کد خبر : 1731237 | 24 دی 1399 ساعت 14:48 | 205.5K بازدید | 20 دیدگاه

معادلات عجیب در باشگاه پرسپولیس

رسول پناه نمی‌رود؛ تصمیم یحیی چیست؟

علیرغم اولتیماتوم یحیی گل محمدی برای برکناری رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، بعید است این اتفاق رقم بخورد و باید منتظر تصمیم سرمربی این تیم ماند.

رسول پناه نمی‌رود؛ تصمیم یحیی چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی که بار دیگر اختلافات خود با مهدی رسول پناه را علنی کرده، در انتظار این است تا طبق اولتیماتومی که بعد از دربی داده است، شاهد برکناری رییس هیات مدیره باشد. اتفاقی که البته طبق بررسی‌های صورت گرفته از باشگاه بعید به نظر می‌رسد در شرایط کنونی رقم بخورد.

 

شاید برای خیلی‌ها این سوال مطرح باشد که اختلاف بین سرمربی و عضو هیات مدیره باشگاه از کجا آغاز شده باشد؛ از زمان حضور رسول پناه به عنوان عضو هیات مدیره این باشگاه بیش از یک سال می‌گذرد و او 26 آذرماه سال گذشته به این سمت از سوی وزارت ورزش دست یافت و جانشین مرحوم جعفر کاشانی شد. او سه ماه بعد به عنوان مدیرعامل این باشگاه جانشین محمدحسن انصاریفرد شد که اختلافات زیادی را در همین مدت کوتاه با یکدیگر داشتند. با این حال طی ماه‌های اخیر در متن حواشی بزرگ این باشگاه قرار داشته و خصوصا اظهارات نسنجیده او باعث شده تا اکنون یحیی موضع تندی نسبت به وی داشته باشد.

گل محمدی بعد از تساوی در لحظات پایانی دیدار دربی، در نشست خبری خود بیشتر زمان را اختصاص به موضع‌گیری علیه رسول‌پناه کرد و با اولتیماتومی 48 ساعته به وزارت ورزش، خواهان پایان دادن به همکاری رییس هیات مدیره با باشگاه شد. او روز گذشته نیز در تمرین حضور نیافت و امروز نیز تمرینات تیمش را تعطیل اعلام کرد تا در فاصله دیدار با فولاد خوزستان تنها 3 روز زمان برای کار تاکتیکی برای این جدال سخت پیش رو داشته باشد.

 

اکنون در فاصله ساعاتی مانده به پایان زمان اولتیماتوم 48 ساعته برای پایان کار رسول پناه با این باشگاه، منابع خبری از وزارت ورزش اطلاع می‌دهند که مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش به هیچ عنوان قصد ایجاد تغییراتی در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را ندارد و این به معنای این است که مهدی رسول پناه همچنان به عنوان رییس هیات مدیره به کار خود در این باشگاه ادامه خواهد داد. اقدامی که باید دید با چه واکنشی از سوی یحیی گل محمدی همراه خواهد شد.

موضوع مهم این است که وزارت ورزش مدعی است که رسول پناه اقدامی برای تضعیف پرسپولیس نداشته و حتی با تامین منابع لازم برای پرداخت بدهی‌های این باشگاه و جذب 9 بازیکن مدنظر این تیم و کادرفنی در نقل و انتقالات تابستانی، اقدام موفقی را صورت داده است. از سوی دیگر اما یحیی گل محمدی با اشاره به اختلافات قدیمی که حتی اقدام برای برکناری یحیی گل محمدی در صورت ناکامی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در آن نیز قرار داشته، خواهان پایان کار رسول پناه در این باشگاه است. پرسپولیس در شروع دوباره لیگ قهرمانان بعد از کرونا که در قعر جدول حضور داشت، از شانس کمی برای صعود برخوردار بود اما در ادامه توانست با کسب نتایج موفق تا فینال این مسابقات نیز پیش برود تا اهداف رسول پناه ناکام بماند. با این حال طرح این صحبت‌ها، آتش زیر خاکستر اختلافات طرفین را افزایش داد تا یحیی گل محمدی نشست خبری بعد از دربی را بهترین فرصت برای اعلام اولتیماتوم خود بداند و جالب اینکه هواداران نیز خیلی زود در مسیر خواسته‌های وی و با اشاره به اقداماتی که رسول پناه به زعم آنها برای تضعیف تیم در خصوص جدایی مهدی ترابی، علی علیپور و شجاع خلیل زاده داشته، ترند برکناری رسول پناه را در صدر فضای مجازی قرار داده‌اند.

 

با این اوصاف اما آخرین اخبار مبنی بر این است که هیچ تغییری نه در خصوص کادرفنی و نه هیات مدیره که مدنظر یحیی گل محمدی در دستور کار وزارت ورزش قرار ندارد و باید دید طرفین به چه تعاملی در ادامه مسیر خواهند رسید.

دیدگاه‌ها