کد خبر : 1731886 | 28 دی 1399 ساعت 10:23 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

دو فینالیست مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ مشخص شدند

چهره دو فینالیست مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ مشخص شد.

دو فینالیست مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ مشخص شدند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، چهره دو فینالیست مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ مشخص شد. روز گذشته حریفان به مصاف یک دیگر رفتند که جان هیگینز  اسنوکرباز حرفه‌ای اهل اسکاتلند موفق شد حریفش را با نتیجه ۶ بر ۴ شکست دهد و راهی فینال شود. در دیگر بازی یان بینگتائو چینی موفق شد حریفش را با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ شکست دهد تا چهره دو فینالیست این رقابت ها مشخص شود.

 

هیگینز  دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی در کارنامه خود دارد و اگر بتواند این دوره قهرمان شود به سومین مقام قهرمانی خواهد رسید. اگر قهرمانی برای هیگینز به دست آید او می تواند به رکورد مارک سلبی، کلیف توربون، پل هانتز و استیو دیویس برسد.

رونی اُ سالیوان که با داشتن هفت قهرمانی رکوردار مسابقات مسترز است در دور قبل این رقابت ها  با نتیجه سنگین ۶ بر ۳ شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. شکست رونی مقابل  هیگینز  رخ داده بود. 

 

جاد ترامپ نفر اول اسنوکر جهان و جک لیسوفسکی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از این رقابت ها حذف شدند. همچنین مارک ویلیامز و سلبی در مرحله اول مسابقات شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. نیل رابرتسون مرد شماره دو رنکینگ جهان دیگر اسنوکر بازی بود که با نتیجه نزدیک شش بر پنج از حریفش در دور اول شکست خورد و در عین ناباوری حذف شد. 

با این تفاسیر تمامی ستاره های اسنوکر و مدعیان حذف شده و موفق نشدند جزو چهار اسنوکر باز برتر این مسابقات قرار بگیرند.

 

تور جهانی اسنوکر برای این رویداد از دستورالعمل‌های گسترده بهداشتی پیروی می کند. همه بازیکنان دو روز قبل از اولین مسابقه خود آزمایش شده و پس از آزمون تا زمان دریافت نتیجه در قرنطینه قرار می گیرند.

مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ با حضور ۱۶ بازیکن برتر جهان کار خود را آغاز کرده است. 

مجموع جوایز این رقابت ها ۷۲۵ هزار پوند خواهد بود که نفر اول این رقابت‌ها ۲۵۰ هزارپوند به جیب خواهد زد. به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها در مارشال آرنا و پشت درهای بسته کار خود را آغاز کرده است.

 

درحالی که مدعیان اصلی این رقابت ها حذف شده بودند فرصت خوبی برای رونی وجود داشت تا بتواند به مقام قهرمانی برسد که اسنوکر باز حرفه ای اهل اسکاتلند مانع این امر شد. حذف مدعیان اصلی نشان می دهد اسنوکر واقعا غیر قابل پیش بینی است.

دیدگاه‌ها