کد خبر : 1727710 | 06 دی 1399 ساعت 18:33 | 328.2K بازدید | 33 دیدگاه

اسم این مجری را نمی‌آورم چون...

حرف‌های تند زنوزی درباره فوتبال برتر

مالک باشگاه تراکتور در یک گفت‌وگوی طولانی مدت اینستاگرامی درباره مسائل مختلفی صحبت کرد و علیه برنامه فوتبال برتر موضع‌گیری شدیدی داشت.

حرف‌های تند زنوزی درباره فوتبال برتر

به گزارش ورزش سه؛ محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور ساعت 17 امروز با حضور در لایو اینستاگرامی صفحه رسمی این باشگاه، در خصوص مسائل و اتفاقات اخیر صحبت کرد. مشروح صحبت های مالک باشگاه تراکتور را در ادامه می خوانید:

 

*تراکتور مدل اقتصادی

 

ما بحث های اقتصادی در مصاحبه قبلی داشتیم. خوشبختانه با آمدن آقای سیاح و هیات مدیره جدید این روند به خوبی پیش می رود و آقای سیاح انشالله در این خصوص توضیحات لازم را به هواداران عزیز خواهند داد. در مورد برنامه ریزی که داشتیم و انتظارات اقتصادی که داشتیم خوشبختانه خوب بوده و با توجه به اموالی که در اختیار باشگاه تراکتور گذاشته شده، هواداران تراکتور جدیدی را خواهید دید؛ تراکتوری که از نظر اقتصادی پویا بوده و می تواند روی پای خودش بایستد و منابع اقتصادی مورد نیازش در حوزه باشگاه داری در رشته های دیگر را صرف کند. تیم فوتبال هم در حوزه های مختلف از این موضوع منتفع شده و این روند را خیلی عالی می بینم و در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی خواهیم شنید. هر صنعت و باشگاهی که بخواهیم مثال بزنیم در فوتبال دنیا باشگاهی موفق هستند که در حوزه اقتصادی ورود کرده و از آنجا ارتزاق کرده و هزینه های خود و بیشتر را در آورده و توجیه اقتصادی دارند. ما هم اگر بخواهیم در رقابت با باشگاههای ایرانی، آسیایی و دنیا بزرگ شویم و قوی باشیم مجبوریم به این سمت حرکت کنیم چون که هیچ باشگاهی بدون اقتصادی شدن نمی تواند جلو برود و مجبور به فناست. این نوید را به هواداران می دهم از همین طرق های مختلف اقتصادی آنها هم بهره مند خواهند شد و می توانند به فعالیت های اقتصادی بپردازند.

 

 

*تغییرات متعدد در باشگاه و عدم ثبات

 

گسترش فولاد فلسفه اش با تراکتور فرق میکند، این باشگاه، باشگاهی بود که طرفدار آنچنانی نداشت. اتفاقات و کارهایی که می تواند در تراکتور جریان پیدا کند هیچ گاه نمی تواند در باشگاه های بدون طرفدار جریان داشته باشد. در این سه سال قبول می کنم که فراز و نشیب هایی در باشگاه داشتم. یکسری اشتباهات هم در مدیریت خودم داشتم و به دنبال به ثبات رسیدن در حوزه های مختلف هستیم. متاسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است. ما در مدیریت قبلی به مدیر هم گفته بودیم که ما یک مدیرعامل اقتصادی خواهیم آورد و شما به عنوان مدیر ورزشی در چارت فعالیت خواهید کرد. ایشان رفتند و به جایشان به عنوان مدیرعامل آقای سیاح و در حوزه مدیر ورزشی آقای نصیرزاده آمدند که از نظر مدیریت از برترین های کشور هستند. آقای سیاح هم در زمینه اقتصادی بسیار خوب هستند و نجات فوتبال ایران و باشگاه تراکتور را در اقتصادی شدن می بینم. با توجه به افزایش هزینه ها ما مجبوریم که به این سمت برویم.

 

 

*تصمیمات اتخاذ شده در درون باشگاه

 

به هر حال ما ترک ها یک خرده احساسی هستیم و من هم ترکم و یک مقدار احساسی هستم و نمی توان آن را پنهان کنم. سعی می کنم اما در کلیه کارها اعم از ورزش و اقتصاد این موضوع را در خودم خنثی کنم. به هر حال یک سری اتفاقات با توجه به نام بزرگ تراکتور باعث می شود که آدم تصمیماتی اتخاذ کند که شاید اگر آنها را نگیریم بعدها خودمان را نبخشیم. هواداران محترم یکسری از مسائل را از داخل نمی بینند و این مسائل شاید تفکراتی را به وجود بیاورد. وقتی داخل یک کاری هستید و این مسائل را می بینید اگر الان حل شان نکنیم در آینده ای نزیک به مشکل اساسی بخوریم. این را اعتراف کنم که در مورد مربی که کنار گذاشتیم، هواداران به من متذکر شده بودند. در بازاری که در اول فصل بود، مربی خارجی را به ما اجازه ندادند جذب کنیم و مجبور بودیم که یکی از گزینه های مطرحی که هیات مدیره انتخاب کرده بود، برگزینیم که به مربی قبلی رسیدیم. اما روند را من طوری دیدم و با اعضای هیات مدیره و کارشناسان که صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که ادامه دادن ما را به جایی نمی رساند و مجبور به تغییرات شدیم. من از همین جا از همه آنها عذرخواهی می کنم اما آنها هم باید بازار در نظر بگیرند که مربیان خوب صاحب تیم بودند و مربیان خوب زیادی وجود نداشت و شاید هم وجود داشت ولی از نظر دیدگاه مان مجبور به انتخاب مربی شدیم که هوداران رویش حساسیت داشتند. بعضی از مربیان هم بودند که دیدگاه هایشان با ما متفاوت بود.

 

 

*حضور شجاعی به عنوان سرمربی


به هر حال الان آقای شجاعی سرمربی موقت هستند و مردم از ایشان حمایت می کنند. همه می دانیم که آقای شجاعی هیچ وابستگی به تیم های دیگر ندارد و محصول خود تراکتور است و باید حمایتش کنیم. انشالله که بتوانیم آقای شجاعی را راضی کنیم که این پست را قبول کنند. فعلا رضایت کامل ندادند. از هواداران هم می خواهم که حمایت کنند. آقا مسعود هم بازیکن بزرگی بوده و هم انشالله در آینده مربی بزرگی خواهد بود. نظر من این است که بعد از اینکه ایشان قبول کردند که سرمربی باشند باید با ایشان یک قرارداد طولانی ببندیم و همه جانبه حمایت کنیم. پای نتایج فوتبالی اش بایستیم چه نتیجه بگیرد و چه نتیجه نگیرد. من داشتم حمایت هایی که از آقای مسعود بعد از باخت شده بود، می دیدم پی به شعور هواداران بردم که می دیدند تراکتور فوتبال بازی کرده است. با تمام احترامی که مربیان و بازیکنانی که از تیم رفته اند مخصوصا آقای ساکت که زحمات زیادی کشیدند، خود آقای دنیزلی و سرمربیان دیگر، سه سالی که در تراکتور بودم به عنوان یک هوادار، چنین بازی هایی که در تبریز و آبادان دیدیم را ندیده بودم و تیم رو به رشد بوده و این ما را امیدوار می کند.

 

 

*اتفاقات مربوط به برنامه فوتبال برتر

 

من در مورد بحث هایی که در برنامه فوتبال برتر رخ داد نمی خواهم حرف بزنم. اولا چرا به مسئولین باشگاه اجازه صحبت ندادند و حتی آقای نصیرزاده به من اسکرین شاتی را فرستادند که حدود بیست بار با برنامه و موبایل مسئولین تماس گرفته شده بود. ابتدا جواب دادند و سپس رد تماس داده بودند. من به نظرم به خاطر این بود که یک تیمی در آسیا نتیجه نگرفته بود و به خاطر پوشش آن تراکتور را زدند. آنها باید می رفتند و مسائل شکست آسیا را بررسی می کردند اما به جای ورود به آن برای تراکتور برنامه گذاشتند.

 

 

*حواشی مربوط به بازی روز گذشته

 

من که اصلا ابایی از این ارتباط ندارم؛ اول باید مشکلات خودشان را حل کنند و سپس به ما برسند. اگر قرار باشد این مسائل حل شود، از ۴۰-۳۰ سال پیش حل می‌شد. اتفاقی که دیروز(بازی ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان بخاطر عدم حضور دوربین‌های تلویزیونی در نیمه اول) رخ داد این بود، که به هر حال، هواداران از ما انتظار دارند که خواسته شان را به گوش مسئولین برسانیم. برنامه یک طرفه‌ای بوده که نه مجری‌اش در حدی بوده که در موردش صحبت کنم و نه مهمانشان! عوامل مدیریت باشگاه به صورت مکاتباتی جواب‌شان را خواهند داد و از طریق رسانه‌ها هم پاسخ‌هایی داده می‌شود. نمی‌شود که جوی را در صدا و سیما علیه یک باشگاه ایجاد کنید. در مورد اتفاق دیروز بنیان دیزل یک مجموعه صنعتی اقتصادی و ورزشی است و ورزشگاه شهید سلیمانی هم در آن واقع شده و کنترل های خاص خودش را دارد.

 

تا دیروز با اغماض و گذشتن از خیلی چیزها کنترل زیادی نسبت به صدا و سیما انجام نمی شده، به هر حال وقتی از صدا و سیما نامه می‌زنند که این اکیپ برای فیلمبرداری می آید، باید اسم افراد و شماره ماشین ها و تجهیزات شان را می نوشتند و به هیات فوتبال فرستاده و این هیات به باشگاه و باشگاه به حراست مجموعه می فرستاد. این اتفاق رخ نداده بود؛ آنها یک نامه کلی نوشته بودند در حالی که آنجا همه ورود و خروج ها کنترل می شود و به همین دلیل به مشکل خورده بودند. این حق طبیعی است که برای ورود به یک مجموعه باید کنترل شده اقدام کنید. بعد از آن افرادی با من تماس گرفتند و من هم گلایه هایی کردم که تهران با ما همکاری نمی کند و برخی از مجری هایش علیه تراکتور و تیم های شهرستانی هستند و اسم مجری معروف را آوردم که نمی خواهم با آوردن اسمش دهانم را ضدعفونی کنم.

 

آنها گفتند که با تهران صحبت کرده و با این افراد برخورد می کنند. من هم از حقوق مان گذشته و گفتم که ماشین ها را بدون ملاحظه ماشین هایشان بفرستند تا کارشان را انجام دهند. متاسفانه دیروز در صدا و سیما به جای رسیدگی به این موضوع به این پرداخته شده که چرا به عوامل صدا و سیما راه داده نشده و زنوزی خلاف کرده است.

 

 

*جنجال مربوط به بوسیدن لوگوی تراکتور

 

لوگوی تراکتور یا اسم این باشگاه مورد احترام و ستایش تمام هواداران و متعصبین این تیم است. وقتی در این مورد صحبت می‌شود مثل این است که به طرف می‌گویند شناسنامه‌ات را آب بکش. این آقا باید خودش اول شناسنامه‌اش را آب بکشد. ما یکسری اعتقاداتی داریم که دوستش داریم؛ شما وقتی به اعتقادات 40 میلیون هموطن خودت توهین می‌کنی ما از طریق مراجع قضایی به آن رسیدگی می‌کنیم و ان‌شاالله بتوانیم به نتیجه برسانیم. شما چرا باید به اسم و لوگوی یک طیف از هموطنانت توهین کنی؟

 

 

*مشکلات مربوط به مالکیت مشترک تراکتور و ماشین

 

اولا من نه مالک تراکتور هستم و نه ماشین؛ من یک هوادار پر و پا قرص تراکتور و تیم‌های تبریز و ترک‌نشین هستم؛ چه قشقایی باشد، چه شمال باشد، چه جنوب و چه در نود ارومیه باشد، فرقی نمی‌کند. من یک سری دیون به همزبانانم دارم که در حال ادای آن هستم. از نظر ساختاری هم این دو شرکت از هم مجزا هستند؛ من نه مالک تراکتورم و نه ماشین. ماشین‌سازی را هم چند ماه پیش سر معامله‌ای فروختیم و یک سری کارهایش انجام شد و یک سری از کارهایش به دلیل عدم رعایت تعهدات از سوی طرف مقابل صورت نگرفته است. به خاطر آن ما از نظر ثبت شرکت‌ها، ماشین را منتقل نکردیم ولی به زودی صورت خواهد گرفت تا این بحث‌ها تمام شود. ما قبول نمی‌کنیم که مالکیت مشترک است، اگر هم مشترک باشد چطور است که ما چندین تیم در وزارت خانه‌های مختلف داریم؛ در وزارت سمت، نفت و ورزش. اول بروند آنها را درست کنند، نوبت ما هم برسد در خدمت شان هستیم درست است که مورد ما مشکلی ندارد و همه چیز سواست.

 

 

*تقابل زنوزی با هواداران استقلال و پرسپولیس

 

من برای تمام هواداران تیم‌های مختلف ایران احترام خاصی قائل هستم. به هر حال هر کسی مختار است که باشگاهی که دوست دارد را هوادارش باشد و نمی توان آزادی را از کسی گرفت. آنها مختارند که هوادار تیم محبوب‌شان باشند مثل هواداران ما. من به هیچ هواداری کم احترامی نکردم؛ منتهی برخی مسؤولین از شان هواداران تهرانی سوء استفاده می کنند. یک‌بار گفتم که این تیم‌ها به ضررشان است که دست دولت بوده یا شبه دولتی باشند. آنها به شرطی موفق خواهند شد که بخش خصوصی با هر مکانیزمی واگذار شوند در آینده متوجه گفته‌های من خواهند شد. این باشگاه‌ها و هوادارانشان متضرر اصلی شرایط فعلی هستند. ما دوست داریم رقبای قدرتمندی داشته باشیم چرا که در صورتی می توانیم موفق باشیم که رقبایمان قدرتمند باشند. ما سال اول تیم خوبی بستیم و آن روند را ادامه دادیم و رقبا هم مجبور شدند برای رقابت با ما سطح‌شان را بالا ببرند.

 

 

* آیا تراکتور برای این کشور نیست؟

 

ما هفته گذشته پرهوادارترین تیم جنوب آسیا و آسیا مرکزی شدیم. من فقط یک خبر در صدا و سیما در این خصوص دیدم. با اختلاف هم این اتفاق رخ داده است. این افتخار هم برای ایران است. چطور وقتی تیمی از ایران در باشگاه‌های آسیا بازی می‌کند، ملی حسابش می‌کنیم ولی به این موضوع به صورت ملی نگاه نمی‌کنیم؟ آیا تراکتور برای این کشور نیست؟ این موفقیت بزرگ باید از صدا و سیما پوشش داده می‌شد.

 

 

* نیازی به حق پخش ندارم

 

برخی مجریان صدا و سیما، خود صدا و سیما را نمی‌گویم، از این موضوعات سوء استفاده می‌کنند و می‌گویند وقتی دوربین راه داده نمی‌شود، هواداران دو تیم ضرر کردند. کاری نداریم که وقتی این بازی‌ها نمایش داده می‌شود، درآمد تلویزیون از طریق تبلیغات چقدر است. من اصلا قصد این را ندارم که در مورد پخش تلویزیونی صحبت کنم و چرا به ما پول پخش تلویزیونی را نمی‌دهند. دنبال این نیستم ولی این به‌عنوان ابزار دست من است تا صدای و هواداران محترم را به مسؤولین برسانم. ما به دنبال حق پخش نیستیم ولی وقتی احترام ما را نگه نمی‌دارند و با هزینه‌های بدست آمده از بازی‌های ما علیه ما برنامه ساخته و یک سری مجریان به ما توهین می‌کنند. 85 درصد هواداران تراکتور و ماشین در نظرسنجی گفتند که ما از این حق خودمان می‌گذریم ولی نباید حیثیت ما و شعورمان مورد توهین واقع شود. وقتی آنها به این موضوع اشاره می‌کنند که هواداران از دیدن بازی جا ماندند این را هم بدانند که همین هواداران می‌گویند که صدا و سیما چرا حق پخش را نمی‌دهد؟ من نه نیازی به حق پخش دارم و نه به دنبال آن هستم ولی اگر به ما احترام نگذارند طبق آیین نامه مسابقات می‌گویم که شما حق ندارید از بازی ما فیلمبرداری کنید. (زنوزی ماده 22 آیین نامه مسابقات را در این قسمت قرائت کرد.)

 

 

* طبق ماده می‌گوییم اجازه فیلمبرداری ندارید!

 

سوال من این است که همه باشگاه‌ها مقید به رعایت آیین نامه هستند. شما قراردادتان را برای ما ابلاغ کنید که آیا با صدا و سیما قرارداد دارید یا نه که قطعا می‌دانم ندارند و یک‌سری کارهای دور زدن را عنوان می‌کنند. اگر حرف ما را گوش ندهند و این توهین‌ها به تراکتور و هوادارانش ادامه پیدا کند، ما مجبور هستیم از این ماده استفاده کنیم و بگوییم که طبق آن نمی‌توانید از مسابقات فیلمبرداری کنید و پخش زنده انجام دهید. دنبال منافع مادی در این مورد نیستیم بلکه به دنبال حقوق معنوی باشگاه و هواداران هستیم.

 

 

* احتمالا وکیل پاری‌سن‌ژرمن تفاهم را گفته!

 

تفاهم نامه ای که با باشگاه بشیکتاش در حال امضاء است و بعد از سال نوی میلادی با مدیران این باشگاه دیدار خواهم کرد. اتفاق خوبی خواهد افتاد. وکیل ما با وکیل پاری‌سن‌ژرمن در قطر مکاتباتی داشتند که این موضوع نباید رسانه‌ای می‌شد. فکر نمی‌کنم چنین کاری از طرف وکیل ما باشد و احتمالا از طرف وکیل باشگاه پاری‌سن‌ژرمن صورت گرفته است. مالک الدحیل و پاری‌سن‌ژرمن تقریبا از یک خانواده هستند و فکر می‌کنم اتفاقاتی خوبی خواهد افتاد. به هر حال اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، اتفاقاتی خواهد بود که برای اولین بار است. از پاریس به ایران که بازیکن نمی‌آید ولی ما می توانیم بازیکنان خوبی برای لیگ فرانسه بفرستیم.

 

 

* ما وطن‌پرست هستیم


من یک انسان هستم و می توانم اشتباه کنم که از هواداران عذرخواهی می‌کنم. هواداران با اینکه یک مجری چه کاری انجام داده، کاری نداشته باشند. ایران متعلق به همه ماست و همه ما وطن‌پرست هستیم. مردم آذربایجان همیشه در طول تاریخ برای ایران جان خودشان را داده‌اند. ناملایمتی‌ها و خطای 10 نفر نباید موجب شود که با آنها خارج از آداب رفتار کنیم. ادب و شخصیت مردم آذربایجان معروف است و ان‌شااالله این خاطیان نیز اصلاح می‌شوند. ما تُرکِ ایران هستیم. از همه شما تشکر می‌کنم. هر کم و کاستی که وجود داشت، با بزرگی خودتان من را ببخشید. ان‌شااالله سعی می‌کنیم بیشتر به شما خدمت کنیم.

 

دیدگاه‌ها