کد خبر : 1733617 | 06 بهمن 1399 ساعت 20:01 | 197.5K بازدید | 5 دیدگاه

فارغ از بهانه‌ها و مشکلات تیم

شوخی پرسپولیس با صدرنشینی مجدد لیگ

از چند روز پیش مشخص بود که در غیاب جلال حسینی و کنعانی زادگان، ترکیب خط دفاع پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک دچار تغییر اساسی خواهد شد.

شوخی پرسپولیس با صدرنشینی مجدد لیگ

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام ترکیب پرسپولیس و حضور بازیکنان در زمین، نکته عجیب حضور مهدی شیری در دفاع میانی بود. یحیی گل محمدی که 5 روز برای تصمیم گیری درباره جای خالی سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان فرصت داشت، در نهایت یک تصمیم عجیب و جنجالی را گرفت تا یکی از کوتاه قامت‌ترین خط دفاعی چند فصل اخیر را در جدال با آلومینیوم اراک در زمین حاضر کند.

 

سعید آقایی (1.82 سانتی متر)، احسان حسینی (1.85سانتی متر)، مهدی شیری (1.71سانتی متر) و سیامک نعمتی (1.78سانتی متر) چهار مدافع پرسپولیس بودند که در این بازی از سوی یحیی گل محمدی برای دیدار حساس مقابل آلومینیوم در اراک انتخاب شدند. کاهش 14 سانتی متری از حیث قدی بازیکنان دفاعی پرسپولیس خصوصا با بکارگیری مهدی شیری یکی از ایراداتی است که می‌توان به تدبیر یحیی گل محمدی در این بخش گرفت. خصوصا اینکه آلومینیوم هر دو گل خود را از شیوه ارسال و ضربه سر به ثمر رساند.

 

1565973

 

یحیی گل محمدی در شرایطی در نشست خبری بعد از بازی از دوری محمد انصاری از ترکیب به عنوان یک ریسک برای عدم استفاده از این بازیکن خبر داده که احسان حسینی در طول چهار فصل حضورش در این تیم کمتر از 90 دقیقه و در هفت بازی به میدان رفته است و مهدی شیری نیز بعد از اشتباه مرگبارش در جدال با اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان، به مهره‌ای چسبیده به نیمکت تبدیل شده بود و آخرین بازی او مربوط به یک ماه پیش و فرصت 45 دقیقه‌ای مقابل نساجی مازندران بود.

 

سرمربی پرسپولیس که طی فصل جدید مسابقات بیشتر درگیر موضوع مربوط به مدیریت و نحوه اداره باشگاه بوده، کمتر ترجیح داده در خصوص مسائل فنی و شیوه عملکرد خود در تیم پاسخ دهد و همین عاملی شده تا تصمیمات او پشت بهانه‌های مربوط به عملکرد مدیریتی پنهان بماند. از دست رفتن بازی‌ها در دقایق پایانی خصوصا برابر استقلال طی دو بازی دربی اخیر در ثانیه و دقایق پایانی مسلما اشتباهات فنی و تاکتیکی محسوب می‌شود که در پایان نشست خبری همان بازی‌ها در سایه بروز اختلاف با مدیریت تیم پنهان ماند. یحیی برای دیدار فینال نیز ثانیه‌هایی بعد از گل برتری تیمش مقابل اولسان بازی را به حریف داد و عدم تمرکز شاگردانش این تیم و هوادارانش را از یک برد تاریخی دور کرد اما در پایان همان بازی هم فارغ از مسائل فنی، بیشتر حول مشکلات تیم و مدیریتی آن صحبت شد.

 

1565975

 

یحیی که طی این مدت علاقمند به بازی گرفتن از شاگردانش در پست‌های غیرتخصصی نشان داده، بعد از وحید امیری در پست مهاجم، نوراللهی در فاز تهاجمی، سیامک نعمتی در پست دفاع راست، اینبار دست به یک قمار بزرگ زد. قماری که از همان لحظه اعلام ترکیب پرسپولیس هم می‌شد ریسک شکست در آن را بالاتر از حد تصور دانست. اتفاقی که خیلی زود هم از سوی وی با پوشش مواجه شد و در نیمه دوم شیری به سمت راست دفاعی و پست تخصصی خود رفت تا یحیی در غیاب مدافعان تخصصی خود، گزینه کم ریسک سود بردن از کامیابی نیا در دفاع میانی و بازگرداندن نوراللهی به پست تخصصی را در پیش گرفت اما چه فایده که سرخ‌ها دو گل دریافت کرده بودند و تلاش در 45 دقیقه دوم کاملا بی نتیجه ماند.

 

کادرفنی پرسپولیس که می‌توانست با تدبیر بیشتری و احترام به حریف خود خصوصا در بازی خارج از خانه، با کمترین ریسک پا به این بازی بگذارد و جایگاه این تیم در جدول رده بندی را شکل بهتری بدهد، ترجیح داد با بدترین انتخاب ممکن، تیمش را در موقعیت شکست برابر حریف قرار دهد. این موضوع مسلما تبعاتی برای مهدی شیری نیز خواهد داشت، بازیکنی که بعد از مدت‌ها دوری از ترکیب و بعد از اتفاقات تلخ دیدار فینال، در پستی غیرتخصصی بکار گرفته شد و بار دیگر فارغ از دستور تاکتیکی که کادرفنی به این بازیکن کوتاه قامت داده بود، تحت هجمه قرار گیرد.

 

1565976


این روزها کاملا در هیچ تیمی دیده نمی‌شود که مدافع با قامتی یک متر و 70 سانتی‌متری در قلب دفاعی حاضر شود اما یحیی با این شوخی بزرگ در ترکیب تیمش، فرصت بازگشت به جدول و رقابت برای تکرار قهرمانی را از دست داد تا سرخ‌ها کمترین شانس را برای تصاحب سکوی مناسب در پایان نیم فصل اول برای خود متصور باشند.

 

پرسپولیس 5 بازی دیگر تا نیم فصل دارد؛ تا آن مقطع کنعانی زادگان با ادعای دو هفته دوری از میادین و وضعیت نامشخص سیدجلال حسینی، باید دید کادرفنی چه تدبیری در دیدارهای آتی و خصوصا بازی بعدی برابر ماشین سازی در ذهن خواهند داشت و آیا یک شگفتی دیگر از سوی یحیی شاهد خواهیم بود یا او اینبار با تدبیر بهتر تیمش را آماده رقابت خواهد کرد. رقابتی که مسلما در پایان آن هیچوقت به بهانه‌ها و مشکلات تیم‌ها برای ناکامی توجه نشده است و همان مساله عاملی شده تا پرسپولیس طی چهار فصل اخیر علیرغم اعتراضات دیگر تیم‌ها به شیوه مدیریت، جذب یار، نحوه داوری و ... در نهایت به قهرمانی دست یافته‌اند.

 

1565974

 

دیدگاه‌ها