هم تلاش کردیم تا تیم شکل بگیرد. من به این تیم امیدوارم که در بازی‌های بعدی شکل بگیرد. بازیکنان باید مشکلات سال‌های قبل را فراموش کنند تا همان استقلال واقعی باشیم که طرفداران می‌خواهند.

دیدگاه‌ها