کد خبر : 1731019 | 23 دی 1399 ساعت 12:38 | 212.8K بازدید | 13 دیدگاه

به داوری میثاقی در استودیو 14

جدل لفظی برهانی و مطهری بر سر پنالتی و اخراج

حمید مطهری و آرش برهانی مربیان پرسپولیس و استقلال در برنامه فوتبال برتر و درخصوص صحنه جنجالی دربی، صحبت هایی را مطرح کردند.

جدل لفظی برهانی و مطهری بر سر پنالتی و اخراج

 

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته و پس از پایان شهرآورد 94، برنامه فوتبال برتر روی آنتن زنده شبکه سوم رفت و همانطور که انتظار می رفت، بخش عمده این برنامه درخصوص دربی استقلال و پرسپولیس بود و میهمانانی از دو تیم نیز در این برنامه حضور داشتند. 


ابتدا مهدی مهدی پور هافبک استقلالی ها میهمان این برنامه بود و در مورد شهرآورد صحبت هایی انجام داد و سپس حمید مطهری دستیار یحیی گل محمدی در استودیوی برنامه حضور پیدا کرد که پس از تماس تلفنی محمدحسین میثاقی با آرش برهانی، بخش عمده این برنامه به سمت صحنه برخورد توپ به دست وحید امیری رفت. برهانی با نظر تمام کارشناسان داوری مخالف و معتقد بود داور باید برای استقلال خطای پنالتی اعلام می کرد ولی مطهری با این ادعا مخالف بود. ادامه دار شدن این گفتگو باعث شد کارشناسان داوری دیگری نیز با محمدحسین میثاقی تماس بگیرند و نظرشان را درخصوص این صحنه اعلام کنند.


برهانی درباره اینکه همه کارشناسان داوری برنامه فوتبال برتر معتقد بودند صحنه هند پنالتی نبوده است، تصریح کرد: این صحنه واضح بود که پنالتی باید گرفته می ‌شد. تاکنون هفت پنالتی ما سوخت شده و بهتر است حمایت کورکورانه نکنیم و بگوییم کرمانشاهی اشتباه نکرده است. 


وی گفت: قبل از بازی سعی کردیم به کمیته داوران احترام بگذاریم، ولی متأسفانه قبل از دربی اتفاقات خوبی رخ نداد و باعث شد داور تحت فشار قرار بگیرد و این پنالتی واضح را نبیند یا نگیرد. نظر من این است که هند پنالتی بوده و دست مدافع پرسپولیس باز است. این صحنه کارشناسی نمی‌خواهد و پنالتی مشخص است.


پس از این صحبت های برهانی، حمید مطهری مربی پرسپولیس نیز وارد این بحث شد و در مورد صحبت های برهانی واکنش نشان داد. مطهری خطاب به برهانی اعلام کرد همانگونه که درباره صحنه مشکوک دربی صحبت می کنند، باید در مورد پنالتی های آلومینیوم نیز صحبت کنند.


در زیر مجادله مطهری و برهانی را مرور می کنیم:
مطهری
: اولا که کارشناسها نظرشان را دادند و من نمی خواهم درباره این صحنه چیزی بگویم ولی بعضی مواقع آدم نباید کورکورانه قضاوت کند. در بازی قبلی استقلال دو پنالتی واضح برای آلومینیوم گرفته نشد. آیا آقای برهانی به ضرس قاطع آمدند بگویند دو پنالتی برای آلومینیوم گرفته نشده است؟ بحث من روی این صحنه دربی نیست باید نگاهمان منطقی و کارشناسی باشد.

 

1561893


برهانی: اگر امسال در لیگ برتر VAR داشتیم، ما با اختلاف 6 یا 7 امتیاز اکنون در صدر جدول بودیم. بازی با فولاد، آلومینیوم، ذوب آهن و... داوری ها به ضرر ما بود. اصلا مدافع ذوب آهن جوری ارسلان مطهری را زد که این بازیکن تا یک هفته کمر درد داشت. داور خیلی راحت از این صحنه گذشت و مدافع ذوب آهن را اخراج نکرد. در بازی های دیگر نیز داوری به ضرر ما بود و فقط این صحنه نیست. متاسفانه در این فصل 6 یا 7 پنالتی صد در صد مانند صحنه هند وحید امیری که کارشناسان داوری می گویند پنالتی نبوده، برای ما گرفته نشد. 


مطهری: کارشناسان داوری گفتند عارف غلامی باید اخراج شود و من هم روی آن پافشاری نمی کنم. آرش برهانی عزیز نیز چون شروع کار مربیگری اش است، من دوست دارم بیشتر دنبال نکات فنی باشد. گروه ما و در رأس آن آقای گل محمدی، بیشتر سعی می کنیم که مشکلات فنی تیم را مرتفع کنیم تا اینکه دنبال پنالتی بگردیم.


برهانی: آقای مطهری متأسفانه شما شرایط ما را درک نمی کنید. اگر شما در چند بازی در مسئله داوری متضرر شوید، مطمئن باشید نیم نگاهی هم به این قضایا می کنید. بحث ما بحث توجیه کردن نیست و بحث فنی و کاملا علمی است. 

سپس محمدحسین میثاقی با اظهار شگفتی و تعجب در مورد انتقادهایی که به سبک بازی استقلال می شود در حالیکه این تیم در صدر جدول است، گفت به قول آقای فکری مگر سایر تیم ها کهکشانی بازی می کنند که این صحبت ها با واکنش مربی پرسپولیس مواجه شد.

 

1561892


مطهری گفت: فوتبالی که ما در دربی انجام دادیم، نشان دادیم که لیاقت فینالیست آسیا شدن را داشتیم. ما فینالیست آسیا شدیم و انتقاداتی از تیم ما شد. من اهل کری خوانی نیستم و می خواهم با منطق فوتبال صحبت کنم. از هر جهتی فوتبال پرسپولیس در دربی را بررسی کنید، می بینید که ما یک فوتبال ناب و فوق العاده شناور را انجام دادیم و لیاقت فینالیست آسیا شدن را داشتیم.

 

پس از این صحبت ها، میثاقی عکسی از دیدار لیورپول و تاتنهام را در برنامه اش نشان داد که حنیف عمران زاده مربی استقلال آن را ارسال کرده بود که در آن صحنه به سود لیورپول اعلام خطای پنالتی شده بود. حتی کاظمی مدیررسانه ای استقلال نیز فیلمی از اعلام پنالتی به سود چلسی در بازی با کراسنودار را ارسال کرده بود که در برنامه فوتبال برتر به نمایش گذاشته شد.

 

1561894


سپس با نشان دادن صحنه برخورد توپ به دست وحید امیری برهانی گفت: آیا اینجا دست وحید امیری در پشت او قرار دارد؟
میثاقی: دست وحید امیری در کنار او قرار دارد. شما می گویی این حالت غیر طبیعی است؟


برهانی: بله در اینجا دست وحید امیری غیرطبیعی است.

طولانی شدن این بحث باعث ورود چند کارشناس داوری دیگر به موضوع خطای هند وحید امیری شد و سپس میثاقی عکسی را که داوود رفعتی کارشناس داوری در مورد قانون داوری ارسال کرده بود را در برنامه نشان داد و نحوه صحیح اعلام خطای هند را در این قانون شرح داده بود.


برهانی خطاب به میثاقی گفت: من کارشناس داوری نیستم و می دانم که کم بودن فاصله مهم نیست اما یکی از کارشناسهای داوری می گویند چون فاصله کم است پنالتی نیست.
میثاقی: آرش جان شما چند نکته را قاطی کرده ای. اگر فاصله کم باشد و دست در حالت طبیعی باشد پنالتی نیست.


برهانی: خب دست وحید امیری الان در حالت طبیعی نیست. یعنی شما می گوئید این دست حالت طبیعی است؟ دست امیری ابتدا در پشت او قرار داشت و آگاهانه دستش را باز می کند و این حتی می تواند یک کلاس آموزشی باشد.


در این لحظه نیز مطهری وارد بحث شد و گفت: زمانی که توپ به دست می خورد، بخاطر فشار ضربه دست باز می شود و این طبیعی است. من نه دنبال فالوئر جذب کردن هستیم نه چیز دیگری. ما در باشگاه پرسپولیس به آن درجه رسیده ایم که اگر واقعا این صحنه پنالتی بود، شما شک نکنید من می گفتم این صحنه پنالتی است. با اینکه این صحنه علیه تیم خودم رخ داده است ولی اگر پنالتی بود، اعلام می کردم.


برهانی: امیدوارم به لیگ ایران VAR بیاید و بتوانیم از این تکنولوژی استفاده کنیم.
در پایان این مجادله، آرش برهانی خطاب به میثاقی و مطهری گفت من تا صبح هم صحبت کنم، نمی توانم شما را قانع کنم ولی این صحنه خطای پنالتی بوده است.

دیدگاه‌ها