کد خبر : 1730712 | 21 دی 1399 ساعت 23:47 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

انسجام مقابل تغییر؛ حکایتی که برعکس شد مرور

برداشت محصول کشت تابستانی در دربی!

از آخرین تقابل دو تیم در دربی که در نیمه نهایی جام حذفی شکل گرفت، هم پرسپولیس و هم استقلال با تغییراتی بزرگ در دربی 94 حاضر خواهند شد.

برداشت محصول کشت تابستانی در دربی!

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله ساعاتی مانده به دربی، اینبار به تغییراتی که هر دو تیم نسبت به آخرین تقابل با یکدیگر داشته‌اند خواهیم پرداخت. جایی که شاید مهمترین تغییر برای استقلال شکل گرفته و فرهاد مجیدی جای خود را به محمود فکری و تیم فنی‌اش داده که البته دربی‌باز تر هم به نظر می‌رسند.

 

یک بار اسامی هر دو تیم را در آخرین بازی مرور خواهیم کرد؛ پرسپولیس که از انگیزه و شانس زیادی قبل از شروع برای برد در این بازی برخوردار بود، با نظر یحیی گل محمدی با این ترکیب پا به میدان گذاشته بود و رادوشوویچ، سید جلال حسینی( 46- محمد نادری)61- اوساگونا) ، بشار رسن( 112+ مهدی عبدی)، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، علی علیپور(112- امید عالیشاه)، سیامک نعمتی و مهدی شیری( 27- کمال کامیابی نیا). 


فرهاد مجیدی هم که پیش از این بازی جنجال بزرگی را با مدیران وقت استقلال پشت سر گذاشته بود و هر لحظه زمزمه استعفایش از نیمکت این تیم بیشتر به گوش می‌رسید، با این ترکیب آبی‌ها را آماده تقابل صعود برای فینال کرده بود: سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی( 89- میلاد زکی پور)، فرشید اسماعیلی( 51 - فرشید باقری)، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، ووریا غفوری، آرش رضاوند(85- ارسلان مطهری) و مهدی قائدی.

 

دیداری که در نهایت با برتری استقلال در ضربات پنالتی همراه شد و یحیی گل محمدی و تیمش برای صعود تکراری به فینال جام حذفی ناکام ماندند. اکنون از ترکیب دو تیم نسبت به آخرین تقابل تغییرات زیادی شکل گرفته است.

 

هفت تغییر برای پرسپولیس
یحیی گل محمدی با این تغییرات و جدایی تیمش را آماده این بازی کرده است؛ بوژیدار با حضور حامد لک بار دیگر یک نیمکت نشین صرف شده است. محمد نادری، شجاع خلیل زاده، علی علیپور، مهدی ترابی، بشار رسن و کریستین اوساگوآنا از تیم جدا شده‌اند تا تعداد تغییرات قطعی سرخپوشان به هفت نفر برسد! پرسپولیس هم در خط دفاعی با جدایی شجاع خلیل زاده و محمد نادری دچار خلا شده و هم در فاز هجومی‌اش با غیبت مهدی ترابی و علی علیپور بزرگترین نگرانی را در بین هواداران تیمش شکل داده است. 

 

 

استقلال با دربی‌بازهای قهار روی نیمکت
محمود فکری مهمترین تغییر نسبت به آخرین دربی دو تیم است. سرمربی سابق نساجی مازندران در این فصل جانشین فرهاد مجیدی شده و تیمی با حضور صمد مرفاوی، حنیف عمران زاده، آرش برهانی و پرویز مظلومی که همگی دربی بازان قهاری به شمار می‌روند، در کنار خود روی نیمکت دارد. سیدحسین حسینی از جمع بازیکنان این تیم به سرنوشتی مشابه بوژیدار دچار شده و با حضور رشید مظاهری او هم نیمکت نشین شده است. علی کریمی و میلاد زکی‌پور مهمترین بازیکنانی هستند که برخلاف بازی رفت شانس بازی در این دیدار را نخواهند داشت و روزبه چشمی هم که در آن بازی به دلیل مصدومیت غایب بود، در این بازی نیز به دلیل جدایی و حضور در قطر، قادر به همراهی تیمش نیست. با این حال تغییرات قطعی در استقلال را نسبت به آخرین بازی می‌توان 3 نفر احتمال داد.

 

 

تغییر اجباری در خط دروازه
همانطور که گفته شد مهمترین تغییر برای هر دو تیم در درون دروازه شکل گرفته است. هم رادوشوویچ و هم سیدحسین حسینی اسیر توانایی کیفی بالاتر رقبای تازه وارد خود شده‌اند تا حامد لک و رشید مظاهری اولین دربی خود را در این تقابل تجربه کنند و باید دید کدامیک قادر خواهند بود تیم خود را با رهبری و واکنش برتر به نتیجه لازم نزدیک کنند.

 

چینش متفاوت خط دفاعی با فلسفه یحیی و فکری
یحیی در آخرین تقابل با استقلال هم بیشترین تغییر را در خط دفاعی تیمش حتی در بازه زمانی بازی شکل داد. خروج مهدی شیری از سمت راست در حالیکه بازی در اواسط نیمه اول بود، خروج سیدجلال حسینی در ابتدای نیمه دوم و بار دیگر خروج محمد نادری در اواخر نیمه دوم به دلیل مصدومیت. او در این بازی هم احتمالا با همان ترکیب دیدارهای اخیر در خط دفاعی برابر حریف حاضر خواهد شد. اتفاقی در ترکیب استقلال هم با حضور دو مدافع راست و چپ تازه وارد در ترکیب شکل خواهد گرفت و موسوی و نادری احتمالا اولین بازی خود در دربی را با پیراهن استقلال تجربه کنند.

 

 

 


در خط میانی هم به نظر می‌رسد با حضور احسان پهلوان و میلاد سرلک تازه وارد در جمع پرسپولیس و تنها مهدی‌پور در اردوی آبی‌ها بیشترین تغییر از آن یحیی گل محمدی باشد. در خط حمله نیز قطعا استقلال بدون تغییر نسبت به دیدار قبلی و پرسپولیس نیز شاید با یک تغییر برابر حریف حاضر شوند تا مشخص شود ثبات در جمع آبی‌ها اینبار بیشتر از حریف بوده و آنها با هماهنگی و انگیزه بیشتر برای دستیابی به هدف در این دیدار تلاش خود را در آزادی به نمایش بگذارند.

 

با این شرایط باید در انتظار یک دربی متفاوت از سوی هر دو تیم با فلسفه فنی یحیی گل محمدی و محمود فکری بود؛ دو سرمربی جاه طلبی که در دوران بازی هم بارها این جدال بزرگ را تجربه کرده‌اند و با شرایط آن کاملا آگاه هستند و باید دید اینبار در تقابل با یکدیگر چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد. جایی که استقلالی‌ها طی سالیان اخیر بارها به ضعف انسجام و ثبات در تیم خود اعتراض داشتند و اینبار در شرایطی متفاوت و بهتر برابر حریف قرار خواهند گرفت.

 

 

روزبه چشمی در آخرین دربی به دلیل مصدومیت غایب بود و از روی سکوها تماشاگر این جدال. او پیش از شروع بازی با حضور در چمن اینچنین مورد استقبال پرسپولیسی‌ها نیز قرار گرفت. مدافع میانی آبی‌ها در ادامه با پایان فصل از این تیم جدا شده و راهی لیگ قطر شده تا در دربی امروز هم غایب باشد.

 

دیدگاه‌ها