کد خبر : 1732655 | 01 بهمن 1399 ساعت 21:44 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

پاداش قهرمانان سال 98 تا پایان امسال پرداخت می‌شود

سلطانی‌فر: فعالیت‌های ورزشی تعطیلی ندارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: فعالیت‌ها و فرایندهای ورزشی کشور در ماه‌های پایانی دولت هم با قدرت انجام می‌شود و کار ورزش تعطیل بردار نیست.

سلطانی‌فر: فعالیت‌های ورزشی تعطیلی ندارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در نشست روسای فدراسیون‌ها بهمن ماه را در تاریخ سیاسی کشور یادآور و تداعی کننده حوادث و وقایع بزرگ و سرنوشت ساز خواند و گفت: در ابتدای بهمن ماه 1357 روزهای اوج مبارزات و تظاهرات و حضور پرشور مردم در مقابله با رژیم ستمشاهی طاغوت بود و سپس در ١٢ بهمن ٥٧ سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن اسلامی و در نهایت ٢٢ بهمن ماه هم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رقم خورد که دوران زرینی را به ارمغان آورد و امیدوارم بتوانیم حافظان خوبی برای ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.

 

وزیر ورزش و جوانان یکم بهمن ماه سال 1399 را که همزمان با خروج فاسدترین و خطرناک ترین رئیس جمهور آمریکا از قدرت دانست و اظهار داشت: ترامپ با زورگویی، تفرقه افکنی و ستم میراث بسیار شومی را از خود بجا گذاشت و در سه سال گذشته هم با اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و ایجاد جنگ اقتصادی همه جانبه نسبت به ملت ایران، شرایط معیشتی بسیار سختی را برای ملت قهرمان ایران ایجاد کرد و از برجام هم خارج شد ولی اکنون دست او کوتاه شده و حیات سیاسی‌اش خاتمه اما برجام باقی مانده است.

 

سلطانی‌فر در ادامه این بحث تصریح کرد: توافق برجام در حالی رقم خورد که 30 ماه مذاکره سخت باعث یک توافق تاریخی شد و کسانی که در تاریخ سیاسی صاحب نظر هستند می‌دانند که در دویست سال گذشته کشور ما که تا قبل از انقلاب اسلامی در هر جنگ و مذاکره‌ای شکست خورده بودیم و حتی بخشی از کشور ما به تصرف دشمن در آمد اما هشت سال دفاع مقدس را در شرایطی عزتمندانه سپری کردیم که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در تصرف دشمن نبود و در فرایند مذاکرات برجام هم شش قطعنامه شورای امنیت که هر لحظه سایه جنگ را بر سر ما سنگین می‌کرد از بین بردیم و توافق برجام هم رونق اقتصادی خوبی بوجود آورد ولی با آمدن ترامپ همه چیز بهم خورد.

 

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ترامپ بعد از خروج یک طرفه از برجام گفته بود که «برجام تامین کننده منافع آمریکا نیست» که همین جمله بیانگر است این توافقنامه برای منافع ملی ما است و اکنون بعد از سه سال که درگیر جنگ اقتصادی با آمریکا بودیم ملت ما این بار هم قهرمانانه، هر چند خیلی سخت بود اما مردم تحمل کردند و برای حفظ منافع ملی و نظام ایستادند و اکنون این ترامپ است که به زباله دان تاریخ می‌رود.

 

سلطانی‌فر یکی از جنایت‌های ترامپ را ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و با بیان اینکه او حتی تصور نمی‌کرد که از قدرت خارج شود امروز تو دهنی بزرگی خورد.

 

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات این وزارتخانه بعد از 49 سال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی و زیربنایی در چهار سال گذشته تصویب این قانون بود که به عنوان سند بالادستی برای برنامه ریزی‌های یک، 5 و 20ساله محسوب می‌شود و با این اقدام جلسه شورای عالی ورزش کشور هم با حضور عالیترین مقام‌های اجرایی کشور تا قبل از پایان سال برگزار خواهد شد.

 

سلطانی‌فر تلاش فدراسیون‌ها برای برگزاری لیگ‌ها را ستود و‌ توضیح داد: پس از آنکه با جلسات و پیگیری‌های مستمر با مسئولین وزارت بهداشت و درمان ابتدا لیگ برتر فوتبال و سپس دسته یک و دو مجوز گرفت در ادامه در رشته‌های والیبال، بسکتبال، کشتی، هندبال، تکواندو، تنیس، تنیس روی میز، دو ومیدانی، شطرنج، تیرو‌کمان، تیراندازی و سه گانه رقابت‌ها بصورت‌های مختلف برگزار شد و قرار است در رشته‌های وزنه برداری، بوکس، ووشو و بقیه رشته‌ها هم رقابت‌ها برگزار شود که برگزاری رویدادهای ورزشی در دوران سخت کرونا با همراهی صدا و سیما، شادابی و نشاط را بوجود آورد.

 

وی به برگزاری جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک اشاره کرد و افزود: در این جلسات مسئولان فدراسیون‌ها به ارائه برنامه‌ها و شرایط رشته خود می‌پردازند و در تعامل و هم افزایی با کمیته ملی المپیک رصد، پایش، نظارت و حمایت همچنین کمک کردن به حل مشکلات فدراسیون‌ها، ورزشکاران و مربیان ادامه خواهد داشت.

 

وزیر ورزش و جوانان تصریج کرد: از سال گذشته به ورزشکارانی که سهمیه المپیک بدست آوردند ماهیانه پنج میلیون تومان پرداخت شد و این پرداخت‌ها را در شش ماه باقیمانده تا المپیک هم ادامه خواهیم داد و حتی ورزشکاری که در یک یا دو ماه تا المپیک هم سهمیه را کسب کند، این مبلغ به آنها هم پرداخت می‌شود‌.

 

سلطانی‌فر پرداخت پاداش قهرمانان را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با هماهنگی های بعمل آمده و با تامین منابع که به سختی محقق شد، پاداش قهرمانان تا پایان سال 97 پرداخت شده است و پاداش قهرمانان سال 98 را هم تا پایان امسال پرداخت خواهیم کرد.

 

وزیر ورزش و جوانان به لایحه بودجه 1400 هم اشاره و ابراز امیدواری کرد که کلیاتی که در لایحه آمده با همراهی نمایندگان در مجلس بصورت قطعی برای ورزش و جوانان تصویب شود.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ماه‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم گفت: دوره فدراسیون‌ها چهار ساله است و تغییرات دولت نباید در فرایند کاری آنها خللی ایجاد کند و در وزارت ورزش و جوانان هم از ماه‌های پایانی برای افتتاح بیشتر پروژه‌ها و ادامه کار فعالیت‌های ورزشی استفاده خواهیم کرد و‌اعتقاد دارم فعالیت در ورزش کشور در این شرایط هم با رکود و توقف همراه نخواهد بود.

 

وی گفت: ورزش کشور در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم با قوت، قدرت، مدیریت فدراسیون‌ها ،حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کارش را ادامه خواهد داد تا فرایند ورزش همگانی برای سلامتی و ورزش قهرمانی برای افتخار آفرینی استمرار یابد.

 

 

دیدگاه‌ها