کد خبر : 1733486 | 06 بهمن 1399 ساعت 13:00 | 105.6K بازدید | 1 دیدگاه

علی پروین هم تنبیه زبانی می کرد

مربی استقلال: لباس‌هایمان را آتش می‌زنیم

بهروز یاری که به تنبیه بدنی کشتی گیران از سوی باشگاه استقلال متهم شده، گفت: هم پولشان را برمی گردانیم و هم لباس هایمان را جلوی باشگاه آتش می زنیم!

مربی استقلال: لباس‌هایمان را آتش می‌زنیم

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت بیش از یک ماه از اتفاقات و حواشی فینال لیگ برتر کشتی آزاد، نامه ای از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال به دست رییس فدراسیون کشتی رسیده و جنجال بزرگی را به پا کرده است.


در این نامه مدیرعامل استقلال از جریمه 35 درصدی 5 کشتی گیر و یک مربی و همچنین جریمه 70 درصدی بهروز یاری که به عنوان مشاور فنی در این تیم فعالیت می کرد، اشاره شده است. کشتی گیران استقلال که با نظر رضا یزدانی و دیگر اعضای کادرفنی قرار بود در فینال لیگ برتر روی تشک نروند و با تاکید رییس فدراسیون حاضر به مبارزه شدند، به شکل عجیبی از سوی باشگاه استقلال جریمه شدند.
عجیب ترین جریمه برای بهروز یاری است که به تنبیه بدنی و زبانی کشتی گیران و همچنین اخلال در اردوی تیم متهم شده است. 


در همین راستا با بهروز یاری تماس گرفتیم که سال گذشته توانست با اترک خراسان شمالی به عنوان سرمربی نایب قهرمانی لیگ برتر را تجربه کند، اما امسال همکاری او با استقلال به حاشیه کشیده شد. در ادامه صحبت های بهروز یاری، دارنده مدال برنز جهان در سال 1994 را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


تا به حال ندیدم به خاطر کشتی گرفتن جریمه کنند
حسن یزدانی جزو نوابغ کشتی ایران و جهان است و کشتی گرفتن مقابل او برای هر کشتی گیری یک فرصت محسوب می شود. حالا باشگاه استقلال به خاطر اینکه سجاد غلامی در فینال مقابل حسن یزدانی مبارزه کرده، او را 35 درصد جریمه کرده است. من روی صفحه اینستاگرام خودم هم نوشتم که یا آقای مددی، مدیرعامل باشگاه با زدن این نامه راه را اشتباه رفتی یا خودشان اشتباهی است. من هیچ کجای دنیا تا به حال ندیدم به خاطر کشتی گرفتن از قرارداد کشتی گیر پول کم کنند!


لباس این 7 نفر را جلوی باشگاه آتش می زنم!
تا قبل از پایان مسابقات در دور رفت هیچ پرداختی به کشتی گیران نشده بود. اولین بخش قرارداد را بعد از پایان دور رفت گرفتیم و قبل از فینال هم قسط دوم را دریافت کردیم. حالا سوال من این است که اگر تخلفی صورت گرفته بود، چرا به من پول پرداخت کردند؟ با این رفتار آقایان، من لباس آن 7 نفر را جلوی باشگاه استقلال آتش می زنم و صددرصد پول این باشگاه را هم قبل از لیگ بعدی به آن ها برمی گردانم؛ نه تنها من، بلکه تمام این 7 نفر. این چندرغازی که به ما دادند، به اندازه جیب خودشان بوده و در شان کشتی گیران نیست. 

 

1565785


امضای مددی دیگر هیچ اعتباری ندارد
آقای مددی نشان داد که اصلا مدیر نیست. وقتی او امضایی را پای نامه ای می زند، باید متن آن را بخواند. او با امضای این نامه و عدم اطلاع از تبعات آن نشان داد لیاقت مدیریت در این سطح را ندارد. از این به بعد هم امضای او اعتباری ندارد. مرجع تصمیم گیری کمیته انضباطی فدراسیون کشتی است و رای صادر شده نشان می دهد که چه کسی اشتباه کرده و چه کسی درست گفته است. محمد طلایی به خاطر تشویق کشتی گیران به حضور در مسابقه جریمه شده؛ مگر می شود؟ در زمان لیگ هم تلفن های زیادی به ما شد و به ما توهین شد، اما اعتراضی نکردیم. آقایان کشتی را با فوتبال اشتباه گرفتند. هنوز یادمان نرفته که یک ماه قبل آقای مددی با مدیرعامل فولاد در تلویزیون مناظره کرد و سیل اتهاماتی را علیه هم مطرح کردند. 


من از برزگر شاکی هستم، فوتبالیست ها از علی پروین!
اگر من کسی را تنبیه بدنی کرده باشم، یا باید نامه پزشکی قانونی وجود داشته باشد یا یک شخصی مدعی شود که من او را کتک زده ام. گفته اند در نظم اردو اخلال ایجاد کردم. من در دوران کشتی گیری هم اخلالی ایجاد نکرده بودم. تنبیه زبانی هم که دیگر ادعای عجیبی است. اگر تنبیه زبانی جرم باشد که من هم باید از آقای منصور برزگر(سرمربی سابق تیم ملی کشتی) شاکی باشم که در آتلانتا خیلی به من فحش داد. به هر حال این طبیعی است که مربی در جریان مسابقه عصبانی می شود. همین آقای رضا یزدانی می تواند از رسول خادم شاکی شود که در المپیک لندن مربی او بود و موقع کوچ کردن خیلی کلمات را گفت. یا فوتبالیست ها باید از علی پروین شاکی باشند. 


کشتی گیر پول گرفته که کشتی بگیرد
فدراسیون کشتی در حضور وزیر ورزش و به خاطر پخش تلویزیونی سعی کرد فینال به بهترین شکل برگزار شود. رییس فدراسیون از کشتی گیران خواسته کشتی بگیرند، اما کادرفنی به آن ها گفته کشتی نگیرید. منطقی این است که کشتی گیر مبارزه کند. اصلا آن ها قرارداد بسته اند که کشتی بگیرند. علی موجرلو را جریمه کردند و گفتند چرا باختی. کشتی گیری که با 20 میلیون جذب کردی، باید کشتی گیر 300 میلیونی را شکست دهد؟ موجرلو باید قاسمپور یا حسن یزدانی را شکست دهد؟ 


یزدانی و حبیبی اگر کاربلدند، سال بعد فینالیست شوند

همانطور که گفتم ما 7 نفری که باشگاه از ما شکایت کرده، ابتدای لیگ سال آینده صددرصد پولشان را برمی گردانیم چون به ما توهین شده. در کشتی خبری از رانت های فوتبال نیست. آقای رضا یزدانی و هادی حبیبی هم که تیم آماده ما را در ابتدای لیگ تحویل گرفتند و سوار قطار شدند، اگر خیلی کار بلدند، سال آینده یک تیم جمع و جور کنند و به فینال ببرند.

 

دیدگاه‌ها