کد خبر : 1724260 | 19 آذر 1399 ساعت 10:59 | 42.1K بازدید | 2 دیدگاه

توخل در معرض اتهام: سرمربی PSG نژادپرست است؟

توماس توخل سرمربی PSG به دلیل حمایت از داوران دیدار دیشب این تیم مقابل باشاک‌شهیر در جریان درگیری و تنش مربوط به نژادپرستی به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است.

توخل در معرض اتهام: سرمربی PSG نژادپرست است؟

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دیشب دو تیم پاری سن ژرمن و استانبول باشاک شهیر در لیگ قهرمانان در حالی در پاریس در حال برگزاری بود که در دقیقه 14 مسابقه پی‌یر وبو دستیار سرمربی باشاک شهیر بعد از درگیری لفظی با سباستین کولتسکو داور چهارم مسابقه و رد و بدل شدن حرفهایی بین آنها از زمین اخراج شد.

 

اما دستیار سرمربی باشاک‌شهیر مدعی شد داور چهارم علیه او توهینی نژادپرستی به کار برده و همین باعث شد درگیری و تنش در کنار زمین بالا بگیرد. دمبا با بازیکن تعویضی باشاک‌شهیر در این میانه حضور پررنگی داشت. با توجه به غیبت تماشاچی‌ها هر حرفی که زده می‌شد به راحتی شنیده می‌شد. حالا مشخص شده که توماس توخل سرمربی PSG در این درگیری‌ها از داوران بازی دفاع کرده و به همین خاطر حالا با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

 

1551754

 

در ویدیویی که از لحظات پرتنش بازی منتشر شده مشخص است که دمبا با عصبانیت می‌گوید: " هیچوقت نمی‌گویید این سفید فلان کار را کرد پس چرا وقتی به یک سیاهپوست اشاره می‌کنید می‌گویید این سیاه فلان کار را کرد؟ " در پاسخ او یکی از داوران مسابقه می‌گوید این سوتفاهمی است که ناشی از اشتباه فهمیدن زبان رومانیایی داور چهارم بوده است.

 

بعد از بررسی فیلم صحنه کیلیان امباپه ستاره پاری سن ژرمن هم تیمی هایش را تشویق می کند که آنها هم مثل بازیکنان باشاک شهیر زمین بازی را ترک کنند.

 

اما ویدیویی که برای توخل دردسرساز شده نشان می دهد که او از داور چهارم بازی حمایت کرده است.

 

1551753

 

صحبتهای رد و بدل شده از ویدیویی که برای توخل احتمالاً گران تمام می شود به شرح زیر است:

 

گولبراندسن از باشاک‌شهیر: این حرف نژادپرستی است

توخل: خودت شنیدی این حرف را بزند؟

گولبراندسن: نه.

توخل: پس آرام باش. آرام.

گولبراندسن: ولی این گفت که چنین حرفی زده.

توخل: مطمئن که نیستی.

 

 

1551755

به نظر می رسه توخل بعد از این ویدیو شرایط خوبی نداشته باشه.

 

 

 

1551760

باورکردنی نیست که توخل از داور چهارم حمایت می کنه. من هم مثل اون سفید هستم ولی یک نفر به توخل بگه که جان سیاهان اهمیت دارد.

 

 

1551752

خشم ریوفردیناند از ادامه نژادپرستی در فوتبال: یک هفته هم نیست که شاهد دعواهای نژادپرستانه نباشیم. ترک زمین توسط بازیکنها حرکت درستیه ولی نباید مسئولیت اصلاح این شرایط را فقط به عهده اونها بگذاریم.

 

دیدگاه‌ها