کد خبر : 1731379 | 25 دی 1399 ساعت 12:24 | 16.9K بازدید | 3 دیدگاه

چهار رقیب ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا

روزنامه الشرق دوحه اعلام کرد که چهار کشور هند، عربستان، قطر و ازبکستان برای میزبانی جام ملت های آسیا اقدام کرده‌اند.

چهار رقیب ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا

به گزارش ورزش سه، نکته جالب از گزارش روزنامه الشرق این است که نام ایران در بین نامزدهای میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ آسیا دیده نمی‌شود. این در حالی است که چندی پیش فدراسیون فوتبال ایران با معرفی استادیوم های خود، اعلام کرد که قصد گرفتن میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی در قاره کهن را دارد.

 

در گزارش این روزنامه آمده که امروز فرصت ثبت نام میزبانی جام ملت های آسیا به پایان می‌رسد و کشورهای هندوستان، عربستان، ازبکستان و قطر فرم خود را به ای اف سی ارسال کرده‌اند.

 

این در حالی است که چند وبسایت دیگر از انصراف ازبکستان از میزبانی جام ملت ها خبر می‌دهند و احتمالا ایران باید با عربستان، هند و قطر رقابت کند. 

 

نکته جالب غیبت میزبان قبلی جام ملت ها یعنی امارات است که سال ۲۰۱۹ با شایستگی این بازی ها را میزبانی کرد. باتوجه به روند ای اف سی، جام ملت ها یک دوره در کشورهای شرقی برگزار می‌شود و یک دوره نیز کشورهای غربی برای برگزاری آن باهم رقابت می‌کنند.

 

ایران پیش تر دو بار در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ میزبان جام ملت های آسیا بود و توانست در آن سال ها قهرمانی را از آن خود کند. در سال ۱۹۷۶ ایران برای آخرین بار قهرمان جام ملت ها شد.

دیدگاه‌ها