کد خبر : 1727423 | 05 دی 1399 ساعت 09:50 | 106.7K بازدید | 4 دیدگاه

توضیح علیرضا فغانی درباره VAR پرسپولیس - اولسان

علیرضا فغانی داور ایرانی شاغل در استرالیا درباره عملکرد کمک داور ویدیویی اظهار نظر کرد.

توضیح علیرضا فغانی درباره VAR پرسپولیس - اولسان

به گزارش ورزش سه، یک هفته از فینال آسیا می‌گذرد اما بحث در این باره همچنان ادامه دارد. علیرضا فغانی شب گذشته در این باره صحبت هایی را انجام داد و با اشاره به عملکرد داور قطری گفت: ما باید اول با پروتکل های وی ای آر آشنا باشیم. اگر کامل ما به شرایط اشراف داشته باشیم، یک مقدار آرامش خاطری بیشتری خواهیم داشت. در نیمه نهایی شرق تیم ژاپنی یک بر صفر جلو بود، وسط زمین یک درگیری شد و بعد توپ را گرفتند و گل زدند. طبق پروتکل مالکیت فاز حمله خیلی مهم است، یعنی می‌روند چک می‌کنند که قبل از گل خطایی نباشد. ما باید تمرکز را روی زمین بگذاریم و به داور حمله نکنیم، مثل همان اتفاقی که در این بازی رخ داد و بعد از تصمیم وی ای آر هم توپ را وسط زمین کاشتند و بازی کردند.

 

وی درباره صحنه مشکوک پنالتی روی نوراللهی عنوان کرد: این صحنه ای که برای احمد نوراللهی رخ داده و می‌گویند چرا داور بیشتر وقت نگذاشته تا صحنه را ببیند، تنها ایرادی که بر داور هست، این بود که چند ثانیه بیشتر ندید. اما در تصمیمش فرقی نمی‌کرد چون یک موقعی داور و کمک داور ویدیویی هم نظر هستند اما در آن صحنه داور خطا ندیده، کمک داور ویدیویی هم خطای احمد نوراللهی را دیده و چون پرسپولیسی ها اعتراض کردند، برای آرام شدن جو بازی داور ویدیویی هم گفت که این صحنه را ببین.

 

فغانی درخصوص نظر خودش درباره آن صحنه گفت: اول خطای خود نوراللهی بوده و دلیل این که رفتند آن صحنه را دیدند، همین اعتراض نماینده ما بود.

دیدگاه‌ها