کد خبر : 1733461 | 06 بهمن 1399 ساعت 10:56 | 15.9K بازدید | 4 دیدگاه

پیروزی مقابل استاد ، مهمترین برد مسعود در لیگ

میدان‌داری شجاعی در جدال با ژنرال خشمگین

بازیکن-سرمربی تراکتور اولین پیروزی مهمترین پیروزی دوران جدید فوتبالی خود را مقابل پر افتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر کسب کرد.

میدان‌داری شجاعی در جدال با ژنرال خشمگین

به گزارش ورزش سه؛ تراکتور در یک دیدار بسیار حساس در هفته دوازدهم میهمان تیم گل گهر در سیرجان بود. شاگردان شجاعی هفته گذشته در خانه با نتیجه سه بر یک مغلوب استقلال تهران شده بودند. شکستی که آنها را از کورس قهرمانی دور کرده و شرایط را برایشان دشوار ساخته بود. در چنین شرایطی، رویارویی با گل گهر که از رقبای مستقیم تراکتور در بالای جدول به حساب می آمد، یک تقابل بسیار حساس برای تراکتوری ها به حساب می آمد. تراکتور در این دیدار نمایش بسیار خوبی داشت و موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد میزبان خود گذشته و 19 امتیازی شود.

 

ورود ناگهانی به یک عرصه خطیر

تراکتور لیگ برتر را با هدایت علیرضا منصوریان آغاز کرد. این تیم در هفته های ابتدایی نمایش قابل توجهی ارائه نکرد و بعد از شکست خانگی مقابل سپاهان در هفته سوم، زمزمه های برکناری علیرضا منصوریان به گوش می رسید. این اتفاق سرانجام رخ داد و سرمربی تراکتوری ها بعد از پنج هفته حضور روی نیمکت، برکنار شد. زمانی که این اتفاق رخ داد، تراکتور در پایان هفته پنجم با کسب یک پیروزی، سه تساوی و یک شکست و کسب ۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار داشت. طی یک تصمیم جالب توجه، باشگاه تراکتور مسعود شجاعی را به عنوان سرمربی موقت خود انتخاب کرده و اعلام نمود که به زودی سرمربی جدید انتخاب خواهد شد. این یک چالش بزرگ و ناگهانی برای کاپیتان ملی پوش تراکتوری ها بود. به این ترتیب شجاعی با قبول هدایت تراکتور، پیش از پایان دوران بازی، وارد عرصه مربیگری شد.

 

تمدید حضور روی نیمکت با اصرار مالک

با حضور شجاعی در راس کادرفنی تراکتور، این تیم نتایج خوبی کسب کرد و با ارائه چند بازی زیبا توانست به جمع مدعیان وارد شود. در چنین شرایطی بود که باشگاه تراکتور تصمیم به تمدید زمان بازیکن-سرمربیگری مسعود شجاعی گرفت. این در حالی بود که گفته می شد، شجاعی تمایل زیادی برای تداوم این شرایط نداشته و دوست دارد همچنان به عنوان بازیکن در فوتبال حضور داشته باشد. بعد از چند بازی حضور در کنار خط، شجاعی از بازی با ذوب آهن به ترکیب اصلی بازگشت و به معنای واقعی کلمه در نقش بازیکن-مربی ظاهر شد. باشگاه تراکتور هم با توجه به تمایل زیاد مالک خود، اعلام کرد که تا پایان نیم فصل اول، شجاعی سرمربی خواهد بود؛ بر اساس آخرین اخبار دریافتی امکان تمدید این موضوع بازهم وجود دارد و اگر شجاعی را در نیم فصل دوم هم به عنوان بازیکن-مربی در تراکتور دیدید، نباید زیاد تعجب کنید.

 

1565749

 

شکست در اولین تقابل بزرگ

در گام اول سرمربیگری شجاعی، تراکتور دو برد مقابل پیکان و ماشین سازی کسب کرد و بعد از ناکامی در کسب برد در دو هفته متوالی، یک بار دیگر توانست این بار از سد ذوب آهن بگذرد. بعد از این پیروزی، اولین آزمون جدی شجاعی را مقابل استقلال شاهد بودیم. همه نگاه ها در هفته یازدهم به تبریز بود؛ جایی که شاگردان محمود فکری باید مقابل یاران شجاعی قرار می گرفتند. تراکتور در آن دیدار خانگی با نتیجه سه بر یک مغلوب استقلال شد. این یک شکست بسیار تلخ برای تراکتور بود که این تیم را از کورس قهرمانی دور کرد. شجاعی هم در اولین تجربه بزرگ خود نتوانست موجبات پیروزی تیمش را فراهم کند. به این ترتیب گمانه زنی ها در خصوص کادر فنی تراکتور را در طول هفته گذشته شاهد بودیم؛ گمانه زنی هایی که بیشتر روی نفر اول کادر فنی تراکتور تمرکز داشته و این ابهام را مطرح می کردند که نفر اول تیم در بحث فنی کیست و چه کسی پاسخگوی نتایج تراکتور است؟

 

اپیدمی ناکامی مقابل بزرگان

تراکتوری ها در لیگ نوزدهم، اکثر تقابل های بزرگ را به حریفان واگذار کرده بودند. آنها فصل گذشته را با رتبه چهارم به پایان رساندند؛ نتایج کسب شده سرخ پوشان مقابل پنج تیم اول جدول (پرسپولیس، استقلال، فولاد و سپاهان) 4 باخت، 3 برد و یک مساوی بود. این یعنی از دست دادن 13 امتیاز از 15 امتیاز ممکن؛ تا پیش از بازی با گل گهر هم تراکتوری ها از 9 امتیاز ممکن در تقابل با رقبای مستقیم شان در بالای جدول، هیچ امتیازی کسب نکرده بودند؛ آنها مقابل صنعت نفت آبادان، سپاهان و استقلال شکست خورده بودند و این برای تیمی که برای قهرمانی می جنگد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. با توجه به شرایط لیگ بیستم و نزدیکی امتیازات تیم ها در بالای جدول، تقابل مستقیم تیم های مدعی می تواند در پایان فصل نقش تعیین کننده ای در قهرمانی و کسب سهمیه تیم ها داشته باشد. تراکتور تا پیش از گل گهر در این مورد بسیار ضعیف عمل کرده و صد در صد امتیازات را از دست داده بود.

 

1565459

 

تقابل با پرافتخارترین مربی لیگ

بعد از سه شکست مقابل سه تیم بالای جدول، تراکتور در چهارمین تقابل فصل خود مقابل تیم های بالای جدول، روز شنبه در چارچوب هفته دوازدهم به مصاف گل گهر رفت. روی نیمکت گل گهر یک سرمربی باتجربه به نام امیر قلعه نویی حضور داشت، مربی که با ۵ بار قهرمانی به همراه تیم‌های استقلال و سپاهان، چهار نایب قهرمانی به همراه تیم ‌های استقلال، تراکتور، ذوب‌آهن و سپاهان و یک مقام سومی به همراه تیم استقلال، پرافتخارترین مربی لیگ برتر است. تقابل با این مربی پر افتخار، برای مسعود شجاعی که در آغاز راه مربیگری قرار دارد، یک تقابل بسیار حساس و سخت بود. سختی کار با توجه به نتایج اخیر گل گهر و نیاز مبرم این تیم به سه امتیاز بازی خانگی مقابل تراکتور، کار را برای یاران مسعود سخت تر هم کرده بود.

 

پیروزی ماندگار مقابل ژنرال

پیش از شروع بازی شاهد خوش و بش مسعود و ژنرال در کنار زمین بودیم. بازیکن-مربی تراکتوری ها که در این بازی هم به مانند چند بازی اخیر در ترکیب اصلی حضور داشت، به عنوان سرمربی تیم میهمان در کنار زمین با قلعه نویی دیدار کرده و سریع وارد زمین شد تا چالش بزرگ خود را شروع کند. بازی با فشار بی امان گل گهر آغاز شد و تراکتور خوش شانس بود که با درخشش اخباری دروازه اش باز نشد. بعد از تعویض اجباری اخباری و حضور فرعباسی درون دروازه، پیش بینی روز سخت تری برای تراکتور می رفت که این گونه هم شد اما مسعود شجاعی در آخرین دقایق بازی با یک پاس دیدنی، احسان حاج صفی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا تیمش برنده راهی رختکن شود. با فشار بی امان گل گهر در نیمه دوم، تراکتور گل تساوی را دریافت کرد اما جنگندگی و روحیه بالای تراکتوری ها که پس از حضور شجاعی در راس کادر فنی تراکتور شاهد آن بوده ایم، یک بار دیگر نتیجه داد و سرخ پوشان گل دوم را هم زدند تا به یک برد بزرگ دست پیدا کنند. تراکتور با این پیروزی به اولین برد خود مقابل رقبای مستقیمش در لیگ بیستم دست یافت و مسعود شجاعی هم توانست با شکست دادن تیم قلعه نویی، بردی را کسب کند که می توان از آن به عنوان اولین برد بزرگ، او در کسوت سرمربی یاد کنیم، بردی که بی شک تا پایان عمر از خاطر مسعود پاک نخواهد شد.

یادداشت از: سعید عبدی

دیدگاه‌ها