کد خبر : 1731169 | 24 دی 1399 ساعت 09:25 | 14.5K بازدید | 3 دیدگاه

سرمربی سرخ‌ها نه می‌برد و نه می‌بازد؛

یحیی گل‌محمدی-دربی؛ 100 درصد تساوی!

در چهار حضور گل‌محمدی روی نیمکت تیم پرسپولیس در شهرآورد پایتخت، این تیم دستِ خالی میدان را ترک نکرده اما هیچ‌گاه هم به پیروزی مقابل استقلال نرسیده است.

یحیی گل‌محمدی-دربی؛ 100 درصد تساوی!

به گزارش "ورزش سه" تقابل استقلال و پرسپولیس در دربی 94، هر چند نخستین تجربه سرمربیگری محمود فکری در این شهرآورد سنتی بود اما یحیی گل‌محمدی چهارمین حضور خود را در این مصاف حساس را تجربه می‌کرد؛ یحیی که در کارنامه خود یک دربی بدون گل در لیگ دوازدهم را داشت، فصل گذشته نیز به عنوان جانشین گابریل کالدرون انتخاب شد و در دربی 92 و 93 که در جریان هفته نوزدهم لیگ برتر و مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی دنبال می‌شد نیز در قامت سرمربی پرسپولیس حضور پیدا کرد تا شمار حضور او در ادوار دربی به عنوان سرمربی به عدد 3 برسد.

 

تقابل با شاگردان محمود فکری هم که چهارمین تجربه یحیی بود و در این میان سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت چند رکورد عجیب را به نام خود به ثبت رساند؛ اتفاق جالبی که در دربی 94 به ثبت رسید اینکه برای اولین بار در تاریخ دربی، 3 بازی پیاپی بیشتر از 3 گل داشته است. مسابقه‌ای که به کم گل بودن معروف بوده، در این بازی‌های اخیر پر گل شده است و شاید یکی از عوامل این جذابیت یحیی گل‌محمدی بوده که در هر 3 بازی مربیگری پرسپولیس را بر عهده داشته است؛ گل‌محمدی یک دربی بدون گل را در لیگ دوازدهم تجربه کرد که تا با احتساب آن، دربی‌های یحیی به طور متوسط 3 گل داشته باشد.

 

این آمار باعث شد تا نام یحیی گل‌محمدی نیز در کنار پرویز مظلومی و آلن راجرز در جمع مربیانی که حداقل 4 بار این بازی را مربیگری کرده‌اند قرار بگیرد که بالاترین متوسط گل را به نام خود ثبت کرده‌اند؛ البته این تمام رکوردشکنی‌های گل‌محمدی در تاریخچه دربی نیست، چرا که او در میان سرمربیان پرسپولیس هم یک رکورد ویژه را با حضور در دربی 94 و ناکامی در کسب پیروزی به دست آورد.

 

او تنها سرمربی تاریخ پرسپولیس در ادوار دربی است که چهار دربی یا بیش از آن تجربه کرده و هیچ باختی (در وقت قانونی) را متحمل نشده است؛ هر چند ناکامی یحیی گل‌محمدی در رسیدن به پیروزی در دربی هم باعث شده تا نام او نیز در کنار نام مرحوم دهداری به عنوان تنها مربیان پرسپولیس که در که در این تعداد دربی موفق پیروزی نشده‌اند، جای گیرد.

البته این آمار بدون‌شک از حیث برگزاری دربی در وقت قانونی است چرا که در دربی 93 شاگردان فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی موفق شدند پرسپولیس یحیی گل‌محمدی را شکست بدهند و به مرحله فینال جام حذفی برسند.

دیدگاه‌ها