کد خبر : 1731121 | 23 دی 1399 ساعت 21:03 | 96K بازدید | 6 دیدگاه

گل اول پرسپولیس به استقلال اشتباهی بود

الکس نوری: چرا شیخ دیاباته به زمین آمد؟

نوری معتقد است که پرسپولیس موقعیت های بیشتری در دربی روز گذشته داشته است و استقلال باید بابت این مساوی خوشحال باشد.

الکس نوری: چرا شیخ دیاباته به زمین آمد؟

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر نوری، مربی ایرانی - آلمانی حاضر در بوندس لیگا که در ابتدای فصل در آستانه حضور روی نیمکت استقلال بود، در گفتگویی با شبکه ورزش، به تحلیل بازی استقلال و پرسپولیس پرداخت. او درخصوص دربی 94 گفت: از نظر من، یک بازی جذاب را شاهد بودیم. بازی در نیمه دوم بسیار سریع بود. در قیاس با لیگ آلمان، یک سری مسائل تاکتیکی هست که باید ارتقا داده شود. شاهد خطاهای زیاد و بی موردی در این بازی بودیم.  بازیکنان از قبل باید بدانند که از چه فضاهایی باید استفاده کنند. من از بازی لذت بردم و به شدت بازی جذابی بود.

 

استقلال باید خوشحال باشد
نوری درخصوص تعویض های مربیان گفت: از نظر من استقلال باید خوشحال باشد بابت امتیازی که به دست آورده است. پرسپولیس دیروز از نظر فوتبالی بخصوص در بخش تهاجمی بهتر ظاهر شد. تنوع حرکات پرسپولیس بالا بود و تسلط خوبی بر توپ داشتند. در نیمه اول آن گل خیلی سریع، باعث شد که ساختار بازی تعیین شود. استقلال تراکم بازیکنان را بیشتر کرد و برنامه آنها استفاده از ضد حملات بود. آن ها با فشردگی بالا دفاع می کردند و توپ های بلند زیادی فرستادند. برخلاف آن، پرسپولیس توپ را در اختیار داشت. بازی های ترکیبی خوبی از آنها شاهد بودیم. بازیکنان کناری به مرکز متمایل می شدند و آن جا ابتکار عمل را به دست می گرفتند و در آن جا هم می دیدیم که تنوع نقشه ها زیاد بود و روی توپ تسلط داشتند. اما در یک سوم پایانی زمین نتوانستند که از برتری خود استفاده کنند و موقعیت کافی به دست بیاورند. 
وی ادامه داد: من در نیمه اول یک ضربه سر خطرناک از پرسپولیس دیدم و خیلی موفق نشدند در فاز هجومی تسلط خود را نشان دهند. با این وجود استقلال زیاد اجازه کار به پرسپولیس نداد. 

 

 

غلامی  و نادری برای هم مزاحمت ایجاد کردند
نوری در تحلیل گل مساوی پرسپولیس هم گفت: یک توپ بلند از پرسپولیس ارسال شد.مرادمند برای زدن ضربه سر رفت. غلامی و نادری وظیفه داشتند که فضاهای خالی را پوشش دهند و هماهنگ نبودند و برای هم مزاحمت ایجاد کردند و نتوانستند که با هم دیالوگ برقرار کنند. در فوتبال شما باید بتوانی با هم تیمی ات ارتباط برقرار کنی و به همین جهت عبدی صاحب توپ شد و هر دو مدافع را از زمین خارج کرد و یک گل هوشمندانه با داخل پا زد. ولی این گل  اشتباهی بود از طرف استقلال که می شد مانع از رخ دادن آن شد.
او ادامه داد: در گل دوم، شاهد بودیم که از کناره ها خطر ایجاد شد. در نیمه اول صحنه های این چنینی را کم دیده بودیم. در نیمه دوم یک سانتر بسیار زیبا داشتیم و امیری که از پشت دفاع استقلال به تیر یک آمد و بازهم یک موقعیت دو به یک هست در محوطه جریمه و دفاع باید قادر باشد که این توپ ها را دفع کند. باید نظام داشته باشد. یک قانون وجود دارد و آن این است که یک فضای خالی هیچ وقت نمی تواند گل بزند. پس بایستی که یارگیری صورت می گرفت.

 

به خاطر شانس عاشق فوتبالیم 
نوری در ادامه گفت: بین دقیقه 50 و 70، پرسپولیس بایستی که از موقعیت ها استفاده می کرد و نتیجه را به سود خودش رقم می زد. نوراللهی در دقیقه 68 باید گل می زد. قبل از آن هم موقعیت های خوبی داشتند و موقعیتی که غلامی بازیکن حریف را نگه داشت و خطا کرد. به نظر من در این صحنه جنجالی باید به مدافع کارت قرمز  داده می شد.
او گفت:  به همین جهت شانس یک فاکتور مهم بود. این چیزی است که ما در فوتبال عاشقش هستیم. تیمی که برتری دارد و از موقعیت ها نمی تواند استفاده کند. در مقابل تیمی که خیلی تلاش می کند و توپ های بلند را به محوطه جریمه می برد. باید خوش شانس باشد مثل صحنه ای که قایدی در جای مناسب بود. در دقیقه 93 موقعیت او در محوطه جریمه، یک صحنه عالی و یک ضربه خوب که بازی مساوی شد. استقلال می تواند از این بابت خوشحال باشد.

 

چرا استقلال ادامه نداد؟
نوری در مورد اینکه استقلال دقیقه یک گل زد، آیا این یک اتفاق خوب برای آن ها بود یا یک شرایط استرس زا، گفت: اگر بتوانی دقیقه 1 گل بزنی در واقع یک شرایط خوب است. منجر می شود به اعتماد به نفس و می تواند قدرت تیم را افزایش دهد. آقای مطهری جایگیری خوبی داشت و توانست خودش را قالب کند و ضربه نهایی خوبی بزند. تیم بایستی همین روند را ادامه می داد و من تعجب می کنم که چرا آن ها روند بازی را عوض کردند.

او همچنین گفت: برای من جالب بود که چرا شیخ دیاباته به بازی اضافه شد. چون تاثیر زیادی در بازی گذاشت و تغییر ایجاد کرد. بازیکنی تهاجمی که به توپهای بلند نیاز دارد و مجبور شد بازی را به عرض ببرد و تراکم استقلال در نیمه دوم از بین رفت.
نوری در آخر مصاحبه به فارسی گفت: خیلی خوشحالم که به برنامه شما دعوت شدم. مصاحبه خوبی بود. لذت بردم.

دیدگاه‌ها