کد خبر : 1732086 | 29 دی 1399 ساعت 12:09 | 13.4K بازدید | 1 دیدگاه

500 بازی لیگ برتری؛ ژنرالی برای تمام فصول (عکس)

امیر قلعه نویی در دیدار هفته یازدهم مقابل آلومینیوم اراک، به رکورد 500 بازی مربیگری در تاریخ لیگ برتر رسید.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار گل گهر سیرجان و آلومینیوم که هفته گذشته در اراک برگزار شد، با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید ولی این مسابقه از یک منظر ویژه و خاص محسوب می شد و آن، رسیدن امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر به رکورد 500 مربیگری در تاریخ لیگ برتر بود.


امیر قلعه نویی در طول دوران مربیگری اش کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته ‌است. او به عنوان سرمربی همراه با تیم‌ های مختلف توانسته ۷ عنوان قهرمانی در مسابقات رسمی (۵ لیگ برتر و ۲ جام حذفی ایران) به دست آورد و لقب پرافتخارترین سرمربی ایرانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.


بعد از حضور کوتاه مدت در تمرینات تیم بایر لورکوزن اولین باشگاهی که امیر قلعه نویی هدایت آن را بر عهده گرفت کشاورز بود، اما نتوانست نتایج مطلوبی در این تیم بدست آورد. در فصل ۸۰–۸۱ و در لیگ دسته اول آزادگان سرمربیگری تیم برق تهران را به عهده گرفت. چهره او در بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس به عنوان سرمربی بیشتر دیده شد که بازی در وقت قانونی ۱–۱ شد و نهایتاً در پایان وقت اضافه پرسپولیس تیم دسته اولی برق تهران را ۲–۱ شکست داد.


او در آبان ۱۳۸۱، یعنی در اواسط نیم فصل اول، برای اولین بار در لیگ برتر به عنوان سرمربی منصوب شد تا هدایت تیم ته جدولی استقلال اهواز را بر عهده بگیرد. استقلال اهواز این فصل را با سرمربی‌ گری جلال چراغپور آغاز کرده بود، اما پس از اینکه از چهار بازی اول، سه باخت و یک مساوی به دست آورد، چراغپور استعفا داد و مدتی بعد قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید اعلام شد. بعد از پیوستن به استقلال اهواز، قلعه نویی طی ۲۱ بازی ۲۴ امتیاز کسب کرد و در آخرین هفته لیگ توانست با کسب مساوی مقابل ملوان در انزلی تیمش را در لیگ حفظ کند.

 

1563640


امیر قلعه نویی به طور کلی 500 بازی را در لیگ برتر به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ها حضور داشته است که در این بازی ها، 250 بار برنده از زمین خارج شده و 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدست آورده است. ژنرال 82 بازی را نیر به رقیبان واگذار کرده است و 918 امتیاز را در لیگ برتر کسب کرده است. او به طور میانگین در این 500 بازی، 1.84 امتیاز برای تیم هایش به دست آورده که آمار فوق العاده ای محسوب می شود.
او بیشترین بازی هایش را در استقلال مربیگری کرده است. قلعه نویی در 214 دیدار لیگ برتری هدایت استقلال را برعهده داشته و سپاهان با 125 بازی دومین تیم قلعه نویی است که بازی های پرتعدادی را روی نیمکت این تیم نشسته است.


نکته جالب اینکه در تیم های تحت هدایت قلعه نویی، امیرحسین صادقی با 179 بازی بیشترین تعداد بازی را داشته و عنایتی با 59 گل زده بهترین گلزن تیم های ژنرال بوده است. ضمن اینکه این مربی با سابقه با 13 بار عبور از تیم های مجید جلالی، این سرمربی را بیش از هر شخص دیگری شکست داده است. 


امیر قلعه نویی با 16 بار پیروزی برابر سایپا و پیکان، تیم های خودروسازان را بیش از هر تیم دیگری شکست داده و با 9 بار شکست برابر سپاهان و فولاد، بیش از هر تیم دیگری به این دو تیم باخته است.
امسال و در لیگ بیستم، قلعه نویی هدایت گل گهر را برعهده دارد و تا به اینجای فصل بازی های خوب، هجومی و پرگلی را از او شاهد بوده ایم و باید دید ژنرال امسال در سیرجان چه نتایجی را کسب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها