کد خبر : 1732046 | 29 دی 1399 ساعت 09:49 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

جوان چینی قهرمان مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ شد

یان بینگتائو ۲۰ ساله موفق شد قهرمان مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ شود.

جوان چینی قهرمان مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، شب گذشته فینال مسابقات مسترز ۲۰۲۱ بین دو اسنوکر باز چینی و اسکاتلندی برگزار شد. 

جان هیگینز  اسنوکرباز حرفه‌ای اهل اسکاتلند و یان بینگتائو چینی دو فینالیست این رقابت‌ها بودند که در آخر اسنوکر باز جوان چینی در سن ۲۰ سالگی موفق شد هیگینز باتجربه را با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست دهد و قهرمان این رقابت‌ها شود. 


با این پیروزی، این اسنوکر باز چینی موفق شد ۲۵۰ هزار پوند به جیب بزند. همچنین هیگینز با نایب قهرمانی ۱۰۰ هزار پوند برنده شد. 

اسنوکر باز چینی که شگفتی این مسابقات به شمار می‌رفت، موفق شد عنوان جوان‌ترین بازیکنانی که موفق شده در مسابقات مسترز قهرمان شود را کسب کند. او موفق شده بود در مرحله مقدماتی اسنوکر بازان مشهوری مانند رابرتسون را شکست دهد.

 

رونی اُ سالیوان که با داشتن هفت قهرمانی رکوردار مسابقات مسترز است در دورهای قبل  با نتیجه سنگین ۶ بر ۳ شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. شکست رونی مقابل هیگینز رخ داده بود. 

جاد ترامپ نفر اول اسنوکر جهان و جک لیسوفسکی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از این رقابت ها حذف شدند. همچنین مارک ویلیامز و سلبی در مرحله اول مسابقات شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. نیل رابرتسون مرد شماره دو رنکینگ جهان دیگر اسنوکر بازی بود که با نتیجه نزدیک شش بر پنج از حریفش در دور اول شکست خورد و در عین ناباوری حذف شد. 

 

با این تفاسیر تمامی ستاره‌های اسنوکر و مدعیان حذف شده و موفق نشدند جزو چهار اسنوکر باز برتر این مسابقات قرار بگیرند.

تور جهانی اسنوکر برای این رویداد از دستورالعمل‌های گسترده بهداشتی پیروی کرد.  همه بازیکنان دو روز قبل از اولین مسابقه خود آزمایش شده و پس از آزمون تا زمان دریافت نتیجه در قرنطینه قرار گرفتند.

 

مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ با حضور ۱۶ بازیکن برتر جهان دنبال شد.

مجموع جوایز این رقابت ها ۷۲۵ هزار پوند خواهد بود که نفر اول این رقابت‌ها ۲۵۰ هزارپوند به جیب زد. به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها در مارشال آرنا و پشت درهای بسته کار خود را آغاز کرد.

دیدگاه‌ها