کد خبر : 1731249 | 24 دی 1399 ساعت 15:41 | 46.1K بازدید | 1 دیدگاه

تمدید قرارداد عمر سوما با قراردادی شگفت انگیز

عمر سوما مهاجم سوری الاهلی با قراردادی نجومی و شگفت انگیز، تا 3 سال دیگر در این تیم خواهد ماند.

به گزارش "ورزش سه"، عمر سوما مهاجم نامدار الاهلی عربستان و بهترین گلزن تاریخ لیگ این کشور، پس از توافق با مسئولین الاهلی، قراردادش را به مدت 3 سال دیگر با این تیم تمدید کرد. تمدیدی که با مبلغی گزاف صورت پذیرفت و واکنش رسانه های عربستانی را نیز در پی داشت.

 

عمر سوما که در سال 2014 از القادسیه کویت به الاهلی پیوست، در این مدت 193 بار برای این تیم در رقابت های مختلف به میدان و در این بازی ها نیز 171 گل به ثمر رسانده و 22 پاس گل نیز داده است و بزرگترین مهاجم تاریخ این تیم و فوتبال باشگاهی عربستان لقب گرفته است.

عمر سوما روی 193 گل الاهلی تأثیر گذار بوده و به طور میانگین، سوما در هر بازی دقیقا روی یک گل الاهلی نقش مستقیمی را ایفا کرده است. او از این 171 گلی که با لباس الاهلی وارد دروازه رقیبان کرده، 128 مورد آن در لیگ حرفه ای عربستان بوده و این رکورد باعث شد تا او رکورد برترین گلزن تاریخ لیگ این کشور را از آن خودش کند.

اما در حالیکه قرارداد این بازیکن 31 ساله رو به پایان بود، هیئت مدیره باشگاه الاهلی به ریاست عبدالإله مؤمنة پس از مذاکرات متعدد با این مهاجم افسانه ای، سرانجام موفق شدند قرارداد عمر سوما را به مدت 3 فصل دیگر تمدید کنند.

 

1562264

 

سوما که به 6 ماه پایانی قراردادش با الاهلی رسیده بود، در مذاکرات با سران این باشگاه به توافق دست پیدا نکرد و از ابتدای ماه ژانویه میلادی، شایعات زیادی مبنی بر جدایی او از الاهلی و پیوستن این بازیکن به الهلال یا النصر یا حتی الاتحاد مطرح شد.

 

با این حال، ستاره سوری خط حمله الاهلی، تمامی پیشنهاداتش از سایر تیم ها را رد کرد تا به نوعی وفاداریش را به باشگاه الاهلی نشان داده و قراردادش را به مدت 3 سال با این تیم تمدید کند البته هر چند مبلغ توافقی او با سران این باشگاه، نجومی بوده و در رسانه های عربستان بازتاب زیادی داشته است.

 

قرارداد سوما با الاهلی 3 ساله بوده و این بازیکن در این مدت 30 میلیون ریال سعودی معادل با 8 میلیون دلار دریافت می کند. به عبارت دیگر، قرارداد سوما سالیانه و به ارزش 10 میلیون ریال سعودی و 2 میلیون و 660 هزار دلار است.

 

1562263


این بازیکن به طور میانگین هر ماه 833 هزار ریال، هفتگی 208 هزار ریال و روزانه 30 هزار ریال سعودی از الاهلی دریافت می کند. این مبلغ از قرارداد سوما، چیزی نزدیک به سالی 64 میلیارد تومان می شود که در واقع هزینه قرارداد یک سال سوما حتی بیشتر از کل بودجه تیم های ایرانی است.


شایان ذکر است که تعدادی از گزارش های مطبوعاتی نشان داده اند که سوما پیشنهادهایی بیشتر از آنچه از الاهلی دریافت می کند، داشته است. به ویژه پیشنهادی از الاتحاد که تلاش زیادی برای جذب سوما کرد.

دیدگاه‌ها