کد خبر : 1731182 | 24 دی 1399 ساعت 10:07 | 32.7K بازدید | 1 دیدگاه

10 بازی، 10 تساوی؛دربی در ماه ده برنده ندارد

طلسم دی: احمد نور نباید گل می‌زد، قایدی چرا!

دربی 94ام هم در لحظات پایانی با گلزنی قایدی با نتیجه تساوی خاتمه پیدا کرد تا برای دهمین‌بار متوالی، دربی‌های برگزار شده در دی‌ماه بدون برنده به اتمام برسد.

طلسم دی: احمد نور نباید گل می‌زد، قایدی چرا! 

به گزارش "ورزش سه" نبرد شاگردان محمود فکری و یحیی گل‌محمدی در دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، 94مین دربی پایتخت بود که برگزار می‌شد و اگر بخواهیم با جزئیاتی بیشتر این دربی را تحلیل کنیم، 12مین دربی بود که در دی‌ماه برگزار می‌شد؛ البته اگر قرار بود دربی در موعد مقرر خود برگزار شود، باید در آذرماه و پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا میان دو تیم دنبال می‌شد که فینالیست شدن پرسپولیس برنامه سازمان لیگ را برهم زد و این دربی را به دی‌ماه فرستاد.

 

مورد عجیب اما درباره دربی‌هایی که دی‌ماه برگزار شدند، این است که هیچ‌گاه دربی در دی‌ماه با پیروزی به سود یکی از دو تیم در 90 دقیقه خاتمه پیدا نکرده است و بیشتر دربی‌هایی که در دی‌ماه دنبال شد، پر از خشونت و جنجال و درگیری بودند، تا اینجا که حتی سابقه آن‌که بازیکنان پس از دربی در دادسرا حضور پیدا کنند، وجود دارد!

 

 

27 دی سال 1349 و دیگری 30 دی سال 1373 دو دربی ناتمام دی‌ماه هستند که با رأی کمیته انضباطی به سود استقلال سه بر صفر خاتمه پیدا کرد. در بازی سال 49 که در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، پرسپولیس ابتدا با گل دقیقه 2 حسین کلانی از حریف خود پیش افتاد، اما استقلال این گل را در دقیقه 75 پاسخ داد. اتفاقی که زمینه‌ساز خشن‌شدن بیش از حد بازی شد، تا جایی که درگیری بین بازیکنان 2 تیم و سپس داور مسابقه باعث شد این بازی حساس نیمه‌تمام بماند.

 

درست مثل اتفاقی که در سال 73 رخ داد و بازی 2 تیم درحالی‌که 2 بر 2 مساوی پیش می‌رفت، با درگیری مجتبی محرمی و امیر قلعه‌نویی به جنجال کشیده شد و هجوم تماشاگران به زمین بازی و آتش‌زدن سکوها، آن‌چنان برای مسئولان امنیتی و ورزشی وقت کشور سخت بود که چندین بازیکن 2 تیم را محروم کردند.

 

 

به جز این دو دربی جنجالی و پرحاشیه، 9 دربی دیگر برگزار شده در این ماه با تساوی در دقیقه 90 خاتمه پیدا کردند و حالا نتیجه دربی 94 هم که با حساب 2-2 خاتمه پیدا کرد، به تاریخچه دربی در دی‌ماه اضافه شد تا در 10 مصاف دو تیم در 90 دقیقه، هیچ بردی نصیب سرخابی‌های پایتخت نشود و 10 تساوی به ثبت برسد و این‌چنین دربی در دی‌ماه در زمین فوتبال بدون برنده باقی بماند و طلسم عجیب نبردن در دربی دی‌ماه برای دو تیم ادامه‌دار باشد.

دیدگاه‌ها