کد خبر : 1731205 | 24 دی 1399 ساعت 11:18 | 131.9K بازدید | 4 دیدگاه

بدشانسی دست از سر کاپیتان برنمی دارد

باورنکردنی؛ سعید معروف یک سال دور از والیبال!

سعید معروف یک سالی است که از مسابقات دور مانده؛ اتفاقی که برای مغز متفکر والیبال ایران نگران کننده به حساب می آید.

باورنکردنی؛ سعید معروف یک سال دور از والیبال!

به گزارش "ورزش سه"، 22 دی ماه سال 98 بود که تیم ملی والیبال ایران با هدایت ایگور کولاکوویچ و شکست چین در فینال انتخابی المپیک توانست مجوز صعود به المپیک توکیو را کسب کند. 


تنها کسی که از تیم ملی ایران بعد از این مسابقات در چین ماند و به ایران بازنگشت، سعید معروف بود. کاپیتان تیم ملی ایران که به ویژه در بازی حساس با کره جنوبی یکی از عوامل اصلی پیروزی ایران بود، از چند ماه قبل از این مسابقات قراردادی را با تیم بایک موتور چین امضا کرده بود. 


سعید معروف که پیش از آن حضور در لیگ سری آ ایتالیا و ترکیب سیه نا را تجربه کرده بود، نمی خواست به ایران بازگردد و به پیشنهاد مالی چشمگیر چینی ها جواب مثبت داد. البته چند بازیکن مطرح دیگر مثل اندرسون، پشت خط زن تیم ملی آمریکا هم در سال 2020 قرار بود در لیگ چین به میدان بروند، اما شیوع ویروس کرونا ناگهان همه چیز را به هم ریخت.


کاپیتان تیم ملی ایران بعد از چند هفته حضور در چین و تمرینات تیم بایک موتور به خاطر شناسایی یک ویروس که آن مقطع ناشناخته بود، مجبور به ترک این کشور شد. معروف البته قرارداد خود را با این باشگاه چینی فسخ نکرد و بعد از مدتی راهی آمریکا شد. 


مغز متفکر والیبال ایران هم مثل دیگر بازیکنان دنیا چند ماهی در قرنطینه بود و خانه نشین شد؛ به اینکه کرونا شکست بخورد و محو شود، اما این اتفاق رخ نداد. هر روز شرایط بدتر شد و بعد از مدتی که همه لیگ های ورزشی در حال آغاز شدن بودند، مسئولان فدراسیون والیبال چین تصمیم گرفتند لیگ این کشور را بدون حضور بازیکنان خارجی و طی دو هفته برگزار کنند.

 

1562175


با اینکه به نظر می رسید قرارداد سعید معروف با تیم چینی پایان یافته تلقی می شود و او راهی تیم دیگری برای فصل جدید خواهد شد، اما بازهم کاپیتان تیم ملی منتظر باشگاه چینی ماند چون از نظر قانونی برای عقد قرارداد با تیم دیگری موانعی در کار بود. 


بعد از اینکه خبر رسید قرار است لیگ والیبال چین در فصل جدید با حضور بازیکنان خارجی برگزار شود، معروف هم به آینده اش با بایک موتور امیدوار شد. در آبان ماه بود که دعوت نامه ای برای حضور او در این کشور فرستاده شد و در نهایت اواسط آذرماه معروف با پروازی از آمریکا به پکن رفت و دوره قرنطینه دو هفته ای را هم سپری کرد.
طبق برنامه قرار بود روز 24 دی ماه لیگ چین آغاز شود و سعید معروف برای اولین بار در ترکیب تیم بایک موتور به میدان برود، اما بار دیگر با بالا رفتن آمار کرونا در چین، لیگ والیبال این کشور به تعویق افتاد.


گویا بدشانسی  دست بردار سعید معروف نیست و حالا او دقیقا یک سال است که در هیچ مسابقه ای به میدان نرفته است. این در حالی است که حامد حدادی، ستاره بسکتبال ایران بارها و بارها در ماههای اخیر لیگ بسکتبال چین به میدان رفته، اما ستاره والیبال ایران بعد از یک سال با بدشانسی های مداوم و شاید سخت گیری مسئولان والیبال چین مواجه می شود. 


این اتفاقات در حالی رخ می دهد که این روزها شنیده می شود ستاره های خارجی بازهم در حال ترک خاک چین هستند چون گویا فعلا امیدی به شروع لیگ والیبال این کشور وجود ندارد. 
سعید معروف باید تا چند ماه دیگر کار خود را در تیم ملی ایران آغاز کند و مشخص نیست بدون انجام مسابقه در یک سال اخیر با چه آمادگی ای زیر نظر آلکنو تمرین خواهد کرد.

دیدگاه‌ها