کد خبر : 1733853 | 07 بهمن 1399 ساعت 23:08 | 75.5K بازدید | 0 دیدگاه

آماده نبودم و گل به خودی زدم؛

خلیل‌زاده: درد پرسپولیس هنوز همراهم است!

مدافع ملی‌پوش فوتبال ایران درباره جدایی از پرسپولیس و شرایط خود در قطر صحبت کرد.

خلیل‌زاده: درد پرسپولیس هنوز همراهم است!

به گزارش "ورزش سه" شجاع خلیل‌زاده مدافع سابق سرخ‌پوشان پایتخت که در نقل و انتقالات تابستانی جدایی پر حرف و حدیثی از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی داشت و پس از آن به واسطه اتفاقات مراسم معارفه‌اش در باشگاه الریان، مورد نقد هواداران پرسپولیس قرار گرفت، پس از حضور پر فراز و نشیب در لیگ ستارگان قطر، روز گذشته میهمان برنامه اینترنتی "استودیو فوتبال" بود و در جریان دیدار پرسپولیس و آلومینیوم با این برنامه گفتگویی داشت.

 

خلیل‌زاده در بخش آغازین صحبت‌های خود درباره شرایط کرونا در کشور قطر گفت: اینجا اصلا شبیه به ایران نیست و تمامی افراد جامعه ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ماسک هم می‌زنند؛ ایران خیلی بزرگ‌تر از قطر است و اگر مردم به توصیه‌های پزشکان گوش دهند، مطمئنا بیماری کمتر خواهد شد. متاسفانه مردم ایران شیوه‌‌نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و ماسک هم نمی‌زنند اما واقعا در قطر شرایط متفاوت است و مردم پیشرفته عمل می‌کند و کرونا در این کشور کم است.

 

مدافع سابق پرسپولیس درباره شرایط زیرساختی تیمش در قطر توضیح داد: مطمئنا امکانات فوتبال قطر نسبت به ایران بسیار پیشرفته‌تر است؛ به نظر من فوتبال ایران در حال حاضر آن طور که باید باشد نیست چرا که بسیاری از تیم‌ها حتی زمین مناسبی را هم در اختیار ندارند. شرایط آب و هوایی هم در کشورمان به گونه‌ای است که به تیم‌ها اجازه نمی‌دهد زمین تمرین خوبی را داشته باشند اما من امید به آن دارم تا شرایط در ایران بهتر شود و امکانات بهتری فراهم گردد چون حق بازیکنان ایرانی است.

 

1558999

 

شجاع خلیل‌زاده در پاسخ به سوالی مرتبط با روند گلزنی‌اش در تیم الریان قطر گفت: من حدود یک ماه به واسطه مصدومیت شدیدی که از ناحیه کشاله ران داشتم، از میادین دور بودم؛ متاسفانه بعد از رفع مصدومیت هم از شرایط آرمانی به دور بودم و آمادگی کافی را نداشتم و ۲ روز بعد از رهایی از مصدومیت، بازی کردم که آن اتفاق افتاد و به واسطه شرایط جسمانی خوبی که نداشتم، متاسفانه گل به خودی بدی زدم. اما بزرگ‌ترین بازیکنان هم گل به خودی می‌زنند و اشتباه می‌کنند. خیلی بعد از آن صحنه اذیت شدم زیرا از سوی هواداران هم فشار به من وارد شد اما خیلی تمرکز کردم تا اشتباهاتم را جبران کنم و در ۲ مسابقه متوالی گلزنی کردم.

 

مدافع الریان درباره مصدومیت گردن خود که در دوران حضورش در پرسپولیس رخ داد، افزود: حدود دو سال پیش این اتفاق افتاد، اما چون پرسپولیس به من نیاز داشت با درد بازی کردم و خدا را شکر با آن درد کنار آمده‌ام اما هنوز همراه من است.

 

خلیل‌زاده درباره همکاری با بلان، سرمربی سابق تیم ملی فرانسه در تیم الریان قطر و استفاده از او در چند پست متفاوت هم توضیح داد:  بازیکن چند پسته همیشه برای مربی با اهمیت است و این مسئله را روز اول آقای بلان به من گفتند که می‌دانم پست تخصصی تو دفاع وسط است اما می‌خواهم در پست‌هایی که ضعف داریم، بازی کنی؛ من هم به همین دلیل در پست‌های دفاع راست و دفاع چپ بازی کردم و خوشبختانه موفق شدم تا برای تیمم گلزنی هم انجام دهم.

 

1562054

 

وی در تکمیل صحبت‌های خود درباره بلان هم گفت: همه ما پیش از آمدن ایشان به الریان می‌دانستیم بلان مربی بزرگی است؛ اولین چیزی که از این مربی یاد گرفتم، احترام بود. او شخصیت بزرگی دارد که آدم از آن لذت می‌برد و امیدوارم تا در ایران هم این‌چنین مربیانی کار کنند. بلان شخصیت شوخ‌طبعی ندارد و در کار خود جدی است و آدم از او می‌ترسد!

 

شجاع خلیل‌زاده در بخش پایانی گفتگوی خود هم اشاره به سطح کیفی لیگ قطر داشت و گفت: نگاه‌ها از بیرون به گونه‌ای است که لیگ قطر آسان به نظر می‌آید اما واقعا لیگ قطر سطح فنی بالایی دارد چرا که در هر تیم ۵ بازیکن خارجی می‌توانند به میدان بروند؛ ضمن آن‌که در اینجا شرایط مثل ایران نیست که بازیکنان خارجی بی‌کیفیت جذب شوند و قرارداد مالی بالایی هم ببندند. ضمن اینکه برای یک مدافع کار بسیار دشوارتر است چون در اینجا بیشتر بازیکنان خارجی هافبک و مهاجم هستند.

دیدگاه‌ها