کد خبر : 1728190 | 09 دی 1399 ساعت 11:06 | 38.4K بازدید | 3 دیدگاه

امیدوارم خدا دل این داور را بشکند 

لطیفی: به روح مادرم فوتبال را کنار می‌گذارم

علی لطیفی بعد از بازی با مس کرمان در صحبت هایی جنجالی علیه داور او را متهم به تلاش برای تغییر نتیجه بازی دیروز چوکا کرد که با حرکات جنجالی او در ذهن می‌ماند.

لطیفی: به روح مادرم فوتبال را کنار می‌گذارم

به گزارش ورزش سه؛ علی لطیفی که به گفته خودش از اتفاقات بازی با مس کرمان  کاملا شوکه و متعجب است در خصوص این دیدار به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی عجیبی بود. نزدیک به ۳۰ سال است که من در سطح اول فوتبال مملکت فعالیت می کنم داوری به این یک طرفه جانبداری ندیدم. در تمام این ۳۰ سال من هیچ داوری مانند او را ندیدم که به این شکل سه پنالتی مسلم را که تمام کارشناسان حرف من را تایید کردند، نگیرد. هواداران فیلم ها و عکس های مربوط به این بازی را در صفحات خود به اشتراک می‌گذارند و مردم تالش به شک فرو رفتند دیگر خودتان ببینید که داوری چقدر فاجعه بوده است.علنا داور قصد داشت بازی را برای مس کرمان به هر شکلی در بیاورد. من به هیچ عنوان منکر زحمات و پاک بودن داوران نیستم. داوران ما قشر بسیار زحمت کشی هستند اما همانطور که در قشر مربیان و خبرنگاران افراد فاسد وجود دارد در قشر داوران هم افراد فاسد وجود دارد همان طور که در بین مدیران ما هم افراد فاسد وجود دارد. اما در بین تمام اینها که گفتم شاید ۹۵% سالم و فقط ۵ درصد ناسالم وجود داشته باشد و باید افراد فاسد بروند و افراد سالم بیایند تا فوتبال ما رشد کند .

 

1557773


او در خصوص حواشی مربوط به همین بازی ادامه داد: دیروز من علنا اوج بی‌عدالتی را در داوری دیدم. در دیدار چوکا با رایکا داور کارت قرمزی که داده بود را تبدیل به زرد کرد یعنی علنا سر ما بریده شد من آن داور را داور سالمی می دانم چون به هر دلیلی تحت تاثیر قرار گرفت ولی داور بازی دیروز  سر ما را برید و از  دقیقه یک آمده بود که فقط مس را برنده کند. من این را بدون هیچ ترس و واهمه ای میگویم . من نمی‌خواهم تهمت بزنم که خدایی نکرده داور پول گرفته ولی به شدت تحت تأثیر میزبانی مس بود و به هر دلیلی علاقه مند بود سر تیم چوکارا ببرد. فکر نمی کرد تیم ما آنقدر قدرتمند باشد که آنقدر فشار بیاورد و داور مجبور شود چشمانش را روی سه پنالتی مسلم ما ببندد.

 

1557772


سرمربی چوکای تالش در خصوص قضاوت  داوری اضافه کرد: اگر کارشناسان داوری اعلام کنند که پنالتی های ما پنالتی نبوده به روح مادرم فوتبال را کنار می‌گذارم و استعفا می دهم، این را بدون هیچ تعارفی دارم می گویم . خواهش من از ورزش سه این است که فیلم پنالتی ها را بگذارد که خدا را شکر در تمام پیچ ها وجود دارد. خوشبختانه بازی هم پخش مستقیم بوده و هیچ کس نمی تواند از زیر آن  فرار کند. از ورزش سه و سایت‌های دیگر خواهش دارم که فیلم صحنه ها را بگذارند تا داور کمی خجالت بکشد.


اگر آن صحنه ها پنالتی نبوده و من تهمت میزنم فوتبال را کنار می‌گذارم و من به داور گفتم آمده ای که بازی را در بیاوری. به ما ربطی ندارد که کدام تیم شرایط سختی دارد. به ما چه ربطی دارد که یک تیم ۴۰ میلیارد هزینه کرده و حق طبیعیش این است که برای صعود تلاش کند ولی متاسفانه داور تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرد و داوران ما متاسفانه سر تیم هایی که از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارند را می برند.

 

1557771

 

وی اضافه کرد: تیمی مثل چوکای تالش  از پرطرفدارترین تیم های  ایران است و مردم تالش به جز این فوتبال دلخوشی دیگری ندارند. آقایان فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته داوران قسمتان می‌دهم این دلخوشی را از مردم نگیرید. مردم تالش بی نهایت مهمان نواز و با شرف هستند . اگر داوری‌ها در سه بازی اخیر نه به نفع ما فقط به ضرر ما نبود ما الان حداقل ۶ امتیاز داشتیم ،مقابل تیم هوادار هم حداقل باید نتیجه تساوی به دست می‌آوردیم اما بدشانسی آوردیم. اینکه ما کسی را در فدراسیون ، سازمان لیگ و کمیته داوران نداریم، اینکه مسئول تیم ما نمی آید در این قضایا ورود کند دلیل نمی‌شود که سر تیم ما را ببرید. بچه های ما  لباس و جای خواب مناسب ندارند و از لحاظ مالی هیچ چیزی ندارند. من خودم یک ریال نگرفته ام ولی این بچه ها شرف دارند و قلبشان بزرگ است من داور بازی را به خدای همین بچه ها سپردم. من داور را به خدای هوادارانی که دلشان شکست می سپارم و امیدوارم خدا دلش را بشکند. به کوری چشم امثال این آقایان تیم چوکا سرپا می‌ماند و در لیگ یک حفظ می‌شود و یکی از خوب های لیگ  یک میشود. خوشبختانه همه از فوتبالی که ما بازی میکنیم راضی هستند .حتی مربیان و بازیکنان تیم‌های حریف که با آنها بازی کردیم نیز از ما تعریف و تمجید کردند اجازه دهند چنین اتفاقی بیفتد اشکالی ندارد ما آنقدر قوی کار می کنیم که بر این مسائل سرپوش بگذاریم. من دست داورانی که سالم کار می‌کنند را می بوسم ولی سوت داوری نباید در دست یک سری از افراد قرار بگیرد. داوران در جایگاهی قرار می‌گیرند به اسم جایگاه قضاوت که زمانی حضرت علی (ع) در آن قرار داشته . این افراد این جایگاه را کثیف می کنند عمده داوران ما سلامت هستند و این داوران کثیف را کنار می زنند.


ما در این مدت علی رغم بازی های خوبی که انجام دادیم در هر دیدار چند بازیکن مصدوم داشتیم مگر ما چند بازیکن داریم ؟ دیروز هم سه بازیکن اصلی مان را نداشتیم ولی اینها بر می گردند و ما نتیجه میگیریم. من به هواداران چوکا قول می‌دهم که به کوری چشم دشمنان شما هم شده من همه کار می کنم که نتایج درخشان بگیریم.

 

1557770


او در خصوص عکسی که از او در حین بازی منتشر شده بود و این برداشت از آن تصویر می شد که علی لطیفی دارد به یکی از بازیکنان خود نحوه تکل زدن را آموزش میدهد توضیح داد: نه چنین چیزی نبود .داور بازی تکل دو پای بازیکن حریف که حداقلش کارت زرد و حتی قرمز داشت خطا هم نگرفت و ما در ادامه مجبور شدیم که بازیکنمان را تعویض کنیم زیرا ساق پایش خراش شدیدی برداشت و خونریزی کرد . من دیدم هیچ راهی وجود ندارد و فقط باید خودم به داور  نشان دهم که چه شکلی بازیکن حریف روی بازیکن ما تکل دو پا کرد! و اخراج داشت که متاسفانه خطا هم نگرفت .


لطیفی در پایان افزود : با همه مشکلات و سختی‌ها،امکاناتی که نداشتیم و نداریم،ناداوری ها و غیره  خوب اردو می زنیم و آن هم با تلاش و زحمتی که گاها توسط عزیزان کشیده می شود  اما به لحاظ فنی ما در این سه بازی که حق ما خورده شده فقط کمی با صدر جدول فاصله داریم و من این نوید را به هواداران می دهم که قطعا نتایجی فراتر از انتظار خواهیم گرفت . تیمی که خوب بازی می کند و هوادار راضی است ما هم راضی هستیم . ما باید از موقعیت های مان استفاده کنیم . ما در این سه بازی اخیر نزدیک ۲۰ موقعیت داشتیم که برای یکی تیم لیگ یکی فوق العاده است و ما فقط بدشانس بودیم و از طرفی داوران روحیه ما را خراب کردند ولی تیمی که خوب بازی می کند قطعا نتایج خوب هم می گیرد .

دیدگاه‌ها