کد خبر : 1734725 | 12 بهمن 1399 ساعت 10:24 | 38K بازدید | 3 دیدگاه

پرسپولیسِ یحیی و شانس معجزه‌ای مثل کالدرون

تیم فوتبال پرسپولیس فرصت این را دارد تا با کسب ۱۲ امتیاز قهرمان نیم فصل شود.

به گزارش ورزش سه، برد برابر ماشین سازی تبریز قرمزها را به جمع شش تیم بالای جدول نزدیک کرد. حالا آن ها یک امتیاز تا تراکتور و فولاد فاصله دارند، چهار امتیاز تا سپاهان و صنعت نفت و پنج امتیاز تا استقلال. آن هم در شرایطی که دو بازی کمتر از تمام این تیم ها انجام داده‌اند و به عبارتی با کسب شش امتیاز از گل گهر و مس رفسنجان صدرنشین رقابت‌ها می‌شوند.

 

اما شاگردان یحیی گل‌محمدی پیش از تقابل با تیم های کرمانی، باید برابر تراکتور و پیکان بذار بگیرند. نکته مهم این است که پرسپولیس برای رسیدن به ۳۰ امتیاز در ۱۵ بازی (استاندارد قهرمانی) باید هر چهار حریف خود را شکست دهد و نکته جالب این که حتی در این صورت هم یک امتیاز از آمار فصل گذشته خود کمتر خواهد داشت.

 

1567779

 

اما به هر حال پرسپولیس در فصل جاری درگیر مشکلات زیادی بوده که از جمله آن می‌توان به فشردگی مسابقات و ناامیدی حاصل از باخت در فینال آسیا اشاره کرد. بنابراین شاید ماموریت یحیی گل‌محمدی همین باشد که تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند تا در نیم فصل دوم امکان صدرنشینی به وجود بیاید.

 

با این حال شاید معجزه قهرمانی در نیم فصل هم دور از انتظار نباشد؛ اگر قرمزها کاری را کنند که آلومینیوم در تبریز انجام داد و برابر پیکان، گل گهر و مس رفسنجان هم برنده شوند، این فصل نیز صدرنشین لیگ ایران در پایان نیم فصل خواهند بود و به شانس اول قهرمانی تبدیل می‌شوند.

 

پرسپولیس فصل گذشته در ۷ بازی منتهی به نیم فصل برنده شد تا با کسب ۲۱ امتیاز، ناکامی در ۸ بازی اول (۱۰ امتیاز) را جبران کند؛ این بار هم این وظیفه یحیی گل‌محمدی است که نتایجی مانند دوره کالدرون رقم بزند که در این صورت مقبولیت قبلی را بازخواهد یافت.

دیدگاه‌ها