کد خبر : 1732247 | 29 دی 1399 ساعت 22:14 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

با 4 نفر درآمدزایی موفقی برای فوتبال داشته‌ایم؛

درودگر: تابلوهای تبلیغاتی ما را بردند

صادق درودگر که در کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال فعالیت دارد، توضیحاتی را درباره فعالیت‌های درآمدزا برای فوتبال ایران ارائه کرد.

درودگر: تابلوهای تبلیغاتی ما را بردند

به گزارش "ورزش سه" پس از اتمام دیدار استقلال و تراکتور با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت، صادق درودگر رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در برنامه اینترنتی «استودیو فوتبال» حضور یافت و به سوالات درباره فعالیت‌های این کمیته در فدراسیون فوتبال پاسخ داد؛ او در بخش اولیه صحبت‌های خود، ضمن ابراز خرسندی از شیوه جدید فدراسیون فوتبال برای اطلاع‌رسانی اهالی فوتبال، درباره فعالیت‌های اقتصادی در حال برنامه‌ریزی و اجرا در کمیته بازاریابی گفت: ما وارد فضایی غبارآلود شدم و به صورت انحصاری برخی شرکت‌ها تبلیغات را در اختیار خود داشتند اما از آن‌جایی که هر در نقطه از کشور ما انحصار شکل می‌گیرد، فساد هم در کنار آن شکل می‌گیرد، مقداری فسادآلود بود و درآمدهای فوتبال به خود فوتبال نمی‌رسید.

 

وی افزود: این بحث را داشتیم تا در سال اول، ما خودمان ورود کنیم اما برای این‌که می‌خواستیم آسیب‌های این کار بسیار کم باشد، با یک برنامه واقعی و براساس رعایت تشریفات قانونی، مزایده‌ای را برگزار کردیم که در آن مزایده شرکت‌هایی آمدند که بهترین شرکتی که می‌شد با آن‌ها همکاری کنیم، دو سال با آن‌ها همکاری کردیم و از این بابت از آن‌ها ممنونیم؛ اما مسیر را به سمتی بردیم که در واقع خود فوتبال بیاید موضوع درآمدزایی را در تبلیغات محیطی و حتی پیگیری مطالبات پخش تلویزیونی دنبال کند، ما وقتی امسال استارت کار که خودمان انجام بدهیم را پس از این‌که مزایده گذاشتیم و شرایط مطرح کردیم و شرکت‌ها نیامدند، همه دوستان‌مان ما را از این اتفاق می‌ترساندند که ما زمین می‌خوریم و نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

 

درودگر درباره مشکلات پیش آمده در زمینه درآمدزایی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه توضیحات خود گفت: برخی از مشکلات هم مزید بر علت این شده بود، در واقع یک ماه قبل از مسابقات ما آمدیم و دیدیم که تابلوهای ثابت ما را برده‌اند و در هیچ استادیومی این تابلوها وجود ندارند؛ اگر هم می‌خواستیم این تابلوها را تولید کنیم، سه چهار ماه زمان می‌برد، یعنی عملا کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم. همچنین دیدیم که به دلیل شست و شوی زیر LEDها نیز بسیاری از آن‌ها دچار آسیب شدید شده و سوکت‌های آن‌ها نیز وجود ندارند و خیلی از سیم‌ها را هم برده‌اند و در شرایط بدی ما این‌ها را تحویل گرفتیم و در مدت 12 روز به کمک مجری که در مزایده برنده شد و افرادی که صادقانه در آنجا شاغل به کار بودند، توانستیم به صورت قسمت به قسمت تابلوها را تهیه کنیم و شرکتی در اطراف تهران نیز پیدا کردیم که برایمان این‌ها را بسازد که اکنون نیز مشغول این کار است.

 

صادق درودگر هم‌چنین ادامه داد: کار به جایی رسید که ما برای انجام مسابقات، تابلوها را از شهری به شهری دیگر می‌بردیم برای این‌که این مسابقات به خوبی برگزار شود؛ ناراحت هم نشدیم و به کسی هم گلایه نکردیم و مسابقات‌مان را برگزار کردیم و مشکلی هم تا این لحظه نداریم. درآمدهایمان هم نسبت به فصل گذشته بیشتر بوده، علی رغم آن‌که ما خودمان ورود کردیم و اولین‌بار بود که این‌کار را انجام می‌دادیم اما ما الان سه نفر پرسنل هستیم که با مشارکت هم کار را انجام می‌دهیم.

 

رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با معرفی اعضای فعال در این حوزه، از موفقیت‌های به دست آمده توسط این کمیته سخن گفت و افزود: در گذشته ما یک شرکتی بود با 700 پرسنل یا شرکتی دیگر با 400 پرسنل، این‌ها کنسرسیومی تشکیل داده بودند و کار را انجام می‌دادند اما الان ما سه چهار نفر بیشتر نیستیم! آقای امیدی، آقای فتاحی، آقای الیاسی و بنده مشغول انجام این کار هستیم و خوشبختانه تا به اینجا توانسته‌ایم کار را موفق پیش ببریم و هنوز 40 درصد از تبلیغات هم باقیمانده است. در واقع علی رغم آن‌که ما درآمدهایمان نسبت به گذشته بیشتر شده -البته هنوز واریز به حساب‌مان نشده اما قراردادها منعقد شده- و چهل درصد مابقی را هم انشالله در نیم فصل دوم که همیشه لیگ فعال‌تر و پربیننده‌تر است و هم‌چنین بازی‌های جام حذفی و سوپرجام را در پیش‌رو داریم، فکر می‌کنم بتوانیم قدمی بزرگ را برداریم برای این‌که در حوزه اقتصادی درآمدهای فوتبال را احیا و محقق کنیم.

دیدگاه‌ها