کد خبر : 1733338 | 05 بهمن 1399 ساعت 16:05 | 16.1K بازدید | 2 دیدگاه

اقبالی: استقلال روند رو به رشدی دارد؛‌

فکری باید شرح وظایف بازیکنان را به آنها بگوید

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است این تیم با محمود فکری روند رو به رشدی دارد و می‌تواند در میان 4 تیم پایانی جدول رده بندی قرار بگیرد.

فکری باید شرح وظایف بازیکنان را به آنها بگوید

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اقبالی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگویی درباره شرایط این روزهای تیم استقلال با سرمربیگری محمود فکری می‌‌گوید: ما به طور کلی در فوتبال 4 شکل مختلف از بازی و نتیجه را شاهد هستیم؛ اول، تیم شما خوب بازی می کند و برنده می شود. دوم اینکه تیم شما بد بازی می کند اما برنده می شود؛ سوم تیم شما خوب بازی می کند اما می بازد و چهارم؛ تیم شما بد بازی می کند و می بازد. استقلال در ابتدای فصل بد بازی می کرد و گاهی برنده می شد و گاهی هم می باخت اما به نظرم الان خوب بازی می کند اما خب گاهی می بازد.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا استقلال در امر نتیجه گیری دچار فراز و نشیب شده است، می گوید: نمی توانیم نتایج استقلال را خیلی راحت زیر سئوال ببریم. باید بپذیریم که همه تیم ها در فوتبال دنیا یک روزی برنده می شوند و روز دیگر می بازند، اما آنچه که اهمیت دارد این است که بعضی تیم های بزرگ هم هستند که حتی موقع باخت هم نظم و دیسیپلین تیمی خود را از دست نمی دهند.


اقبالی ادامه می دهد: شما برای اینکه در لیگ برتر فراز و نشیب زیادی را شاهد نباشید و تیمی منسجم و یکدست را مهیا کنید چاره ای ندارید جز اینکه درباره خودتان و حریف تان تحلیل درستی داشته باشید. نقاط ضعف و نقاط قوت خودتان و حریف تان را بشناسید و برای هر بخش برنامه ای مجزا داشته باشید. نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خودتان را با برنامه ریزی و تمرین حل کنید. این اتفاق تنها به یک شرط در تیم شما رخ می دهد آن هم زمانی است که نفر اول کادر فنی جدا از اینکه سیستم ها را می شناسد بازی خوانی درستی هم داشته باشد.


این پیشکسوت استقلال با اشاره به جوان بودن محمود فکری یادآور می شود: فوتبال همه آن اتفاقات غیرمنتظره ای است که در زمین بازی شما را به عنوان یک مربی غافلگیر می کند نه آن چیزهایی که شما فقط در ذهن خود با آن سر و کار دارید. حالا اینکه محمود فکری چه اندازه ای در مربیگری دارد بالاخره امر پنهانی نیست. او باید تجربه های خودش را بیشتر کند چون معتقدم تیم او روند رو به رشدی در پیش گرفته است. تیمی که به نظرم لیگ را خوب شروع نکرد و بازی های بدی به نمایش می گذاشت حالا رفته رفته شرایط بهتری را به دست آورده است.


از اقبالی درباره شانس قهرمانی تیم فکری می پرسیم که او اینگونه پاسخ می دهد: نمی توانم درباره قهرمانی استقلال صحبت کنم. به نظرم استقلال امسال می تواند جزو 4 تیم بالای جدول لیگ برتر باشد اما در مورد قهرمانی حداقل من نمی توانم درباره اش اطمینان داشته باشم. من این روزها از دیدن فوتبال سپاهان لذت می‌برم. آنها خیلی خوب بازی می کنند و نظم فوق العاده ای دارند.


وی ادامه می دهد: به نظرم استقلال در حال حاضر سیستم خوبی را برای بازی انتخاب کرده است. 3_3_4 سیستمی است که در فوتبال روز دنیا هم تیم های زیادی آن را بازی می کنند. اما چند نکته درباره این سیستم وجود دارد که محمود فکری باید خوب به آن فکر کند. یکی از مهم ترین مواردی که باید عرض کنم این است که شعاع حرکتی خط حمله در این سیستم کاملا روشن است. مهاجمان باید باز بازی کنند و خیلی به هم نزدیک نشوند. چون یک خط عقب تر هافبک ها تا جایی که می توانند به هم نزدیک بازی می کنند. این آرایش با شعاع حرکتی گسترده ای که در اختیار مهاجمان شما قرار می دهد باعث می شود که تیم شما در حمله زهردار نشان دهد اما اینکه 3_3_4 به بازیکنان آموزش داده شود و آنها بدانند که در این سیستم چه وظایفی بر عهده دارند موضوعی است که فکر می کنم تا کنون فکری و کمک هایش نتوانسته اند به بازیکنان استقلال آموزش دهند. فکری برای پیاده کردن این سیستم ابزارهای خوبی در اختیار دارد اما تا کنون نتوانسته این سیستم را به تیمش به طور حرفه ای و بی نقص القا کند چون در بسیاری از صحنه ها می بینم که مهاجمان استقلال عقب آمده اند و به هافبک ها چسبیده اند. حتی در یک صحنه دیدم که دیاباته تا نقطه کرنر استقلال برگشته بود. این که اسمش فوتبال بازی کردن نیست.


اقبالی تاکید می کند: من اعتقاد دارم فکری برای اینکه تیمش را یکدست کند و نتایج با ثباتی را کسب کند باید از کمک هایی در کادر فنی اش بهره ببرد که از تجربه لازم برای آموزش تاکتیک ها به بازیکنان برخوردارند.خود فکری مربی جوانی است و از کمک های جوانی هم استفاده می کند. این باعث می شود تا استقلال آن جایی که باید با تجربه خود پیش برود درجا می زند یا می بازد.

 

این مربی فوتبال که با سایت فردا گفتگو کرده، در ادامه تحلیل خود به شرایط فنی فوتبال ایران و فاصله اش با فوتبال اروپا می پردازد و می گوید: نماهایی که دوربین ها وسط بازی های لیگ ما از بالا می گیرند را نگاه کنید و با نماهای فوتبال اروپا مقایسه کنید. حتی در اوج بازی آنها آرایش و نظم خودشان را دارند و شما می توانید نظم و دیسیپلین تیمی شان را ببینید اما در بازی های داخلی شما فقط آنارشی می بینید. هرج و مرج تیمی. محلی که هر بازیکنی برای خودش بازی می کند و انگار شرح وظایف به او داده نشده. استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین توصیه می کنم محمود فکری قبل از هر چیزی بازیکنانش را جمع کند و به آنها شرح وظایف بدهد. به تک تک آنها شعاع حرکتی بدهد و بگوید در سیستم 3_3_4 شما باید این گونه در زمین بازی کنید.

 

دیدگاه‌ها