کد خبر : 1733704 | 07 بهمن 1399 ساعت 10:25 | 21.7K بازدید | 2 دیدگاه

سجاد در سودای اولین کفش طلا؛

رکوردشکنی در انتظار آقای گل لیگ بیستم؟

آمار بالای گلزنی مهاجمان در فصل جدید لیگ برتر و در واقع نقش‌آفرینی پررنگ در نتایج تیم‌هایشان باعث شده تا یک اتفاق جالب‌توجه در جدول گلزنان رخ بدهد.

رکوردشکنی در انتظار آقای گل لیگ بیستم؟

به گزارش "ورزش سه" پرونده فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در حالی بسته شد که شیخ دیاباته تنها با 15 گل زده توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند؛ اما انگار امثال رکوردشکنی در راه است. چرا که سجاد شهباززاده در هفته دوازدهم لیگ بیستم توانست دهمین گل خود را در فصل جدید بزند و خود را به تنهایی صدرنشین جدول گلزنان کند. اوج‌گیری درخشان شهباززاده و ثبت بیش از نیمی از گل‌های این فصل سپاهان باعث شده تا مهاجم اردبیلی فوتبال ایران در آستانه کسب اولین کفش طلای دوران فوتبالی خود باشد.

 

شهباززاده که بهترین آمار گلزنی‌اش در پیراهن سایپا بوده که توانست در 90 بازی به 20 گل زده برسد، حالا در دو فصل حضورش در سپاهان کاملا متحول شده و به روزهایی اوج خود بازگشته، چرا که او در 63 بازی با پیراهن طلایی‌پوشان اصفهانی موفق به ثبت 18 گل شده و حالا فاصله چندانی تا رکورد ویژه خود در سایپا ندارد.

 

مهاجم بلندقامت سپاهان که در کارنامه فوتبالی‌اش فقط آقای گلی جام حذفی به چشم می‌خورد و تلاش‌های نافرجام برای رسیدن به آقای گلی لیگ برتر، حالا گادوین منشا را پشت سر گذاشت و یکه‌تاز جدول گلزنان شده تا شاید در پایان فصل این حسرت بزرگ خود را پایان دهد.

 

1562970

 

رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر فوتبال ایران مربوط به رضا نوروزی است که در لیگ دهم موفق شد 24 گل به ثمر برساند و عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کند؛ آماری که به نظر شهباززاده می‌تواند با تداوم روزهای درخشان خود و روند گلزنی‌اش به آن برسد. ضعیف‌ترین آمار هم در لیگ دوم به ثمر رسید که ادموند بزیک تنها 13 گل زد، آماری دست‌یافتنی و نزدیک برای مهاجم سپاهان.

البته اوج‌گیری بازیکنانی چون محمد عباس‌زاده و امین قاسمی‌نژاد را هم نباید نادیده گرفت؛ هنوز هفته دوازدهم است و تا پایان لیگ 18 هفته بازیکنان فرصت دارند تا در آمارهای انفرادی خود را به صدر جدول برسانند. ضمن آن‌که موتور گلزنی شیخ دیاباته آقای گل لیگ نوزدهم به تازگی روشن شده و چه بسا خیلی زود او نیز نامش در جمع مدعیان آقای گلی لیگ بیستم مطرح شود.

 

 

جدول آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران - فصل 99/1400

10 گل:
سجاد شهباززاده (سپاهان اصفهان)
9 گل:
گادوین منشا (گل‌گهر سیرجان)
7 گل:
محمد عباس‌زاده (تراکتور)
امین قاسمی‌نژاد (شهر خودرو)

دیدگاه‌ها