کد خبر : 1731572 | 26 دی 1399 ساعت 15:04 | 23.7K بازدید | 4 دیدگاه

فریاد گل با سلاح‌ها؛ 

جلد روزهای پرتغالی در قرق طارمی و نونز (عکس)

هفته چهاردهم رقابت های لیگ پرتغال در ساعات ابتدایی بامداد امشب با مصاف حساس و سرنوشت ساز پورتو و بنفیکا دو رقیب دیرینه فوتبال این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آبی پوشان پورتو و قرمزپوشان بنفیکا در شرایطی به این مسابقه رسیده‌اند که نقاط مشترک زیادی تا پایان هفته سیزدهم رقابت‌‌ها دارند؛ هر دو تیم 31 امتیازی هستند و آخرین بازی های خودشان را در لیگ پرتغال با پیروزی های چهار گله پشت سر گذاشته اند. هر دو تیم از 13 مسابقه قبلی، 10 پیروزی دارند و دو تساوی و یک شکست در کارنامه می بینند؛ اما شاگردان کنسیسائو در بخش تهاجمی به مراتب عملکرد بهتری از رقیب دیرینه دارند و در شرایطی که شاگردان ژسوس تا پیش از شروع هفته چهاردهم 28 گل زده اند، یاران مهدی طارمی ستاره این روزهای ایران در پرتغال، 35 گل به ثمر رسانده‌اند؛ هر چند در بخش تدافعی عملکرد تیم بنفیکا بهتر بوده و 13 گل خورده، ولی تیم پورتو 16 گل در 13 مسابقه اخیرش دریافت کرده است.


اما نکته‌ای که باعث شده دو روزنامه معتبر پرتغالی یعنی "اوجوگو" و "ابولا" صفحات اصلی خودشان را به این بازی اختصاص دهند، حضور دو مهاجم آماده در ترکیب دو تیم است؛ مهدی طارمی برای آبی های پورتو و داروین نونز برای قرمزهای بنفیکا. نقطه اشتراک این دو بازیکن که آنها را روی جلد این دو روزنامه برده، درخشش آنها در بازی های اخیر است و هر دو توانسته‌اند با پشت سر گذاشتن روزهای سخت، حالا به مهره های کلیدی تیم هایشان تبدیل شوند.

 

1562780

 

1562781


در رقابت میان این دو بازیکن، ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو طی 13 مسابقه با ثبت 6 گل و ارسال یک پاس گل عملکرد بهتری داشته و در سوی دیگر نونز هم 3 گل زده و 6 پاس گل داده تا نشان دهد یکی از نفرات کلیدی تیمش در نبرد کلاسیک روز آینده به شمار می رود. البته سایر مهاجمان این دو تیم نیز از بازیکنان شاخص فصل جاری رقابت های فوتبال لیگ برتر پرتغال به شمار می روند؛ نظیر مارگا در پورتو و لوکا والدشمیت مهاجم آلمانی پورتو.


بی شک روز آینده هم ژسوس و هم کونسیسائو در دیداری که به میزبانی آبی پوشان کشور پرتغال برگزار خواهد شد، به دنبال هر سه امتیاز بازی هستند تا با استفاده از غفلت احتمالی اسپورتینگ لیسبون که با 35 امتیاز صدر را در اختیار دارد، به این تیم نزدیک شوند. برای رسیدن به این اهداف مربی پورتو روی طارمی حساب ویژه ای باز کرده و در سوی دیگر قرمزپوشان به توانایی های نونز برای برپایی جشن گل دل بسته اند؛ در واقع بیخود نیست که روزنامه اجوگو با تیتر " سلاح‌ها" از عکس این دو بازیکن در صفحه اول خود استفاده کرده و ابولا با تیتر " فریاد گل" به استقبال این بازی رفته و عکس طارمی و نونز را روی جلد اصلی خود آورده است.
دیدار دو تیم امشب از ساعت 30 دقیقه بامداد به میزبانی پورتو برگزار می شود.

دیدگاه‌ها