کد خبر : 1729410 | 15 دی 1399 ساعت 15:02 | 39K بازدید | 3 دیدگاه

نام ال‌‍‌کلاسیکو به خاطر گذشته خاص این بازی است؛

مرزبان: نباید مربی پرسپولیس را زیر سوال ببریم

مربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است هم طلایی پوشان اصفهانی و هم سرخپوشان تهرانی در دیدار فردا به دنبال هر سه امتیاز بازی هستند.

مرزبان: نباید مربی پرسپولیس را زیر سوال ببریم

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا مرزبان مربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری قبل از دیدار معوقه هفته هفتم لیگ برتر بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: منتظر یک بازی خیلی خوب از دو تیم خوب ایران هستیم. سپاهان و پرسپولیس در گذشته هم باز‌ی‌های حساسی داشتند و امیدواریم فردا هم یک دیدار تماشاگرپسند را نشان بدهیم. با توجه به شرایط دو تیم نیازشان به پیروزی در این بازی زیاد است و انتظار می رود هر دو تیم با انگیزه فوق العاده خوب و قوی وارد زمین شوند.


بخش بعدی صحبت های مرزبان در مورد شرایط تیم سپاهان بود و افزود: حس خیلی خوبی داریم زیرا سپاهان حرکت خوبی را شروع کرده و توانستیم توازن تاکتیکی خوبی را به دست آوریم. حس خوبی در باشگاه وجود دارد و بازیکنان ما شخصیت خوبی را نشان می‌دهند. تیم متحدی داریم و امیدوارم از دیدار با پرسپولیس هم سربلند بیرون بیاییم.


مربی سپاهان درباره نام بردن از دیدار این تیم با پرسپولیس به عنوان ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران اینطور توضیح داد: طبیعتا پس از اتفاق‌هایی که در فوتبال ایران افتاده و بازی های خیلی خوبی که دو تیم حتی در فینال های خاص داشته اند درباره ال کلاسیکو صحبت می‌شود. برای فوتبال ملی ما خوب است که هر دو تیم کیفیت و بازیکنان خوبی داشته و جزو مدعیان قهرمانی باشند. این موضوع به فوتبال ایران کمک می‌کند و ال کلاسیکو هدفمندی خیلی خوبی است.


از مرزبان در مورد محرومیت تماشاگران برای دیدن این بازی پرسیده شد و او در واکنش به این سوال بیان کرد: ای کاش تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند زیرا حس خوبی به فوتبال می دهند. موضوع مهمی که باید در فوتبال ایران یاد بگیریم، این است که باید به رقیب احترام گذاشته و اخلاق و مسائل انسانی را رعایت کنیم. باید رقابت ورزشی داشته باشیم و حس کنیم به عنوان مدعی قهرمانی وارد بازی ‌ها ‌می‌شویم. این حس خوب را باید به یک شهر و هوداران بدهیم اما مهم ترین فاکتور این است هیچگاه اخلاق و انسانیت را از دست ندهیم. طبیعی است هر تیمی از شرایط خودش خوب دفاع کرده و سعی دارد برنده و قهرمان شود؛ اما باید این امر با اخلاق همراه شود تا به مردم و فوتبال ایران آسیب نخورد.


سوال بعدی در مورد عدم حضور مهدی کیانی در تمرینات بود و مرزبان در مورد کاپیتان سپاهان و شرایطش عنوان کرد: در تمرین مهدی کیانی که کاپیتان تیم ما است اعلام کرد مشکل همسترینگ دارد که به گذشته خاصش باز می گردد. اکنون تحت مراقبت قرار دارد و با فیزیوتراپ های ما کار می کند. کیانی سال ها در فوتبال ایران شناخته شده است و امیدواریم زودتر شرایط خوبی به دست آورد.


از مرزبان در مورد چگونگی رابطه اش با محرم نویدکیا پرسیده شد و این مربی با تمجید از کاپیتان سابق سپاهان عنوان کرد: ‌محرم نویدکیا بازیکن باکلاسی بوده که فوتبال اروپا را به دلیل بازی کردنش در این قاره خوب می شناسد.  درک حرفه ای از فوتبال دارد و می‌داند چه می خواهد. مسئول انتقال درخواست های حرفه ای محرم به بازیکنان و اجرای آنها هستیم. رابطه مان رابطه مربی و سرمربی است. محرم حرف اول را می‌زند، اما در کنار آن همیشه رابطه انسانی خیلی خوبی با هم داشته و داریم. به عنوان دو انسان همدیگر را درک و با هم کار می‌کنیم. از این موضوع خیلی خوشحال هستم.


مرزبان درباره اینکه آیا در صورت قهرمانی سپاهان از اصفهان تا تهران پیاده روی می‌کند، گفت: این موضوع به سال های گذشته باز‌‌می‌گردد که در سپاهان بودم. قول مشابهی داده بودم. دلیلش هم این بود که دو هوادار ما در اتوبان به طرف فولاد شهر جان خود را از دست دادند.در آن زمان گفتم اگر تیم قهرمان شود پیاده از فولاد شهر تا اصفهان برمی‌گردم. این مسافت پیاده 7-6 ساعت طول می‌کشد. اکنون هم با توجه به رقیبان سخت مان برای قهرمانی که یکی از آنها پرسپولیس است، این قول را می‌دهم از تهران تا اصفهان پیاده می‌روم. چند همراه هم پیدا کردم.  این کری خوانی نیست بلکه بحث انسانی است و باید به آرمان‌های تیم وفادار باشیم و از تیم‌مان دفاع کنیم. اگر قهرمان بشویم، حتما این قول را عملی خواهم کرد.

 

وی درباره اینکه برگزاری دیدار با پرسپولیس قبل از دربی به سود سپاهان است یا به ضرر این تیم، توضیح داد: هر دو بازی شرایط خاصی دارد زیرا سپاهان و پرسپولیس به این برد برای بهتر کردن وضعیت خود در جدول نیاز دارند. حس نمی کنم آنها مقابل ما به دربی فکر کنند، زیرا این مسابقه هم یک ال کلاسیکوی بزرگ برای هواداران  و بازیکنان پرسپولیس است. هواداران ما هم با توجه به شرایط کرونایی روز گذشته به فرودگاه آمدند و سپاهان را تشویق کردند. برای هواداران ما هم این بازی مهم است. برای ما هر بازی نقش و شخصیت خود را دارد و برای پرسپولیسی‌ها هم برای دیدار با ما و استقلال چنین حالتی است.


مرزبان در پایان در مورد یحیی گل‌محمدی و شایعاتی که پیرامون او وجود دارد، صحبت کرد و گفت: مسائلی که به تازگی درباره یحیی گل محمدی و کادرفنی ‌اش مطرح می‌شود دردناک است. آنها از مربیان خوب ایران هستند اما باید همگی به این واقعیت اذعان کنیم بازیکنان بزرگی این تیم را ترک کرده و 50 درصد نیروهایش کم شده اند. نفراتی که خیلی خوب به پرسپولیس کمک کردند و با این وضعیت اگر یحیی و تیمش را زیر سوال ببریم بی انصافی است. این ها از مربیان خوب ایران هستند و بازیکنان خوبی هم دارند، ولی نیاز به وقت دارند. نباید اخلاق را فراموش کرده و با دو نتیجه بد، مربی خوبی که سال گذشته این تیم را به قهرمانی رسانده و پرسپولیس را نایب قهرمان آسیا کرده زیر سوال ببریم.

 

دیدگاه‌ها