کد خبر : 1734783 | 12 بهمن 1399 ساعت 14:09 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسانی از حضور منع می‌شوند؟

رد صلاحیت‌ها سرنوشت انتخابات فدراسیون را تغییر می‌دهند؟

فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه ای کوتاه از رد صلاحیت 10 نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات خبر داد.

رد صلاحیت‌ها سرنوشت انتخابات فدراسیون را تغییر می‌دهند؟

به گزارش "ورزش سه"، این بیانیه حداقل با 48 ساعت تأخیر منتشر شده چرا که ظاهرا قرار بوده فدراسیون فوتبال تا دو روز پیش اسامی نهایی افراد شرکت کننده در انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار است در اسفند ماه برگزار شود را به فیفا اعلام کند.


این بیانیه پس از آن منتشر شده که در فضای خبری و شایعه خیز فوتبال ایران، بحث های جدی مبنی بر رد صلاحیت تنی چند از شرکت کنندگان دانه درشت در انتخابات فدراسیون منتشر شده بود.


البته مطابق با بیانیه فدراسیون، موضوع عدم احراز صلاحیت به مسائل اداری و نحوه پر کردن فرم ها و... برمیگردد و مسئولیت این ردصلاحیت برعهده کمیته بدوی است و شاید افرادی که مسئله رد صلاحیت به آنها اعلام شده بتوانند با رایزنی دوباره به رقابت انتخاباتی برگردند. اما این تنها یک سوی قضیه است و مسئله رد صلاحیت ها ابعادی فراتر از کاغذ بازی های معمول اداری دارد.


در این راستا، اخباری به گوش رسیده مبنی بر اینکه 2 تن از اعضای صاحب رأی شرکت کننده در بخش ریاست فدراسیون فوتبال، به طور قطع ردصلاحیت خواهند شد که این مسئله به دلایل مختلفی مثل بازنشستگی و موضوع استعلامات مربوطه رخ داده است.


به جز این افراد، نام های مهم دیگری نیز که در انتخابات فدراسیون حاضرند و در حال حاضر نیز در فدراسیون سمت دارند، فاقد صلاحیت برای حضور در انتخابات تشخیص داده شده و ظاهرا به آنها اجازه شرکت در این رقابت داده نخواهد شد.


با این وصف و اگر شایعات حقیقت داشته باشند، بدان معناست که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با حضور سه نامزد برگزار می شود و باید دید توازن قدرت و نحوه آرایش نیروهای مجمع در نهایت چه کسی را روی صندلی داغ سئول خواهد نشاند.


نکته مهم و نادیده نگرفتنی دیگر هم نظارت فیفا بر مسائل انتخاباتی فدراسیون فوتبال است و اینکه مجمع فدراسیون فوتبال نیز به هر حال می تواند در چینش احتمالی و موضوعات آینده از همین حالا بسیار تأثیرگذار باشد. در نهایت اینطور به نظر می رسد که مطابق با پیش بینی های قبلی، انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که قرار است یک ماه دیگر برگزار شود، از پیچیدگی های خاصی پیروی خواهد کرد و هر لحظه امکان تغییر معادلات و اتفاقات جدید در آن وجود دارد.


 در شرایط فعلی، مبهم بودن اخبار و شایعات و ضد و نقیض بودن برخی از آنها و همچنین تأخیر در اعلام و انتشار اسامی برای ارسال به فیفاست که این مسئله نهاد اول قانونگذار فوتبال جهان را نسبت به موضوع انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران را دوباره حساس خواهد کرد که با توجه به مسائل قبلی در این زمینه نهایت احتیاط باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

دیدگاه‌ها