کد خبر : 1731279 | 24 دی 1399 ساعت 18:28 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

آلتونی:‌ ورزشکار که نباید برای اعزام دغدغه مالی داشته باشد

ملی‌پوش کاراته زنان؛ از مدال المپیک تا تاتامی در خانه

ملی‌پوش کاراته زنان می‌گوید تصمیم به حذف این رشته ورزشی از مسابقات المپیک 2024 ناراحت کننده و غیرقابل پیش‌بینی بود.

ملی‌پوش کاراته زنان؛ از مدال المپیک تا تاتامی در خانه

به گزارش "ورزش سه"، نگین آلتونی، عضو تیم ملی کاراته زنان که در المپیک 2018 جوانان موفق به کسب مدال برنز شد، مثل خیلی دیگر از کاراته کاهای دنیا از حذف این رشته از المپیک 2024 مایوس شده. در حالی که او یکی از شانس های کسب مدال در المپیک پاریس برای کاراته ایران به شمار می رفت، با تصمیمی که اتخاذ شده فعلا باید به مسابقات آسیایی و جهانی فکر کند.


تازه به بزرگسالان آمدم و نتوانستم سهمیه بگیرم


او درخصوص شرایط اخیر تیم ملی گفت: الان در اردوی تیم ملی بزرگسالان هستیم و قرار است تمرینات طی 18 روز برگزار شود. تمرینات خوب پیش می‌رود و از لحاظ آمادگی جسمانی شرایط خوبی دارم. تمرینات در کیش به دلیل آب و هوای مناسب و خنک عالی پیش می‌رود.


آلتونی درباره مسابقات کاراته وان مراکش به عنوان مسابقات پیش روی تیم ملی گفت: مسابقه کاراته وان مراکش آخرین مرحله گزینشی برای کسب سهمیه المپیک است و بازی دوستانه با پرتغال هم برای اعضای تیم ملی بزرگسالان خواهد بود. بعد از کسب مدال طلای قهرمانی آسیایی ژاپن 2018، مدال برنز لیگ جهانی کرواسی برای کسب سهمیه المپیک و همینطور برنز المپیک جوانان آرژانتین رنکینگ 68 وزن 68- کیلوگرم را به دست آوردم، به اردوهای تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوم. امسال هم دعوت شده‌ام اما از سال گذشته تا به امروز چون مسابقات کاراته وان زیادی را از دست دادم و رقابت‌ها به نوعی بود که باید با هزینه شخصی در آنها شرکت می‌کردم، چون به تازگی از رده جوانان به رده امید و بزرگسالان ملحق شده بودم، نتوانستم سهمیه را به دست بیاورم. به همین دلیل در ترکیب اصلی تیم بزرگسالان نیستم اما در اردو حضور دارم و تمرینات را دنبال می‌کنم.

 

بیش از یک سال پدرم مربی من بود


ملی پوش کاراته زنان همچنین درباره حضور تیم ملی و مسیری که طی سال‌های گذشته طی کرده، توضیح داد: مسیر فوق العاده سختی را داشتم؛ از 12 سالگی جهت گذراندن اوقات فراغت کاراته را آغاز کردم. کاراته از ابتدا برای من یک ورزش قهرمانی در نظر گرفته نمی‌شد اما رفته رفته علاقه پیدا کردم و چنین مسیری پیش روی من قرار داشت. من در این مسیر تنها از سوی پدر و مادرم حمایت شدم و هنوز هم این شکل است. در حال حاضر توجهاتی صورت می‌گیرد اما به شکلی نیست که درخور شان یک ورزشکار ملی پوش باشد. من حدود یک سال و چندماه بدون مربی بودم و با پدرم تمرین می‌‌کردم. حتی در شهرهای اطراف تنها برای دو ساعت تمرین مسیری حدود 4 ساعت را طی می‌کردم؛ شرایط فوق العاده سختی بوده اما خداراشاکرم که با چنین وضعیتی به تیم ملی رسیدم و اولین مسابقاتم در اسپانیا بود که در دور سوم حذف شدم و نتوانستم مدال کسب کنم اما تجربه خوبی وجود داشت.


پاداش‌ها درخور نام المپیک نبود


آلتونی درباره پاداش‌های مدال آوران المپیکی و آسیایی هم عنوان کرد: پاداش مسابقات پرداخت شد و آن چیزی که ورزشکاران فکر می‌کردند درخور اسم المپیک باشد، نبود. از نظرم مبلغش هم به شکلی نبود که بتوان روی آن حساب باز کرد. من از ابتدا توسط پدرم حمایت شدم که همیشه مدیون ایشان هستم، مشکلی خاصی وجود نداشته اما اینکه ایشان بخواهند تمام هزینه‌ها را پرداخت کنند آن زمان منابع مالی بیشتر نیاز است که باید توسط اسپانسر و حامی مالی تامین شود.

 

1562287


ورزشکار ملی‌پوش نباید برای اعزام دغدغه مالی داشته باشد


ملی‌پوش کاراته زنان در پاسخ به این سوال که شیوع ویروس کرونا چه اندازه روی فعالیت‌های ورزشکارن تاثیرگذار بوده، گفت: یکسری مسابقات کاراته وان است که من باید در کاراته‌وان‌های مختلف شرکت کنم و رنکینگم را ارتقا بدهم تا بتوانم خیلی بهتر در رده امید و بزرگسالان خودم را نشان بدهم. شرکت در این مسابقات به هزینه‌هایی نیاز است که با وضعیت فعلی یک حضور در بازی‌های ترکیه، امارات، اسپانیا، مراکش و فرانسه هر کدام حدود  30 تا 40 میلیون تومان هزینه نیاز دارند. من برای بازی کردن در این مسابقات باید 300 تا 400 میلیون تومان منابع مالی داشته باشیم که اینجا به مشکل برمی‌خوریم. ورزشکار تمرین می‌کند و نباید برای شرکت در مسابقات برون مرزی از این حیث دغدغه داشته باشد.


به خاطر کرونا در خانه تاتامی پهن کردیم


وی افزود: به دلیل اینکه بعد از مسابقات المپیک هیچ زمان استراحتی نداشتم و مدام تمرین و در حال مسابقات بودم پس کاراته برای من کلافه‌کننده شده بود اما با یک دید مثبت به شرایط کرونایی، توانستم حدود ۲ ماه کامل استراحت کنم و بعد با انگیزه کامل تمریناتم را شروع کنم. تمریناتم را هم به صورت منظم و با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز پارک‌ها انجام می‌دادم و مشکلی از این بابت نداشتم. ناگفته نماند که البته اوایل کرونا پدرم وسایلی مانند تاتامی تهیه کردند و در خانه تمرین می‌کردم. فیکس شدن در رده بزرگسالان، کسب مقام های جهانی و آسیایی، همینطور بازی‌های آسیایی در این رده، مسابقات رده امید آسیا در کویت مهر ماه سال آینده و مسابقات جهانی بزرگسالان آبان ماه و شرکت در کاراته وان‌ها از اهدافم هستند که برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنم.


حذف کاراته از المپیک ناراحت کننده بود


آلتونی درباره درباره حذف رشته کاراته از المپیک 2024  گفت: بنده جز اولین المپیکی‌های کاراته در رده جوانان بودم که واقعا افتخار بزرگی است. به مراتب بالاترین آرزوی هر ورزشکاری است که در المپیک افتخارآفرینی کند و خیلی دوس داشتم که به المپیک توکیو برسم اما نشد. حال با وجود اینکه اعلام شده که کاراته از المپیک بعدی حذف شده واقعا ناراحت کننده بود اما نا امید کننده نیست چون مسابقات جهانی، آسیایی و بازی‌های آسیایی هم داریم که در آن شرایط کسب مقام وجود دارد. البته ما امیدواریم که در این باره رایزنی‌هایی صورت بگیرد و کاراته دوباره در المپیک حضور داشته باشد. امیدوارم چنین اتفاقی رقم بخورد و با تمام وجود سعی می‌کنم که نماینده ایران در المپیک 2024 باشم.

دیدگاه‌ها