کد خبر : 1733912 | 08 بهمن 1399 ساعت 11:44 | 37.5K بازدید | 0 دیدگاه

ذوق زده نشو جوان 

ستاره ای به نام احمد؛ با پیراهن شماره 17

بازی صنعت نفت – سپاهان؛ چه گل قشنگی زد احمد شریعت زاده. بازیکن شماره 17 که سنش یک سال بالاتر از شماره پیراهنش است. یعنی 18 سال.

به گزارش "ورزش سه"، روزی که سیروس پورموسوی سرمربی صنعت نفت شد توام با خرید باتجربه ها تلاش زیادی برای جذب بازیکنان تیم ملی جوانان کرد؛ آریا برزگر – احمد شریعت زاده – حسین زواره ای – مهدی احمدی و ... او در نهایت موفق به خرید دو بازیکن از این جمع شد. احمد شریعت زاده و حسین زواره ای که احمد در پست مهاجم به میدان می رود و حسین هم هافبک دفاعی است و در بیشتر بازی های نفت تا به اینجای کار جز نفرات اصلی بوده اند. گاها تعویض هم شده اند و به دفعات هم دیده شد که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شدند. 

 

زمان خرید بسیاری این پرسش را مطرح کردند بازیکن 18 ساله چه باری می خواهد از روی دوش صنعت نفت بردارد اما بازی خوب حسین زواره ای در جلوی خط دفاعی و هم چنین گل احمد شریعت زاده در بازی با سپاهان که یک گل زیبا و تماشایی بود نشان داد جوان ها به کار تیم می آیند همانند باتجربه ها. البته که در برخی از بازی ها استفاده از آنها با تاوان هایی هم همراه است چرا که به یکباره وارد یک دنیای بزرگ می شوند و این سبب ذوق زدگی می شود. احمد شریعت زاده بعد از اینکه دروازه سپاهان را باز کرد از فرط خوشحالی پیراهنش را از تن در آورد که این موجب شد یک اخطار از داور دریافت کند؛ در ادامه و روی ضربه کرنر دفع اشتباه او موجب شد تا مهدیزاده توپ را وارد دروازه صنعت نفت کند و سپاهان را به برتری برساند. البته احمد به خاطر ماموریتی که روی ضربات ایستگاهی داشت درآن نقطه ایستاده بود اما شاید همین ذوق زدگی از گلی که در این بازی به ثمر رسانده موجب شد یک لحظه تمرکز خود را از دست بدهد و در دفع توپ مرتکب اشتباه شود. 

 

1566429

 

با همه این اتفاقات نمایش صنعت نفت در بازی با سپاهان ستودنی بود. به خصوص بازی جوان های این تیم. صنعت نفت دو جوان خوب به فوتبال کشور معرفی کرده است. حسین زواره ای که فصل گذشته یک دقیقه هم برای سایپا بازی نکرد و احمد شریعت زاده که بی شک جز ستاره های آینده فوتبال ایران خواهد بود. چه خوب هر فصل هر تیم لیگ برتری یکی دو جوان خوب را به فوتبال کشور معرفی کند. آنوقت هیچ وقت با کمبود ستاره در لیگ برتر و در نهایت تیم ملی مواجه نخواهیم شد. جوان های نخبه به مرور زمان و با حضور در ترکیب تیم باتجربه می شوند و بار را از روی دوش تیم بر می دارند. همانند مهدی قایدی. فوتبال ایران جوان های زیادی دارد که باید به آنها بهاء داد. البته این فصل برخی از مربیان دیگر هم این رویه را در پیش گرفته اند و نشان دادند از بازی دادن به جوان ها ابایی ندارند. نساجی به علی داوران بازی می دهد. هم چنین نفت مسجد سلیمان به مهدی احمدی بازیکن تیم ملی جوانان. 

 

و شاید ایده سیروس پورموسوی ایده خوبی برای رو کردن جوان ها در لیگ برتر باشد. او می گوید در شرایط مساوی حق بازی را به جوان ها می دهم.

 

1566430

احمد شریعت زاده در تیم ملی جوانان هم با پیراهن شماره 17 به میدان می رفت. در این تیم حسین زواره ای با پیراهن شماره 8 حضور داشت.

دیدگاه‌ها