کد خبر : 1731075 | 23 دی 1399 ساعت 17:27 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

اخراج قاطعانه میلیچ تصمیم درستی بود؛ 

فریبا: نمی‌خواهم جزو دسته حاشیه‌ساز برای فکری باشم

بهتاش فریبا با حمایت از محمود فکری و تصمیماتی که در دربی 94 اتخاذ کرد، می گوید در تیم های بزرگ دنیا هم ایجاد نظم مهم ترین عامل برای رسیدن به موفقیت است.

 فریبا: نمی‌خواهم جزو دسته حاشیه‌ساز برای فکری باشم 

به گزارش "ورزش سه"، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گویی در رابطه با دربی 94 که با گل ثانیه های پایانی مهدی قایدی به تساوی 2 بر 2 انجامید، گفت: دربی 94 به نظرم بسیار جذاب دنبال شد. در عین حال که شاهد دیداری نفسگیر بودیم یک بازی توام با آرامش بود. کمتر این مساله را دیده بودیم که گل های زیادی رد و بدل شود اما بازی از جریان فوتبالی خودش خارج نشود. باید عرض کنم که خوشبختانه دربی 94 با همه دربی های گذشته یک تفاوت اساسی داشت و آن آرامشی بود که بر این بازی حاکم بود.


بهتاش فریبا با اشاره به نبودن تماشاگران، از بی استرس بودن بازیکنان در دربی می گوید: فکر می کنم نبود تماشاگران در استادیوم یکی از دلایلی بود که بازیکنان با استرس کمتری بازی کردند. درست است که فوتبال بدون تماشاگر هیچ لطفی ندارد و بازیکنان هم باید یاد بگیرند که در استادیوم های پر از جمعیت تعادل و تمرکزشان را حفظ کنند، اما خب در دربی 94 باید بپذیریم که نبود تماشاگر در استادیوم به بازیکنان دو تیم کمک کرده بود تا به دور از تنش و استرس بازی را دنبال کنند. جدا از این مساله کادر فنی دو تیم هم در ایجاد این آرامش نقش مهمی داشتند.


از این پیشکسوت استقلال می پرسیم مربیان دو تیم در جذابیت دربی 94 چقدر نقش داشتند که او اینگونه پاسخ می دهد: باید از کادر فنی دو تیم تشکر کنیم. هم یحیی گل محمدی و هم محمود فکری دوست داشتند که تیم های شان بدون حاشیه و جنجال فوتبال بازی کنند. البته هر کدام از این مربیان یک بار به داور معترض شدند؛ فکری به خاطر اینکه اعتقاد داشت داور باید به سید جلال حسینی کارت زرد نشان می داد و گل محمدی به خاطر اینکه توقع داشت داور بازی باید عارف غلامی را از بازی اخراج می کرد. اما با این حال هر دو مربی سعی داشتند تمرکزشان را روی جریان بازی بگذارند و سراغ مسایل حاشیه ای نروند.
بهتاش فریبا گه با سایت فردا گفتگو کرده، ادامه می دهد: دربی 94 پر از اتفاقات خوب تاکتیکی بود. تعویض‌های تاکتیکی خوبی انجام شد. زوج سازی های خوبی دیدیم. کارهای ترکیبی جالبی در بازی دیده شد و به طور کلی سطح فنی بالایی داشت.


وی با اشاره به غافلگیری پرسپولیس در دقایق پایانی بازی می گوید: دربی 94 باز هم این واقعیت را به ما یادآوری کرد که فوتبال 90 دقیقه است. تا لحظه ای که سوت پایان بازی زده نشده هیچ تیمی برنده نیست. استقلال بعد از دریافت گل دوم شرایط سختی را پشت سر گذاشت. بازی یک بر صفر برده را واگذار کرده بود. در چنین شرایطی اگر عصبی و احساساتی بازی می کردند کار بدتر می شد اما فکری تیمش را جمع و جور کرد. بازیکنان هم خوب کار کردند و با انگیزه ظاهر شدند. آنها می دانستند که اول باید بازی را به تساوی بکشند و اگر وقتی باقی ماند دوباره روی دروازه حریف موقعیت بسازند. 


او سپس به نمایش پرسپولیس اشاره کرد و افزود: البته این نکته را فراموش نکنیم که در این بازی پرسپولیس موقعیت های گلزنی بیشتری داشت. باید این واقعیت را بپذیریم که مالکیت توپ در اختیار پرسپولیس بود و موقعیت هایی هم داشت که بتواند گل های بیشتری به استقلال بزند اما فوتبال همین است. وقتی تیمی موقعیت ها را از دست می دهد قرار نیست حریفش نیز همان طور بازی کند.


آیا استقلال به اندازه حریف خود بازی زیبایی ارائه کرد؟ بهتاش فریبا در پاسخ به این موضوع اینگونه واکنش نشان می دهد: نمی توانیم به محمود فکری خرده بگیریم. او در مربیگری روش خاص خودش را دارد. درست مثل مورینیو که توپ را به حریف می دهد اما فضا را از آن خود می کند. هر مربی روشی دارد. به طور کلی من با تصمیمات محمود فکری برای استقلال موافقم. شاید عده ای از روش او خوش شان نیاید و بخواهند برای او حاشیه سازی کنند اما من نمی خواهم جزو این دسته باشم.


وی ادامه می دهد: عده ای که اسم خودشان را استقلالی گذاشته اند مدام برای فکری و تیمش حاشیه درست می کنند. ما هر چه می کشیم از این صفحات لعنتی مجازی است. فکری تصمیم درستی گرفت. به موقع هم این تصمیم را اعلام کرد و به بازیکنان گفت در فضای مجازی حق ندارند فعال باشند. چون این کار تمرکز را از بازیکنان می گیرد.


بهتاش فریبا درباره ترک استقلال از سوی میلیچ هم اینگونه واکنش نشان می دهد:  من فکر می کنم میلیچ به دلیل عدم پایبندی باشگاه نسبت به پرداخت حق و حقوقش استقلال را ترک کرده است و اگر نه که او در هفته های گذشته هم نیمکت نشینی را تجربه کرده بود. اینکه محمود فکری می خواهد در تیمش نظم و دیسیپلین خاصی را پیاده کند تیم را به هم نمی ریزد بلکه شرایط تیم را همین بدقولی های مالی به هم می ریزد. اتفاقا در مورد برخورد فکری با این بازیکن کاملا حق را به محمود فکری می دهم. این بازیکن حق نداشت دستور سرمربی تیم را نادیده بگیرد. فکری هم در اخراجش تصمیم قاطعانه و درستی گرفت. آنهایی که فکری را زیر سوال می برند بهتر است نگاهی به تیم های بزرگ دنیا بیندازند. آن چیزی که باعث موفقیت تیم های بزرگ می شود نظم تیمی است. شما به بارسا نگاه کنید. کومان در چند بازی مسی را نیمکت نشین می کند. چرا؟ چون نظم تیمی حتی از بزرگ ترین بازیکن جهان هم مهم تر است.


این پیشکسوت که استقلال معتقد است استقلال دوباره صدرنشین خواهد شد، حرف هایش را اینطور خاتمه داد: متاسفم برای برخی افراد که نمی دانند فوتبال و مربیگری چه شرایطی دارد و افرادی مثل محمود فکری تحت چه فشار روانی کار می کنند. خبرنگار به فکری می گوید می دانید که اگر آلومینیوم و پرسپولیس را نبرید اخراج می شوید؟ این حاشیه سازی ها است که تیم را به هم می ریزد و اگر نه هیچ آدم عاقلی به مربی تیمی که در کورس قهرمانی است، دست نمی زند. استقلال حالا یک بازی کمتر دارد و می تواند دوباره صدرجدول را پس بگیرد.

دیدگاه‌ها