کد خبر : 1732626 | 01 بهمن 1399 ساعت 19:25 | 218.2K بازدید | 4 دیدگاه

ذوب‌آهن قربانی پرچم کمک اول

کارشناس داوری اشتباه بزرگ هفته (عکس)

دقیقه 80 دیدار دو تیم ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه فولادشهر با صحنه‌ای همراه شد که می‌توانست، نتیجه غیر از تساوی بدون گل روی تابلوی پایان بازی رقم بزند.

کارشناس داوری اشتباه بزرگ هفته (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هنوز بحث و جدل بر سر تصمیم زاهدی‌فر داور مسابقه دیدار دو تیم پرسپولیس و فولادخوزستان در ورزشگاه آزادی ادامه دارد، که در ورزشگاه فولادشهر شاهد یک تصمیم حاشیه ساز دیگر بودیم؛ اینبار از سوی تیم داوری دیدار دو تیم ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان که سعید رحیمی‌مقدم داور وسط بود و رحیم شاهین و حمیدرضا افشون به عنوان کمک داور اول و دوم فعالیت می کردند.


این تصمیم زمانی رخ داد که مارکوویچ بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن، هم تیمی خود را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او هم پس از اینکه یکی دو قدم به سمت دروازه حرکت کرد، به توپ ضربه زد و دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کرد، ولی تا شماره 24 ذوب آهن شادی گل را برپا کرد، با پرچم بالا رفته کمک داور اول مسابقه مواجه شد و این گل مورد قبول قرار نگرفت.

 

1564432

 

این لحظه فریز شده لحظه ارسال پاس مارکوویچ به بازیکن هم دسته است.


قبول نشدن گلی که در تصاویر تلویزیونی سالم به نظر می رسد، رحمان رضایی را که تیمش در دو هفته ابتدایی نیز به شدت از تصمیمات داوری متضرر شد، به نقطه جوش رساند و او در کنفرانس خبری پس از پایان بازی که با تساوی بدون گل همراه شد، خطاب به داوران مسابقه و به خصوص کمک داوری که پرچمش را بالا برد، گفت حتی یک کور هم می‌‍‌توانست آفساید نبودن این صحنه را تشخیص بدهد.


برای بررسی این صحنه با برخی چهره های داوری فوتبال کشور هم صحبت شدیم و نظر آنها در مورد درستی یا نادرستی آفساید را جویا شدیم که در ادامه می خوانید...

 

1564429

 

1564428

 

 

صحنه گل مردود اعلام شده ذوب آهن مقابل نفت مسجد سلیمان

 

 

 

*حسین عسگری:


آنچه تصاویر نشان می‌دهد، اگر کمک داور گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرده، کاملآ اشتباه بوده است؛ چون یکی از مدافعان حریف که روبروی دروازه بان ایستاده، چیزی حدود 1 تا 1/5 متر ازمهاجمی که گل می‌زند، به دروازه خودش نزدیک‌تر است؛ پس به هیچ عنوان نمی‌تواند این گل آفساید باشد.

 

*علی خسروی:


در این لحظه، وقتی بازیکن سفید توپ را تصاحب می کند و به بازیکن هم دسته می دهد، کاملا مشخص است که بازیکن هم‌دسته او در زمان دریافت توپ، در موقعیت Onside قرار داشته و هرگز این توپ آفساید نیست. دلیل هم این است که اگر خط عرضی محوطه پنج و نیم متر را در نظر بگیریم، مدافع زرد وسط ایستاده و دو بازیکن سفید که پشت سر او هستند، نزدیک‌تر از بازیکنی هستند که توپ به آنها پاس داده می شود. کمک داور اشتباه کرده و این توپ اصلا آفساید نیست.

 

1564457

 

این تصویر که از قاب دوربین بهروز نادری ثبت شده به خوبی نشان می دهد که تیم داوری مسابقه پس از پایان بازی به شدت مورد اعتراض اعضای تیم میزبان در حال ترک زمین است.

 

*رسول فروغی:


گل در شرایط سالم به ثمر رسیده و آفساید نیست.

 

*یکی از داوران بین المللی فوتبال که تمایلی به درج نامش نداشت:


اول اینکه دوربین روی خط نیست. از طرفی کمک داور جایگیری و دید مناسبی دارد و دقیقا صحنه را می بیند. این‌ها فاکتورهایی است که یک کمک داور می تواند در تشخیص درست صحنه، بهره بگیرد؛ در مجموع با توجه به چیزی که می بینیم باید تصمیم کمک داور را قبول کرد. در واقع با تصاویر تلویزیونی نمی توان به صورت قاطع در مورد آفساید بودن یا نبودن صحنه صحبت کرد.

 

نوید مظفری


آفساید نیست و اشتباه کمک داور. متاسفانه کمک داور تمرکز لازم را در این صحنه ندارد و اشتباه پرچم می زند.

 

1564459

 

رحمان رضایی در حال اعتراض به کمک داور چهارم در مورد گل تیمش که در دقیقه 80 مردود اعلام شد.

 

نوذز رونیل:


داور مسابقه روی صحنه گل ذوب آهن اشتباه کرد و گل سالم این تیم را مردود اعلام کرد.

دیدگاه‌ها