کد خبر : 1728797 | 12 دی 1399 ساعت 08:53 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

حدیقی: امیدوار به کسب سهمیه هستیم

امید حدیقی گفت: شیرجه‌روهای ما قبل از شیوع کرونا شرایط خوبی داشتند اما اکنون یکسالی است که تمرین ندارند و آماده شدن و رسیدن به شرایط ایده‌آل سخت است.

حدیقی: امیدوار به کسب سهمیه هستیم

به گزارش ورزش سه رییس کمیته فنی شیرجه در گفت و گو با ایسنا در خصوص شرایط تمرینات تیم ملی اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا ملی‌پوشان ما دیگر تمرین داخل آب نداشتند و تمریناتشان در سالن بدنسازی بود. خواستیم شرایطی را فراهم کنیم تا با تعداد محدود و با انجام تست pcr و حفظ پروتکل‌های بهداشتی تمرینات داخل آب داشته باشند.

 

حدیقی در ادامه گفت: مستعدان این رشته و نفراتی که در مسابقات قهرمانی آسیا هند شرکت داشتند را به اردو دعوت کردیم و تمرینات شروع شده است. البته اردو نیست و تنها آنها برنامه تمرینی دارند که روزهای زوج به استخر می‌آیند و بعد می‌روند.

 

وی گفت: با حمایت فدراسیون و مجوزهای لازم توانستیم رده‌های سنی را به تمرینات بیاوریم. در حال حاضر کیومرث اصلانی، شایان حسینی، سام واژیر ، محمد مقدسی و محمد جمشیدی که در تهران هستند به اردو دعوت شده اند. البته شیرجه‌روهای دیگری هم از شهرستان‌ها داریم که به دلیل نداشتن اسکان نمی‌توانیم آن‌ها را در اردو داشته باشیم. نه تنها ما بلکه در هیچ رشته ای امکان گرفتن خوابگاه وجود ندارد. افشین عزیززاده و مسعود وکیلی هم هستند که فعلا نمی‌توانیم در اردوهای تیم ملی آنها را داشته باشیم.

 

وی در ادامه در خصوص حمید کریمی یکی از شانس های کسب سهمیه در این رشته گفت: او تقریبا دو ماهی است که تمریناتش را دنبال می‌کند. کریمی بورسیه کازان روسیه بود و برای ورودی المپیک تلاش می‌کند. اکنون تمریناتش را صبح و بعد ازظهر در استخر آزادی دنبال می‌کند.

 

رییس کمیته فنی شیرجه در ادامه در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک گفت: مجتبی ولی‌پور و حمید کریمی برای شانس کسب سهمیه المپیک تمرین می‌کنند و به شدت پیگیر کسب سهمیه هستند. آنها تلاش می‌کنند اما شرایط سخت است. می‌گویم سخت چون زمانی که کرونا نبود شرایط خوبی داشتند اما اکنون یکسالی است که شرایط تمرینی ندارند. آماده کردن و رسیدن به شرایط ایده آل سخت است. باید ببینیم با این روند تمرینی  به کجا خواهند رسید. امیدوارم بتوانیم در این دوره سهمیه المپیک را بعد از سالها کسب کنیم.

 

وی در خصوص شروع لیگ شیرجه در اسفند نیز گفت: قرار شده است لیگ شیرجه از ۱۲ تا ۱۴ اسفند یعنی در سه روز انجام شود. این مسابقه را پیش بینی کردیم و اگر اتفاق خاصی نیفتد و کرونا اجازه بدهد برگزار خواهیم کرد. از باشگاه‌ها خواستیم نفرات برتر و تیم‌ خود را معرفی کنند. امیدواریم مسابقات این رشته انجام و برای ورزشکاران انگیزه ای شود. این اولین و آخرین مسابقه در سال ۹۹ خواهد بود و می‌خواهیم در حداقل زمان حداقل مسابقه را داشته باشیم.

 

حدیقی در پایان گفت: قرار است در روز اول مسابقات لیگ ورزشکاران تمرین داشته باشند. آنها هیچ تمرینات آبی نداشتند و تنها در سالن بدنسازی تمرین کرده‌اند. می‌خواهیم یک تا یک و نیم روز تمرین داشته باشند و شرایط برابر باشد. البته این اتفاق قرار است در سایر رشته‌های آبی هم انجام شود. آیین نامه مسابقات ابلاغ شده و مسابقات به احتمال زیاد در اسفند انجام خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها