کد خبر : 1733330 | 05 بهمن 1399 ساعت 15:25 | 91.1K بازدید | 15 دیدگاه

کارشناسان نظر می دهند؛

صحنه جنجالی داوری هفته؛ چرا این گل مردود شد؟

باشگاه گل‌‎گهر سیرجان معتقد است یک گل و همینطور یک پنالتی این تیم در مصاف با تراکتور دیده نشده است.

صحنه جنجالی داوری هفته؛ چرا این گل مردود شد؟

 

به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر در شرایطی روز گذشته در یک بازی پرتنش مغلوب تراکتور شد، که نمایش خوبی در طول بازی داشت و مهاجمان این تیم موقعیت های زیادی برای گلزنی به دست آوردند ولی تنها یک گل روی ضربه کرنر توسط یونس شاکری ثبت شد و البته یک گل دیگر هم از روی نقطه کرنر برای شاگردان امیرقلعه نویی به دست آمد که اشکان خورشیدی سوت خود را به صدا درآورد و آن را مردود کرد.
گل مردود آبی پوشان سیرجانی و همینطور برخورد توپ به دست وفا هخامنش مدافع میانی تراکتور، دو صحنه‌ای هستند که اعتراض تیم فوتبال گل گهر سیرجان را به همراه داشته  و آنها معتقدند بار دیگر قضاوت های داوران، سبب از دست رفتن امتیازات تیم شده است.


این دو صحنه مورد اعتراض باشگاه گل گهر در ادامه توسط چند داور و کمک داور سرشناس و کاربلد فوتبال کشور مورد بررسی قرار گرفته است که  در ادامه می خوانید.

 

1565560

 

1565561

 

1565562

این سه تصویر گل مردود شده گل‌گهر را به تصویر می‌کشد که اکثر کارشناسان دلیل تصمیم اشکان خورشیدی و رد شدن گل را متوجه نشده اند.

 

1565568

 

1565570

 

1565569

این سه تصویر دومین صحنه اعتراض گل‌گهری ها را نشان می دهد که توپ پس از ضربه سر علیرضا ابراهیمی به وفا هخامنش برخورد می‌کند.

 

 

*حسین عسگری:
- صحنه گل مردود اعلام شده:
چیزی که در تصویر می بینیم هیچ گونه خطایی انجام نمی شود. مهاجم زودتر از مدافع می پرد. دست هم در حالت طبیعی است. یعنی اینطور نیست که مهاجم دستش را روی شانه حریف گذاشته باشد. شاید تصور داور این بوده که بازیکن مهاجم با دست روی شانه مدافع گذاشته و بلند شده، ولی وقتی قدم به قدم جلو می رویم، بازیکن مهاجم می پرد و بعد بازیکن مدافع و خطایی رخ نمی دهم.

-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
در این صحنه هر چند توپ با دست مدافع برخورد دارد، ولی طبق قانون تخلف هند اتفاق بیفتاده است؛ چون دست مدافع در حالت طبیعی است و هیچگونه استفاده‌ای از دست که بخواهد به بدنش حجم بدهد، دیده نمی‌شود؛ پس مدافع مرتکب خطای هند نشده است.

 

علی خسروی:
- صحنه گل مردود اعلام شده:
تصاویر نشان می دهد که هیچ بازیکنی روی زمین نمی افتد و همینطور هیچ بازیکنی پیراهن بازیکن دیگر را نمی گیرد؛ نه مدافع و نه مهاجم. زمانی که توپ به دهانه دروازه می رسد، مهاجم روی حریف نمی پرد و از کتف او برای بالا رفتن استفاده نمی کند. ما در تصاویر خطایی نمی بینیم؛ مگر اینکه داور خطای دیگری دیده باشد که به آن استناد کرده است. از طرفی باید به رفتار و زبان بدنی مدافعان نگاه کنیم؛ مدافعان این گل را قبول می کنند. حتی مدافعی که با مهاجم در یک خط است. مدافع وسط و مدافع روی خط هم همینطور. به نظرم اگر داور این گل را قبول می کرد، خیلی منطقی تر بود.

-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
در این صحنه با توجه به اینکه مدافعین و مهاجمین نزدیک هم قرار دارند و توپی که براثر ضربه مهاجم به سمت مدافع می رود، بازیکن تیم مدافع فرصتی برای کنار کشیدن دستش ندارد. ما در اینجا به قانونی اکتفا می کنیم که یکسال است تغییر پیدا کرده و قسمتی از بازو هند به حساب نمی آید. خیلی بدبینانه نگاه کنیم، توپ به قسمت بالای بازو خورده و هند نیست. استنباط این است که به شانه خورده، حتی اگر به قسمت پایین تر و آرنج برخورد می کرد، با توجه به اینکه مدافعین و مهاجمین نزدیک دارند و مدافع فرصت ندارد، دست خودش را کنار بکشد، دست در حالت طبیعی قرار دارد و باز نشده و فضا ایجاد نکرده و توپ به دستش خورده، در آن فاصله نزدیک باز هم اعتقاد به خطای هند ندارم. این صحنه که به نظر من بالاتر هم خورده؛ ادامه بازی درست است و اینجا هرگز پنالتی و هند رخ نداده است.


*فنایی
- صحنه گل مردود اعلام شده:

گل سالم بود و بدون دلیل مردود شد.

-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
صحنه نامشخص است و معلوم نیست با دست زده است، از نظر روانشناسی حساب کنید خودش را به نوعی گم کرده و مشخص می‌کند که با دست توپ را زده است.

 


*مظفری
- صحنه گل مردود اعلام شده:
در صحنه ای که تیم گل گهر ضربه کرنر را ارسال میکند و داور مسابقه خطای بازیکن گل گهر را اعلام میکند هیچ خطای رخ نداده و ضربه سر بازیکن گل گهر که وارد دروازه شده بود هیچ مشکلی نداشت.
داور در این صحنه به اشتباه گل سالم تیم گل‌گهر را مردود اعلام کرد.


-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
چون توپ به دست در شرایط عادی بدن می‌خورد. دست به سمت توپ‌نرفته و دست فضای بدن را بیشتر نکرده و تصمیم داور اشتباه بوده است.

 


*محسن قهرمانی
- صحنه گل مردود اعلام شده:
در صحنه مربوط به گل تیم گل گهر من بارها فیلم را نگاه کردم و متوجه نشدم داور برای چه گل را قبول نکرد و هیچ اتفاقی که مشکوک باشد هم در این موقعیت وجود نداشت و دلیل تصمیم داور مبنی بر قبول نکردن گل را متوجه نشدم و این گل به نظرم سالم بود


-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
در صحنه برخورد توپ به دست مدافع تراکتور توپ ابتدا به سر بازیکن ساییده می‌شود و در ادامه به دست مدافع برخورد می‌کند. در این صحنه دست بازیکن در حالت عادی است و عمدی هم در برخورد با توپ ندارد و با توجه به قوانینی که برای مدافعان وجود دارد این صحنه به عقیده من خطا نیست و تصمیم داور درست است.


 

*حسین نجاتی
- صحنه گل مردود اعلام شده:
صحنه گل نیاز به بازبینی ندارد و واقعا نمی‌دانم چطور مردود اعلام شد.


-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
روی صحنه ادعای پنالتی به هیچ عنوان نمی‌توان این حقانیت را ثابت کرد. داور باید ملاحظات هند را طی چند مورد بررسی کند که ببینید در این مورد مشخص است یا خیر؛ ولی دقیق نمی‌توان گفت که هند بوده یا نه.

 

رسول فروغی:
- صحنه گل مردود اعلام شده:
هر چقدر نگاه می کنم، متوجه نمی شوم که چه اتفاقی افتاده است. قبل از اینکه توپ به سر بازیکن برسد، داور سوت می زند؛ شاید کمتر از یک ثانیه. در واقع توپ در یک متری مهاجم است که سوت می زند.. هیچ چیزی در محوطه جریمه دیده نمی شود. من هر 16 بازیکن داخل محوطه جریمه را نگاه کرده ام ولی خطایی ندیدم.


-صحنه خطای برخورد توپ به دست مدافع تراکتور
اینجا اگر دقت کنید، توپ به بازو می خورد و طبق قانون جدید دیگر هند نیست. دست بازیکن هم صاف و عمود به سمت پایین است. ضمنا اگر اینطور نبود، باز هم توپ به بازو می خورد و قانونگذار می گوید هند نیست.

دیدگاه‌ها