کد خبر : 1732035 | 29 دی 1399 ساعت 08:59 | 23.5K بازدید | 3 دیدگاه

یحیی چقدر از تیم کالدرون و برانکو عقب‌تر است؟

6 برد و یک مساوی تا قهرمانی نیم فصل

پرسپولیس تا کنون از 8 بازی خود فقط 12 امتیاز به دست آورده. تیم یحیی فقط دو بازی را برده و در شش بازی دیگر تن به تساوی داده است.

6 برد و یک مساوی تا قهرمانی نیم فصل

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی لیگ برتر و تیمی که چهار فصل پیاپی قهرمان این مسابقات شده وارد لیگ حرفه‌ای بیستم شد اما تحت تأثیر حضور در فینال آسیا، از دست دادن 5 بازیکن مهم فصل قبل، محرومیت یکی از بازیکنان تازه‌وارد، شرایط نامناسب آب و هوایی و زمین طی چند مسابقه و البته برخی اتفاقات حاشیه‌ای تا الان نتایج جالبی نگرفته و نگرانی‌هایی برای دوستدارانش در خصوص اینکه آیا تیم فعلی می‌تواند به پنجمین قهرمانی متوالی هم برسد یا نه، به وجود آورده است.


پرسپولیس تا کنون از 8 بازی خود فقط 12 امتیاز به دست آورده. تیم یحیی فقط دو بازی را برده و در شش بازی دیگر تن به تساوی داده آن هم در شرایطی که در 8 بازی فقط 8 گل به ثمر رسانده یعنی به طور میانگین یک گل در هر بازی.


اما شرایط امتیاز از وضعیت میانگین گل هم بدتر است. تیم یحیی 12 امتیاز از 8 بازی گرفته و همین‌قدر امتیاز هم از دست داده است. یعنی تنها نیمی از امتیازات ممکن بازی‌های برگزار شده‌اش را کسب کرده است.
تیم فعلی پرسپولیس به صورت میانگین از هر مسابقه 5/1 امتیاز گرفته در حالی که برای قرار گرفتن در جمع مدعیان باید از هر بازی به صورت میانگین دو امتیاز کسب کند.

 

1551098


کادر فنی پرسپولیس با وجود از دست دادن نیمی از امتیازهای دیدارهای خود طی این 8 هفته به این نکته اشاره می‌کنند که تاکنون باخت نداشته‌اند و این می‌تواند یک نکته مثبت برای تیم‌شان باشد در حالی که تیم کالدرون در فصل گذشته که تا همین جای فصل سه باخت تلخ داده بود از همین تعداد بازی سه امتیاز بیشتر کسب کرده بود؛ یعنی اینکه تیم یحیی همین حالا سه امتیاز از تیم کالدرون عقب‌تر است.فصل قبل تیم کالدرون در 8 هفته ابتدایی، پارس جنوبی جم، صنعت نفت، استقلال، پیکان و شاهین بوشهر را شکست داد اما مقابل تراکتور، سپاهان و شهرخودرو شکست خورد تا از 8 بازی 15 امتیاز بگیرد و تنها یک امتیاز از میانگین لازم برای حضور در جمع مدعیان قهرمانی عقب بماند.


تیم یحیی اما در این فصل در مقطع 5 هفته‌ای نخست 9 امتیاز گرفت که یک امتیاز کمتر از میانگین لازم برای قرار گرفتن بین مدعیان بود اما شرایط در 5 بازی دوم بدتر شده چرا که با سه تساوی به دست آمده حتی اگر تیم یحیی دو بازی بعدی مقابل فولاد و آلومینیوم اراک را ببرد باز هم در این بازه زمانی 9 امتیاز کسب خواهد کرد.


اگر قرار بر مقایسه با فصل قبل باشد تیم کالدرون با تساوی مقابل ماشین‌سازی و برد مقابل فولاد در بازی‌های نهم و دهم خود از 10 بازی ابتدای فصل 19 امتیاز گرفته بود اما تیم یحیی در صورت پیروزی در دو مسابقه بعدی از 10 بازی صاحب 18 امتیاز خواهد شد.


تیم کالدرون در پایان هفته پانزدهم فصل گذشته یعنی پایان نیم فصل اول هم 31 امتیاز جمع کرد و به قهرمانی نیم فصل رسید. در واقع اگر پرسپولیس بخواهد به همین عدد در پایان نیم فصل اول برسد باید از 7 بازی باقیمانده‌اش در نیم فصل نخست 19 امتیاز بگیرد؛ یعنی 6 برد و یک مساوی که کار بسیار دشواری خواهد بود.


نکته دیگر اینکه تیم کالدرون در مقایسه با تیم برانکو در سه فصل قبل‌تر از آنکه قهرمان شده بود در 8 هفته ابتدایی امتیازهای کمتری به دست آورده بود. تیم برانکو در لیگ هجدهم 16 امتیاز از هشت بازی اول گرفته و در رتبه سوم قرار داشت، در لیگ هفدهم از همین تعداد بازی 17 امتیاز گرفته و در رتبه دوم قرار داشت اما در لیگ شانزدهم از 8 مسابقه 18 امتیاز گرفته و در این مقطع صدرنشین بود.
البته شرایط بدتری در هشت هفته ابتدایی داشته‌ایم. در فصل اول حضور برانکو یعنی لیگ پانزدهم پرسپولیس از 8 بازی اول فقط 8 امتیاز گرفت و در رتبه سیزدهم قرار داشت اما آخر فصل برای قهرمانی فقط دوتفاضل گل کم آورد.

 

1468734


در لیگ چهاردهم که 7 هفته ابتدایی‌اش تیم توسط علی دایی هدایت می‌شد و بعد در اختیار حمید درخشان قرار گرفت سرخ‌ها از 8 بازی نخست 9 امتیاز گرفته بودند و در رده نهم قرار داشتند.
در لیگ سیزدهم که پرسپولیس با هدایت علی دایی در نهایت نایب قهرمان شد از 8 بازی نخست 14 امتیاز به دست آمده بود و تیم در رده پنجم جدول قرار داشت.


در فصل دوازدهم لیگ حرفه‌ای هم که خود یحیی در کادرفنی بود و دستیار مانوئل ژوزه به حساب می‌آمد شرایط وخیم‌تر بود و تیم از 8 بازی نخست فقط 7 امتیاز گرفت و در رده چهاردهم جا داشت هر چند آن فصل لیگ 18 تیمی بود و 34 هفته برگزار می‌شد.

 

اما پرسپولیس با برانکو در پایان نیم فصل هر چهار فصلی که او هدایت تیم را به عهده داشت امتیازهای خوبی جمع کرده بود. تیم برانکو در سه فصل متوالی که به قهرمانی رسید در پایان نیم فصل یا قهرمان شد یا با تفاصل گل در رتبه سوم جای گرفت. پرسپولیس در لیگ هجدهم و هفدهم 31 و در لیگ شانزدهم 32 امتیاز در پایان نیم فصل جمع کرد. حتی در لیگ پانزدهم و فصل اول حضور برانکو هم که او در شروع کار نتایج ضعیفی گرفت، در نهایت در پایان نیم فصل اول 25 امتیاز جمع کرده بود یعنی بیشتر از دو برابر امتیاز فعلی تیم یحیی.

دیدگاه‌ها