کد خبر : 1731018 | 23 دی 1399 ساعت 12:37 | 27.6K بازدید | 5 دیدگاه

قایدی و عبدی؛ این منم بهترین جوان آسیا

نبرد تیم های استقلال و پرسپولیس رقابتی جداگانه هم داشت ، دو تا از گلزنان بازی دنبال بدست آوردن لقب بهترین بازیکن جوان آسیا هستند

قایدی و عبدی؛ این منم بهترین جوان آسیا

به گزارش "ورزش سه "، نبرد استقلال و پرسپولیس برای سومین بار پیاپی با نتیجه 2بر 2 به پایان رسید ، اتفاقی مشابه  نیمه دوم  دهه 80با شش تساوی پی درپی یک بریک و این بار با گلهای بیشتر و جسارت بیشتر بازیکنان برای پیروزی و زدن گل به رقیب.


نبرد روز قبل دو تیم یک نکته قابل توجه دیگر هم داشت ، کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل در سایت رسمی خود نظر سنجی قرار داده است که در آن بهترین جوان زیر 23سال آسیا را کاربران باید با رای خود انتحاب کنند.در این در فهرست بازیکنان نظر سنجی بازیکنان کشورهای  ازبکستان ، کره ای و ژاپنی بیشترین تعداد نماینده را دارند و رکورددار هستند. ایران و عربستان با دو نماینده نقش آفرینی می‌کنند و نام بازیکنانی از تایلند، اردن، عراق، قطر، استرالیا، امارات و... هم دیده می‌شود.


دوبازیکن ایرانی این نظرسنجی ، مهدی قایدی از استقلال و مهدی عبدی از پرسپولیس هستند . دو بازیکنی که روز خیلی خوبی را در داربی سپری کردند. عبدی گل تساوی پرسپولیس به ثمر رساند و پایه گذار حمله و ارسال پهلوان برای زدن گل برتری پرسپولیس با قطع توپ عالی امیری  بود و مهدی قایدی هم با حرکت ویران کننده اش در وقت های اضافی گل تساوی استقلال را به ثمر رساند. هر دوی این بازیکنان از خوب های بازی بودند و هر دو ثابت کردند لیاقت این انتخاب کنفدراسیون آسیا را دارند . 


کافی است بار دیگر توصیف ای اف سی را در رابطه با این دو فوتبالیست جوان ایران مرور کنیم.آنها در مورد عبدی نوشته اند :
پس از قهرمانی با پرسپولیس در ماه جولای، پیشرفت  عبدی در نیمه دوم سال به اوج رسید و او بازی باکیفیتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشت. این مهاجم هیجان‌انگیز در مراحل گروهی، نیمه‌نهایی و از همه مهم‌تر در فینال بزرگترین تورنمنت آسیایی گلزنی کرد و خود را به عنوان یک ستاره بالقوه در آینده معرفی کرد.


 و در ادامه قایدی را اینطور توصیف کرده اند:
قایدی نیز همراه باتیم جوانان ایران در مرحله حذفی مرحله گروهی در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تایلند حضور داشت و در استقلال  یک سال چشم‌گیر دیگر را در سطح باشگاه داشت و در ۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا با سه گل و یک پاس گل، موفق بود او به استقلال کمک کرد که به عنوان نایب قهرمانی در لیگ ایران و جام حذفی دست یابد. او همچنین به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در نوامبر برای تیم ملی مقابل بوسنی و هرزگوین گلزنی کرد.

دیدگاه‌ها